Wskaźnik AFR - co myślicie



  • Witam, zastanawiam się nad zakupem wskaźnika AFR dodać do niego sondę z matiza i zamontować do kolektora w dziurce po rurce powietrza dodatkowego. cos takiego:

    alt text

    Oczywiście nie chce tego robić dla bajeru tylko myślałem nad użyciem tego wszystkiego do ustawienia mieszanki, a w zasadzie całego gaźnika. bo Mam 4 szt z czego 2 nie do końca działają jak powinny choć rozkładałem je i składałem kilka razy żeby się upewnić ze wszystko jest OK - tak to jest jak kupuje sie na szrocie :P

    co o tym myślicie? Może miał ktoś styczność z takim ustrojstwem.


  • Moderator

    Styczności nie miałem ale pomysł bardzo fajny, zastanawiam się czy miejsce po rurce powietrza dodatkowego będzie odpowiednie..
    mógłbyś np. wykorzystać kolektor wydechowy od Matiza.

    Kiedyś snułem plany o 2 generacji LPG więc sonda lambda, tps (chyba był przy klimie albo automatach??) i silnik krokowy :D


  • Admin

    @pacior Czemu sądzisz, że miejsce po rurce nie będzie odpowiednie?
    Abstrahując od tego: ja nie zamieniałbym ticowego kolektora na matizowy. Lepiej jest mieć metalowy, niż plastikowy...


  • Moderator

    @leo powiedział w Wskaźnik AFR - co myślicie:

    Abstrahując od tego: ja nie zamieniałbym ticowego kolektora na matizowy. Lepiej jest mieć metalowy, niż plastikowy...

    Dokładnie jeśli mówimy o kolektorze dolotowym ;) a dla uściślenia w tico jest aluminiowy.
    Dyskusja oczywiście dotyczy kolektora wydechowego czyli żeliwnego w obu typach aut.

    @pacior Czemu sądzisz, że miejsce po rurce nie będzie odpowiednie?

    Myślę że może mieć to wpływ na wyniki pomiaru, dla spokoju zrobiłbym to tam gdzie przewidział kostruktor,
    a że silnik z Matiza to to samo to i miejsce najlepiej wybrać względnie podobne.
    Lambda musi być przed katalizatorem, jeżeli u Batona jest fabryczny i nie chce z niego rezygnować to rzeczywiście jest skazany na rozwiązanie z dziurą po rurce.

    Można też zastosować kolektor z wersji bez katalizatora i w nim nawiercić dziurę pod sondę, wiąże się to również ze zmianą środkowego tłumika lub jego przeróbką.


  • Admin

    @pacior powiedział w Wskaźnik AFR - co myślicie:

    @leo powiedział w Wskaźnik AFR - co myślicie:

    Abstrahując od tego: ja nie zamieniałbym ticowego kolektora na matizowy. Lepiej jest mieć metalowy, niż plastikowy...

    Dokładnie jeśli mówimy o kolektorze dolotowym ;) a dla uściślenia w tico jest aluminiowy.
    Dyskusja oczywiście dotyczy kolektora wydechowego czyli żeliwnego w obu typach aut.

    Aaale plama... :-D
    No oczywiście. Pomieszało mi się... a detalicznie przez to, że po pytaniu Batona i Twojej odpowiedzi zacząłem rozmyślać nad innymi "dziurami" w kolektorze, najlepiej już nagwintowanymi... i pomyślałem, że są przecież dwa czujniki temperatury w kolektorze i jeden można wywalić... ale to przecież inny kolektor :-) i dziura prowadzi do układu chłodzenia, a nie bezpośrednio do kolektora :-) ... No i napisałem posta, bo pozostała myśl o plastiku... Przepraszam za zamieszanie. :-)

    @pacior Czemu sądzisz, że miejsce po rurce nie będzie odpowiednie?

    Myślę że może mieć to wpływ na wyniki pomiaru, dla spokoju zrobiłbym to tam gdzie przewidział kostruktor,
    a że silnik z Matiza to to samo to i miejsce najlepiej wybrać względnie podobne.
    Lambda musi być przed katalizatorem, jeżeli u Batona jest fabryczny i nie chce z niego rezygnować to rzeczywiście jest skazany na rozwiązanie z dziurą po rurce.

    Spróbować można.



  • co do otworu po rurce o którym pisałem to jest on prawie w tym samym miejscu co sonda w matizie :) i nawet pasuje tylko gwintu brak. Gwintownik to za drogi interes jak na jednorazowe użycie ale jakieś mocowanie by się wymyśliło. Nie wiem tylko czy ustawienie sondy w dół a nie jak w Mietku bokiem nie będzie miało wpływu na odczyty...

    alt text
    alt text


  • Admin

    @Baton87 powiedział w Wskaźnik AFR - co myślicie:

    Gwintownik to za drogi interes jak na jednorazowe użycie ale jakieś mocowanie by się wymyśliło.

    A daj do przegwintowania jakiemuś ślusarzowi - za piwo lub dwa zrobi pewnie. To byłoby najlepsze mocowanie, ze względu na temperaturę i drgania. No i musi być szczelnie, inaczej sonda będzie wariować.
    (Napisałbym "I będzie Ci wywalać kontrolkę CHECK ENGINE na zegarach"... ale chyba się powstrzymam. :-) )

    Nie wiem tylko czy ustawienie sondy w dół a nie jak w Mietku bokiem nie będzie miało wpływu na odczyty...

    Nie sądzę. Przecież to tylko chemia działa.
    Moim zdaniem ustawianie sond bokiem przeciwdziała jedynie nagrzewaniu się ich zewnętrznego korpusu. Ale gdybam, expertem nie jestem.


Log in to reply