[mk 4 1.3] Wymiana sondy lambda-ocena sytuacji.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Wydaje mi się,że przydało by się wymienić sondę.Jaką polecacie? Silnik G13BA.Boję się tylko,czy obecną odkręcę,bo poprzedni właściciele słabo dbali o Swifta,a ja mam go już prawie trzy lata... Ma ktoś w tej kwestii jakieś doświadczenie? Generalnie chce pojechać nie długo na regulacje gazu i myślałem czy by nie zlecić fachowej wymiany u gazownia.To oni się zajmują tymi sondami?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Wydaje mi się,że
    przydało by się wymienić sondę.Jaką polecacie?

    A co masz do wyboru ?

    Silnik G13BA.Boję się tylko,czy
    obecną odkręcę,bo poprzedni właściciele słabo dbali o Swifta,a ja mam go już prawie
    trzy lata... Ma ktoś w tej kwestii jakieś doświadczenie?

    pewnie będzie grzanie palnikiem

    Generalnie chce pojechać
    nie długo na regulacje gazu i myślałem czy by nie zlecić fachowej wymiany u
    gazownia.To oni się zajmują tymi sondami?

    każdy mechanik, ale jak masz gaz, to pewnie trzeba będzie zobaczyć czy coś się nie zmieniło

    P.s: popraw tagowanie wątku bo poleci


  • Użytkownik archiwalny

    M/w rok temu w październiku robiłem regulację u gazownika,bo na przeglądzie wyszło mi za dużo co2.Wyregulował tak jak należy.Generalnie często po zgaszeniu silnika z tyłu auta czuć było paliwko.Czesem też zdarzają się humory,że odpalam na benzynie i chcę ruszyć,wciskam pedał gazu i autko prawie gaśnie i wcale nie rusza do przodu.Filtr paliwa wymieniony,powietrza też,świece zadbane,przewody WN również ok.Palec i kopułka wymienione w zeszłym roku jakoś.Naprawdę wszystko robię w nim na czas.Jedyne jeszcze co to nie ruszałem silniczka krokowego i sondy lambdy.Ogólnie wydaje mi się,że samochód jakby zdeczko zamulony.Zresztą nigdy przyśpieszeniem nie grzeszył,chyba,że powyżej 3000 obr.

    Narazie nie grzebałem w sondach zadałem pytanko by zbadać temat.

    A może po prostu szukam dziury w całym?

    ps:poprawić tagowanie wątku?Co to znaczy?Noralnie nie wiem.


  • Użytkownik archiwalny

    Narazie nie
    grzebałem w sondach zadałem pytanko by zbadać temat.
    A może po prostu
    szukam dziury w całym?

    zmień gazownika, niech nowy "dobry" przejrzy Ci całą instalację od A do Z, bo często partacze robią babole, które potem rzutują na całą dynamikę auta, no ale że pali tylko trochę więcej to i właściciele na to przymykają oko i kręci się spirala.

    ps:poprawić
    tagowanie wątku?Co to znaczy?Noralnie nie wiem.

    zobacz jak są tytułowane wątki, dodatkowo masz na górze w podwieszonych temat o tym


  • Użytkownik archiwalny

    zmień gazownika,
    niech nowy "dobry" przejrzy Ci całą instalację od A do Z, bo często partacze robią
    babole, które potem rzutują na całą dynamikę auta, no ale że pali tylko trochę...

    Ale to jest chyba najlepszy zakład w trójmieście specjalizujący się w instalacjach BRC.Rok temu na przeglądzie i regulacji mieszanki powiedział,że mam możliwie najlepsze podzespoły.
    http://www.poma-gaz.pl/


  • Użytkownik archiwalny

    nie wiem nie znam się na gazownikach w Twoim rejonie, popytaj, może jest lepszy sprawdzony.
    Ogółem zapewne coś jest mimo wszystko nie tak, pytanie tylko co. Na gazie normalnie jedzie czy też jest muł ?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak przełączę ręcznie na gaz to jest lepiej,tyle,ze muszę kręcić chociaż te 2500obr by swift miał "normalną" dynamikę.Z szacunku do silnika zawsze rozruch robię na benzynie i potem samo się już przełącza.Wstyd przyznać,ale dopiero tydzień temu wymieniony został filtr paliwa.Mechanik stwierdził,że wyglądał jakby ktoś tam smoły do niego nalał i jakby od nowości (98') nie był wymieniany.Ja przejechałem autem może z 30kkm od stycznia 2012.Jednak po jego wymianie właściwie nie zauważyłem różnicy.Może po prostu te auta tak mają,że są słabe-nie mam odniesienia do innego auta o m/w takiej mocy.


  • Użytkownik archiwalny

    To z tego wynika że w baku też jest pełno syfu i może pompa już nie tak pracuje jak trzeba, nie mniej jednak te auta jeżdżą dopiero właśnie od 2500k rpm, taka charakterystyka silnika

    P.s: od kiedy 98 to Mk III ? To jest Mk IV


  • Użytkownik archiwalny

    Na różnych stronach różnie są określane kolejne generacje swiftów.Najczęściej jestem na auto centrum i u nich to jest mark3.

    A co do Swifta w takim razie dam sobie z tym spokój. Może tylko faktycznie warto zmienić tą sondę by godnie i ekonomicznie dojeździł do końca swojej trasy.:-)


  • Użytkownik archiwalny

    jeździsz na LPG pierwszej generacji jak dobrze pamiętam (na śrubę)... poczytaj trochę. ona nie wykorzystuje sondy do pracy na LPG, a na benzynie. no soryy... ale jak silnik jest zimny to i tak go zalewa benzyna bo sonda nie jest rozgrzana.

    Wprost: Daruj sobie sondę i nie doszukuj niepotrzebnych wymian, kosztów i kłopotów z tym związanych


  • Użytkownik archiwalny

    Jak masz 1gen, to ściągnij na próbę rurę idącą od rezonatora do filtra powietrza, to jest 'wąskie gardło', które często robi problemy z "dołem" na gazie.


  • Użytkownik archiwalny

    Kupiłem swifta bez tej złączki i dopiero po około 2 latach ją zamontowałem.Nie czuję prawie żadnej różnicy.Róznica była,gdy pewien magik z naszego forum powiedział bym zaślepił tą rurkę .Wtedy właśnie byłby dooooły na niskich obrotach.


  • Użytkownik archiwalny

    jeździsz na LPG
    pierwszej generacji jak dobrze pamiętam (na śrubę)... poczytaj trochę. ona nie
    wykorzystuje sondy do pracy na LPG, a na benzynie. no soryy... ale jak silnik jest
    zimny to i tak go zalewa benzyna bo sonda nie jest rozgrzana.
    Wprost: Daruj
    sobie sondę i nie doszukuj niepotrzebnych wymian, kosztów i kłopotów z tym
    związanych

    Instalacja 1gen. :

    Jest to najstarszy i zarazem najprostszy typ instalacji LPG, z powodzeniem stosowany w samochodach z silnikami o zasilaniu gaźnikowym, nieposiadającymi katalizatora i sondy lambda. Instalacja gazowa I generacji pozbawiona jest elementów elektronicznych, opiera się więc wyłącznie na prawach fizyki i mechaniki.

    instalacja 2gen. :

    Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ale wyposażonych we wtrysk benzyny (jedno- lub wielopunktowy) i posiadających sondę lambda. W odróżnieniu od poprzedniej generacji, opisywaną instalację można montować w samochodach, wyposażonych w katalizator.

    Zasada działania instalacji LPG II generacji jest podobna, jak poprzedniczki, z tą jednak różnicą, że zawiera ona moduł elektroniczny, sterujący składem dawkowanej mieszanki gazowo-powietrznej. Odbiera on i analizuje sygnały wysyłane przez sondę lambda, czujnik położenia przepustnicy i czujnik prędkości obrotowej wału korbowego i na tej podstawie wzbogaca, bądź zubaża mieszankę.

    Instalacja II generacji wymaga zastosowania emulatora wtryskiwaczy benzyny, który odcina ich zasilanie w momencie przełączenia paliwa na gazowe, niejako oszukując silnik, jakoby wtryskiwacze wciąż pracowały.

    Mam centralkę z możliwością wyboru paliwa (automat/manual) i seryjnie montowany katalizator to jest to wg mnie 2 generacja i jednak ta sonda jest potrzebna.


  • Użytkownik archiwalny

    ty masz śrubę do regulacji gazu. masz I gen.

    silnik krokowy masz niepodłączony.

    olej sondę


  • Użytkownik archiwalny

    ty masz śrubę do
    regulacji gazu. masz I gen.
    silnik krokowy masz
    niepodłączony.
    olej sondę

    Ale przecież wyraźnie jest napisane,że 1 generacja nie ma żadnej elektroniki.A ta centralka?Katalizator?Również jest jeszcze "brc lambda gas em".


  • Użytkownik archiwalny

    a wiesz jak zrobić z II generacji I ?
    odłączyć silnik krokowy, wstawić srubę regulacji na wężu i tyle.


  • Użytkownik archiwalny

    Twierdzisz,że krokowiec jest nie podłączony.Na benzynie on chodzi?Instalacja w chwili przełączenia na gas go wyłącza,czy jak?


  • Użytkownik archiwalny

    ty masz BRC, krokowiec to jest ta duża puszka jakby stożkowa na wężu. za nią masz jak dobrze pamiętam śrubę do regulacji a krokowiec odłączony.

    Centralka w takim przypadku wykorzystywana jest wyłącznie do przełączania noPb/LPG. sam tak miałem przy blosie (tylko że śruba była w blosie bezpośrednio, a krokowiec odłączony i na maksa rozkręcony)


  • Użytkownik archiwalny

    Nie dalej jak rok temu podczas jakiejś robótki przy swifcie Filip stwierdził,że terkotanie ... to silnik krokowy.Panowie co jeden "mechanik" to lepszy... ręce opadają bo każdy mówi co innego.


  • Użytkownik archiwalny

    hehehe

    już mi się odechciało ci mówić jaką masz generację lpg. chcesz to wymieniaj sondę, kupuj i płać mechanikowi. Coś ci się musiało pomylić z tym co filip mówił.

    Spójrz najpierw pod maskę i zobacz co masz. bo ktoś Ci powie że Ci wymienił filtr kabinowy w swifcie, a ty będziesz cieszył się że masz nowy ... tylko pytanie czy wiesz gdzie on jest lub czy masz go w ogóle ?

    ehhh, witki opadają.


Log in to reply