[mk 4 1.3] Wymiana sondy lambda-ocena sytuacji.
-
Jak masz 1gen, to ściągnij na próbę rurę idącą od rezonatora do filtra powietrza, to jest 'wąskie gardło', które często robi problemy z "dołem" na gazie.
-
Kupiłem swifta bez tej złączki i dopiero po około 2 latach ją zamontowałem.Nie czuję prawie żadnej różnicy.Róznica była,gdy pewien magik z naszego forum powiedział bym zaślepił tą rurkę .Wtedy właśnie byłby dooooły na niskich obrotach.
-
jeździsz na LPG
pierwszej generacji jak dobrze pamiętam (na śrubę)... poczytaj trochę. ona nie
wykorzystuje sondy do pracy na LPG, a na benzynie. no soryy... ale jak silnik jest
zimny to i tak go zalewa benzyna bo sonda nie jest rozgrzana.
Wprost: Daruj
sobie sondę i nie doszukuj niepotrzebnych wymian, kosztów i kłopotów z tym
związanychInstalacja 1gen. :
Jest to najstarszy i zarazem najprostszy typ instalacji LPG, z powodzeniem stosowany w samochodach z silnikami o zasilaniu gaźnikowym, nieposiadającymi katalizatora i sondy lambda. Instalacja gazowa I generacji pozbawiona jest elementów elektronicznych, opiera się więc wyłącznie na prawach fizyki i mechaniki.
instalacja 2gen. :
Ten typ instalacji gazowej, podobnie jak wcześniejszy, wykorzystuje zmienne warunki podciśnieniowe, pozwala już jednak na regulację składu mieszanki. Instalacja ta przeznaczona jest dla starszej generacji silników, ale wyposażonych we wtrysk benzyny (jedno- lub wielopunktowy) i posiadających sondę lambda. W odróżnieniu od poprzedniej generacji, opisywaną instalację można montować w samochodach, wyposażonych w katalizator.
Zasada działania instalacji LPG II generacji jest podobna, jak poprzedniczki, z tą jednak różnicą, że zawiera ona moduł elektroniczny, sterujący składem dawkowanej mieszanki gazowo-powietrznej. Odbiera on i analizuje sygnały wysyłane przez sondę lambda, czujnik położenia przepustnicy i czujnik prędkości obrotowej wału korbowego i na tej podstawie wzbogaca, bądź zubaża mieszankę.
Instalacja II generacji wymaga zastosowania emulatora wtryskiwaczy benzyny, który odcina ich zasilanie w momencie przełączenia paliwa na gazowe, niejako oszukując silnik, jakoby wtryskiwacze wciąż pracowały.
Mam centralkę z możliwością wyboru paliwa (automat/manual) i seryjnie montowany katalizator to jest to wg mnie 2 generacja i jednak ta sonda jest potrzebna.
-
ty masz śrubę do regulacji gazu. masz I gen.
silnik krokowy masz niepodłączony.
olej sondę
-
ty masz śrubę do
regulacji gazu. masz I gen.
silnik krokowy masz
niepodłączony.
olej sondęAle przecież wyraźnie jest napisane,że 1 generacja nie ma żadnej elektroniki.A ta centralka?Katalizator?Również jest jeszcze "brc lambda gas em".
-
a wiesz jak zrobić z II generacji I ?
odłączyć silnik krokowy, wstawić srubę regulacji na wężu i tyle. -
Twierdzisz,że krokowiec jest nie podłączony.Na benzynie on chodzi?Instalacja w chwili przełączenia na gas go wyłącza,czy jak?
-
ty masz BRC, krokowiec to jest ta duża puszka jakby stożkowa na wężu. za nią masz jak dobrze pamiętam śrubę do regulacji a krokowiec odłączony.
Centralka w takim przypadku wykorzystywana jest wyłącznie do przełączania noPb/LPG. sam tak miałem przy blosie (tylko że śruba była w blosie bezpośrednio, a krokowiec odłączony i na maksa rozkręcony)
-
Nie dalej jak rok temu podczas jakiejś robótki przy swifcie Filip stwierdził,że terkotanie ... to silnik krokowy.Panowie co jeden "mechanik" to lepszy... ręce opadają bo każdy mówi co innego.
-
hehehe
już mi się odechciało ci mówić jaką masz generację lpg. chcesz to wymieniaj sondę, kupuj i płać mechanikowi. Coś ci się musiało pomylić z tym co filip mówił.
Spójrz najpierw pod maskę i zobacz co masz. bo ktoś Ci powie że Ci wymienił filtr kabinowy w swifcie, a ty będziesz cieszył się że masz nowy ... tylko pytanie czy wiesz gdzie on jest lub czy masz go w ogóle ?
ehhh, witki opadają.
-
Wiem,że filtra kabinowego nie ma w moim swifcie-za schowkiem jest dmuchawa o ile dobrze pamiętam,bo ze 2 lata temu rozkręcałem tamten rejon.Karol no nie rób ze mnie durnia.Pamiętam co kto do mnie mówi.Powiedział to odnośnie specyficznego tykania podczas pracy silnika.Przebąkiwał coś o możliwej wymianie,bo chyba powoli siada.
to jest kwit mojej instalacji [img:left]unnamed.jpg[/img]
-
ale ty nie pokazuj kwitów tylko to co pod maską jest. bo na kwicie to ja mam LPG II gen teraz, a tak naprawde pod maską nie mam gazu w ogóle.
a cykać to może wiele rzeczy. ja temat kończę bo ty dalej swoje zamiast sprawdzić co pod maską się u ciebie kryje
-
Fotki.
-
Foty wiszą półtora tygodnia.Gdzie jest fachowiec z tego wątku?Może ktoś inny się wypowie która to generacja instalacji lpg jest w moim sztruclu?
-
II na I
koniec w tym temacie. mowiłem Ci co masz, to się wymądrzałeś
-
II na I
koniec w tym
temacie. mowiłem Ci co masz, to się wymądrzałeśPrzestań już zadzierać nosa bo zrobiłeś się nieprzyjemny.Skoro się pytam to widocznie nie wiem,albo nie jestem pewny.To moje auto a ty jest widziałeś ostatnio z 2 lata temu.Jak o cokolwiek związanego z muzyką kiedyś pytałeś to Cię nie wyśmiewałem.
-
Przestań już
zadzierać nosa bo zrobiłeś się nieprzyjemny.Skoro się pytam to widocznie nie
wiem,albo nie jestem pewny.To moje auto a ty jest widziałeś ostatnio z 2 lata
temu.Jak o cokolwiek związanego z muzyką kiedyś pytałeś to Cię nie wyśmiewałem.Podjedź sobie do gazownika jak nie wiesz. Jak Ci None tłumaczy to do Ciebie nie dociera... Radź sobie sam w takim razie
-
"Jak Ci None tłumaczy to do Ciebie nie dociera... Radź sobie sam w takim razie "
Adamo masz problem ze zrozumieniem czytanego tekstu?Nie wnosisz nic do topiku.Spadaj gdzie indziej nabijać posty i nie wtryniaj się między wódkę a zakąskę.
-
Może tu ktoś pomoże,bo na klubsuzuki zero odzewu.Witam to mój pierwszy post na forum, jak pisałem w powitaniu kupiłem lianę 2004, a w niej siedzi uniwersalna sonda bosch. Mechanior niestety przy wymianie wywalił starą oryginalną sondę wraz z kostką i tu moja prośba czy mam dobrze podłączoną sondę, a mianowicie kable od wiązki mam podłączone jak poniżej:
Wiązka: | Sonda bosch:
czarny > biały (grzałka)
fioletowy > biały (grzałka)
biały > sygnał czarny
pomarańczowy > masa szaryPowiedzcie, czy takie podłączenie jest w porządku.
Z góry dziękuję za pomoc.
-
Znaczy, że tylko chcesz wiedzieć czy sonda prawidłowo jest podłączona, czy masz usterkę z tym związaną ?
Możesz sam sprawdzić czy masz dobrze grzałkę podłączoną:
wpinasz miernik między czarny i fioletowy i powinieneś mieć 12v.
Na białym na wolnych hm..., 0,6V ? Na pewno nie 1v ani 0v.
Masa, tutaj należy sprawdzić czy jest wspólna dla karoserii czy trzeba ciągnąć przewód aż do komputera.
Jeżeli masy nie są wspólne i źle podłączone to obwód może się nie zamykać i nie będzie ani grzałki ani sygnału lambda.