swift gti mk1 vs mk2 ecu



  • Witam. Jak w temacie, czy sa roznice w pinout tych sterownikow? Obydwa sterowniki posiadaja takie same kostki ale czy wiazka test taka sama? Pytam gdyz posiadam takie sterowniki i ecu mk1 w wiazce elektrycznej mk2 wywala bezpieczniki. Z ecu mk2 nic sie nie dzieje ale nie podaje impulsu na cewke zaplonowa bo prawdopodobnie ktos wczesniej zrobil zwarcie i cos sie w sterowniku spalio. Popmke paliwa załącza,rozrusznik tez ale nie ma iskry. Myslalem ze wymiana ecu pomoze lecz niestety...



  • @gutowski88 otwórz ECU MK2 i zobacz, może zdjęcie ze środka zrób, co wyleciało w kosmos, może da się naprawić nie wielkim kosztem. Które bezpieczniki konkretnie Ci wywala ?



  • @likaon wlasnie auto stoi u elektromechanika i mowi ze nie ma schematow do tego i ogolnie lipa z naprawieniem.nie mam tych sterownikow z soba zeby sprawdzic co w srodku maja



  • Jest taka możliwość że ECU posiada zabezpieczenie przed nadmiernym obciążeniem wyj/wej i wtedy taka naprawa byłaby tania. Najprościej jest zlokalizować linię którą podejrzewamy o awarię i iść wraz ze ścieżkami, sprawdzając po kolei elementy (nie trzeba w większości przypadków nawet nic wylutowywać), należy zwrócić szczególną uwagę na elementy półprzewodnikowe podłączone do linii, kondensatory tantalowe mogą ulec zwarciu, zwykłe elektrolity rzadziej (mi zdarzyło się może 2 razy). Ciężej jeżeli płytka zalana jest w żywicy lub czymś podobnym, jeżeli jest kilkuwarstwowa i ciężko zlokalizować ścieżki jest po prostu więcej elementów do sprawdzenia :) W każdym razie powodzenia



  • @mroziu to ECU nie posiada żadnego zabezpieczenia wej/wyj, oprócz rezystora na zasilaniu. Jedyne schematy jakie są to wiązek, wyjścia z ECU, nie ma natomiast schematów z wnętrza ECU.



  • posiadacie może schematy wyjścia ecu mk1? mk2 mam i zastanawiam sie czy sa jakies różnice.


  • Moderator

    @gutowski88 może w SM znajdziesz schemat http://chomikuj.pl/pacior18/Suzuki+Swift

    Jak Ci się nie spieszy to wieczorem do niego zajrzę



  • @gutowski88 spojrzałem na to tak na szybko co pacior podesłał , w MK1 na pozycji a10 brak jest sygnału z obrotomierza. Sądzę że znajdzie się sporo różnic, tylko czasu brak popatrzeć.



  • dzieki likaon za pomoc. na to wyglada ze potrrzeba bedzie kupic ecu od mk2. od dluzszego czasu przegladam ogloszenia, towar deficytowy...



  • @gutowski88 mam kompa z MK3,ale nie podaje sygnału na wtryski..., da się to ogarnąć podpinając mu ECU mastera det 2/3, ale wtedy trzeba stroić. Nie mam auta już aby zrobić tego kompa na tip top. Możesz do MK2 wsadzić kompa z MK3.


Log in to reply