[MK4 1,3] Regulacja świateł w MK4


  • Użytkownik archiwalny

    Mam problem.... światła w moim MK4 GLX 1997 świecą chyba ciut za nisko. Chciałem je podregulwać a tu zonk - jest śruba do regulacji lustra lewo-prawo, ale nie moge znaleźć śruby góra/dół, jest tylko silniczek regulatora.... Pomóżcie - czy to się da regulować, jeżeli tak to gdzie jest odpowiedzi element? (zdjecie mile widziane ) I jeszcze jedno pytanie - coś niefajnie świeci tablica liczników - chyba zarówka poszła. Czy wsadzić W3W czy W5W? jakie macie doswiadczenie w tej kwestii? Czy ktoś myślał nad dorobieniem kontrolki włączonych świateł mijania? Z góry dziękuje za pomoc w tym prozaicznym problemie.



  • Mam problem....
    światła w moim MK4 GLX 1997 świecą chyba ciut za nisko. Chciałem je podregulwać a tu
    zonk - jest śruba do regulacji lustra lewo-prawo, ale nie moge znaleźć śruby
    góra/dół, jest tylko silniczek regulatora.... Pomóżcie - czy to się da regulować,
    jeżeli tak to gdzie jest odpowiedzi element? (zdjecie mile widziane )

    Weź wrzuć jakieś zdjęcie i zaznacz na nim gdzie jest śruba regulacji lustra. Szukałem swego czasu różnych innych śrub przy reflektorze i znalazłem tylko tą od regulacji wysokości...

    Ale wracając do Twojego kłopotu. Po pierwsze sprawdź w jakiej pozycji masz ten przełącznik:

    Jak na "0" to dobrze! Jak wszędzie niżej to nic dziwnego, że masz za nisko ustawione światła.

    Jeśli już masz na "0", a nadal jest za nisko to przy reflektorze masz regulację góra-dół. Na brzegu reflektora, niedaleko błotnika masz taką białą lub kremową śrubę na klucz imbusowy 5,5mm. Tylko żeby się porządnie podniosło to musisz trochę pokręcić.

    I jeszcze
    jedno pytanie - coś niefajnie świeci tablica liczników - chyba zarówka poszła. Czy
    wsadzić W3W czy W5W? jakie macie doswiadczenie w tej kwestii?

    Ja bym po prostu wymienił wszystkie (są 3 żarówki), bo ze starości mogą już świecić słabiej.

    Tak wygląda podświetlenie na W3W z oryginalnymi zielonymi kapturkami:

    Jeśli chcesz trochę jaśniej to je po prostu ściągnij. Na W5W w nocy może być trochę za jasno, ale jeśli chcesz to wsadzaj (niektórzy z forum tak robili, ale nie wiem czy dużo jeżdżą nocą, aby mogli się przekonać czy jest dobrze czy źle).


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za wskazówki, śrubka znaleziona - szukałem jej z tyłu a ona od góry siedzi..... Nie dostałem dziś W3W więc wsadziłem W5W z kapturkami choć ciężko było bo się popruły ciut.... Przy okazji wyczyściłem szybkę licznika od środka bo się przykurzyła. A wiesz może jakie żaróweczki są w wyłączniku np. ogrzewania szyby i gdzie je można kupić?
    Mam taki pomysł - może dołożyć regulator jasności wskaźników? Da się to zrobić bez głębokiego grzebania w instalacji?



  • A
    wiesz może jakie żaróweczki są w wyłączniku np. ogrzewania szyby i gdzie je można
    kupić?

    Tych od podgrzewania szyby nigdy nie ruszałem, więc nawet nie wiem jakie żarówki tam siedzą, ale raczej nie T5, bo by się tam chyba nie zmieściły.

    Mam taki pomysł -
    może dołożyć regulator jasności wskaźników? Da się to zrobić bez głębokiego
    grzebania w instalacji?

    Nie pamiętam w której generacji (chyba Mk V), ale był fabrycznie montowany ściemniacz do zegarów, więc mógłbyś gdzieś takowego poszukać i mieć oryginalny Swiftowski.


  • Użytkownik archiwalny

    A wiesz może jakie żaróweczki są w wyłączniku np. ogrzewania szyby i gdzie je można
    kupić?

    http://www.prodin.pl/p,T1622,kontrolka-12-0v-50ma-bezbarwna.html
    http://sklep.ledix24.pl/zarowki-samochodowe-3x7/87-zarowka-szklana-3x7mm-12v.html

    Wygląda to tak:


  • Użytkownik archiwalny

    Tych od
    podgrzewania szyby nigdy nie ruszałem, więc nawet nie wiem jakie żarówki tam siedzą,
    ale raczej nie T5, bo by się tam chyba nie zmieściły.
    Nie pamiętam w
    której generacji (chyba Mk V), ale był fabrycznie montowany ściemniacz do zegarów,
    więc mógłbyś gdzieś takowego poszukać i mieć oryginalny Swiftowski.

    W MK4 był jako opcja - opisuje go instrukcja. Pytanie czy trzeba kombinować w instalacji czy po prostu go gdzieś podpiąć i działa No i kwestia gdzie go kupić.....


  • Użytkownik archiwalny



  • W MK4 był jako
    opcja - opisuje go instrukcja. Pytanie czy trzeba kombinować w instalacji czy po
    prostu go gdzieś podpiąć i działa No i kwestia gdzie go kupić.....

    W Swiftach instalacje były dość rozbudowane i w niższych wersjach można podpinać części z bogatszych, więc pewnie gdzieś znajdziesz kostkę od ściemniacza, ale która to to mnie nie pytaj. Sądzę, że pomóc mógłby Ci kolega likaon, bo to forumowy spec od elektryki.
    A gdzie kupić? Szroty, allegro, olx itp. itd.


  • Użytkownik archiwalny

    W Swiftach
    instalacje były dość rozbudowane i w niższych wersjach można podpinać części z
    bogatszych, więc pewnie gdzieś znajdziesz kostkę od ściemniacza, ale która to to
    mnie nie pytaj.

    Nie znajdzie bo jej nie ma w Mk IV ... ściemniacz był w GTi seryjnie montowany.



  • Nie znajdzie bo jej
    nie ma w Mk IV ... ściemniacz był w GTi seryjnie montowany.

    No to nie wiem skąd kolega wziął info o ściemniaczu w Mk IV.


  • Użytkownik archiwalny

    No to nie wiem skąd
    kolega wziął info o ściemniaczu w Mk IV.

    z książki, co nie oznacza, że kostka była w wiązce, bo nie ma takowej, choć faktycznie jest wiele pustych, ale takiej w kształcie litery T na 3 bolce nie ma