Następcy Tico
-
Nasze Tico mają już po kilkanaście lat, czas założyć wątek o następcach. Proponuję, aby omawiać w tym wątku nowsze samochody charakteryzujące się podobnymi cechami co Tico:
- miejskie samochody, idealne na dojazdy do pracy,
- małe (łatwo zaparkować, zwrotne),
- niskie spalanie,
- niewielka pojemność silnika (niska składka OC),
- tanie.
Oczywiście wielu z nas rozpoczynało od Tico, aby potem przesiąść się do czegoś większego, ale w tym wątku skupmy się na małych, miejskich budżetowych samochodach, często drugich autach w rodzinie. Ideałem byłoby, aby poszczególne modele były opisane nie tylko na podstawie danych katalogowych, ale rzeczywistych wrażeń użytkowników. Zacznę od samochodu, którym jeżdżę od 6 lat.
Suzuki Alto mk5 (produkowane w latach 2009-2014)
- cena: nowe kosztowały 30-35 tys. PLN (zależnie od wyposażenia i promocji), używane obecnie 10-20 tys. (zależnie od rocznika),
- silnik: benzynowy trzycylindrowy K10B, 996 cm3, moc maksymalna to 50 kW (68 KM) przy 6000 obr/min., maksymalny moment obrotowy to 90 Nm przy 3400 obr/min. Do 2011 roku silniki bez zmiennych faz rozrządu, od 2012 silnik wyposażono w VVT.
- spalanie: producent deklaruje 3,8 l/100km (trasa) / 5,5 l/100 km (miasto) dla silnika bez zmiennych faz rozrządu, 3,8 l/100km (trasa) / 5,2 l/100 km (miasto) dla silnika z VVT. Rzeczywiste spalanie zależy od stylu jazdy, da się zejść poniżej 4 l/100 km na trasie, ale trzeba jechać oszczędnie. Jadąc normalnie uzyskujemy ok. 4,5 l/100km. U mnie w mieście bez oszczędzania, z klimą ok. 6,5 l/100 km. Niskie spalanie potwierdzone w wielu rzeczywistych testach, np. w teście Auto Motor i Sport Suzuki Alto zajęło pierwsze miejsce w swojej klasie ze średnim wynikiem 4,6 l/100 km. http://www.suzuki.pl/auto/aktualnosci/2014/140120