Wyjęcie demontaż deski rozdzielczej z Tico



  • Aby prace dotyczące wyjęcia deski z auta przebiegały sprawnie bez zastanawiania się co, gdzie i w jakiej kolejności trzeba rozłączyć (bez tracenia czasu na zbędne ruchy) przygotowałem prosty opis czynności w formie check - listy. Myślę, że może być pomocny dla tych którzy jeszcze tego nie robili ale także może przydać się mnie w przyszłości gdy coś już zapomnę.

    Wyjęcie deski rozdzielczej z auta (check - lista)

    1. Ściągnąć nakładkę przycisku klaksonu
    2. Odkręcamy nakrętkę mocowania kierownicy kluczem nasadowym 17
    3. Uderzamy oburącz naprzemiennie pięściami w kierownicę w celu poluzowania jej osadzenia na wale i ją ściągamy
    4. Odkręcamy 3 wkręty scalające połówki osłony przełącznika zespolonego: 2 z lewej i jeden z prawej strony
    5. Odkręcamy 2 wkręty M 5-12 mocujące dolną połówkę osłony przełącznika zespolonego do kolumny kierownicy i zdejmujemy osłonę
    6. Odpiąć dolną mniejszą kostkę od stacyjki (nacisnąć przycisk po środku wtyczki w celu zluzowania zatrzasku złącza – złącze rozłącza się ciężko)
    7. Odpinamy górną większą kostkę od przełącznika zespolonego (nacisnąć na boki wtyczki w celu zluzowania blokady złącza)
    8. Odpinamy opaskę mocującą przewód przełącznika zespolonego do kolumny
    9. Odkręcić 3 wkręty M5-12 mocujące przełącznik zespolony do stacyjki i zdjąć go
    10. Odkręcić 4 wkręty mocujące ramkę licznika i zdjąć ją
    11. Odkręcić 4 wkręty mocujące licznik do deski
    12. Odkręcamy nakrętkę linki licznika prędkościomierza przy skrzyni biegów (dobry dostęp uzyskuje się po wyjęciu akumulatora i jego plastikowej zabudowy)
    13. Wyciągamy licznik wraz z linką z deski rozdzielczej na ok 15 cm od deski uzyskując w ten sposób dobry dostęp do zatrzasków na końcu linki - możemy teraz bezproblemowo odpiąć ręką linkę od licznika
    14. Odpinamy 2 wiązki od płyty licznika i wyjmujemy go
    15. Zdemontować panel przełączników nawiewu powietrza
      _ zdjąć gałki przełączników
      _ odkręcić 2 wkręty u góry ramki i wyjąć ją
      _ odkręcić 4 wkręty mocujące panel przełączników sterowania nawiewem powietrza i zdjąć go
      _ odkręcić 2 wkręty mocowania przełączników nawiewu powietrza.
    16. Odpiąć mocowanie linki do dźwigni klapy przełącznika obiegu powietrza „zewnętrzny-wewnętrzny”, które znajduje się pod schowkiem. Nie odpinać innych linek sterowania nawiewem powietrza
    17. Odkręcić wkręt dolnego mocowania prowadnicy popielnicy do zespołu nawiewu powietrza (nie odkręcać pozostałych wkrętów mocowania prowadnicy – prowadnica i popielnica pozostają przy desce)
    18. Odkręcić od deski nakrętkę dźwigni otwierania maski i odczepić linkę. Aby odczepić linkę pociągnąć do siebie gwintowaną czarną tuleję dźwigni tak aby pancerz linki wyszedł z tulei a następnie przepuścić linkę przez szczelinę (nacięcie) w tulei i zdjąć z linkę z dźwigni.
    19. Odkręcić śruby i wkręty mocujące deskę rozdzielczą do nadwozia:
      _ 2 wkręty u dołu deski (jeden przy lewych, drugi przy prawych drzwiach)
      _ 2 wkręty w schowku deski
      _ 3 wkręty u góry deski przy szybie (po uprzednim podważeniu wkrętakiem i zdjęciu zaślepek)
      _ 1 wkręt pod licznikiem
    20. Odsunąć deskę od nadwozia o ok 10 cm w celu zapewnienia lepszego dostępu do złącz wiązek
    21. Odpiąć od radia wtyczkę przewodu antenowego (inne wtyczki pozostają przy radiu a samo radio pozostaje zamocowane do deski)
    22. ,Odłączyć czarny przewód masowy przykręcony do spodu wystającej części nadwozia nad kolumną kierownicy (drugi koniec tego przewodu przyłączony jest do czarnej wtyczki wpiętej do radia)
    23. Odłączyć kostkę od wiązki panelu przełączników nawiewu powietrza (kostka znajduje się pod regulatorem ustawienia świateł)
    24. Odłączyć wiązkę deski tj. 4 kostki zgrupowane nad skrzynką bezpieczników, bardzo ciężko rozłącza się największa z nich – naciskać przycisk zatrzasku po środku tej kostki
    25. Rozłączyć inne nie fabryczne przewody (np. instalacji gazowej, alarmu, itp.)
    26. Zdjąć oswobodzoną deskę
    27. Instalację deski w aucie przeprowadza się w odwrotnej kolejności. Nakrętkę mocowania koła kierownicy do wału kolumny przykręca się momentem 25-45 Nm. Ja przykręcam kierownicę najniższym momentem 25 Nm i nigdy nie miałem potem problemów ze ściągnięciem kierownicy

    Uwaga:
    Do samego wyjęcia deski z auta nie potrzeba odłączać:

    1. przewodów od przełączników
      a. - ogrzewania tylnej szyby – kostka zielona
      b. - wycieraczki tylnej szyby – kostka biała
      c. - światła przeciwmgielnego – kostka żółta
    2. przewodów zapalniczki (masa – przewód czarny i niebieski, przewód plus – biały i czerwony)
    3. przewodu regulatora ustawienia świateł
    4. wtyczek od radia (z wyjątkiem wtyczki antenowej)

    Widok z kabiny na nadwozie po wyjęciu deski rozdzielczej (oprócz instalacji fabrycznej widoczne są przewody instalacji alarmowej i gazowej)
    DSCN9677.JPG

    Wyjęta z auta deska rozdzielcza (brak popielnicy, którą niepotrzebnie wymontowałem oraz widać niepotrzebnie odpięte od radia przewody instalacji radiowej, jednak opis wymontowania deski nie zawiera już popełnionych przeze mnie tych błędów)
    DSCN9680.JPG



  • Kawał dobrej roboty i super opis.
    Gratulacje za osiągnięty efekt i chęć podzielenia się doświadczeniem!


  • Moderator

    Jak zwykle niczego nie pominąłeś :) lista wydaje się długa ale dla wprawiona osoba wymontuje deskę w 30 minut.


Log in to reply