[MK5 1,3] Luźny kokpit, trzaski i wogóle hałas deski rozdzielczej


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,

    Od wczoraj ja ( a w zasadzie żona) jesteśmy posiadaczami pięknego zielonego jeżyka 1999r sedan GLX. A i pierwsze pytanie: jaki to mk?
    Jako kochający mąż powoli zabieram się do przywrócenia godnego stanu temu wdzięcznemu atku, bo jako miłośnik japończyków (II auto to Galant EA2W)mam taki obowiązek.

    Do rzeczy - często podróżować będziemy patatajką A18 (Olszyna -Wrocław) w związku z czym musze natychmiast zajać sie luźną, latającą deską rozdzielczą. Na wybojach wszystko trzeszczy i lata, a dźwięk jest taki jakby ktoś potrząsał kartonem kaset magnetofonowych. Najbardziej luźna jest środkowa konsola. Czy jako doświadczeni doradzicie po kolei gdzie konkretnie trzeba podkręcać, znaleźć odczepione spinki, zaczepy? Nie znalazłem jeszcze schematu montażu kokpitu wiec proszę o porady jak sie do tego zabrać, a jak wiadomo stare plastiki lubią pękać więc wolę najpierw zapytać niż potem kleić zatrzaski


  • Użytkownik archiwalny

    3 śruby pod szybą , i dwie po bokach jak otworzysz drzwi. Jedna w schowku.

    Możesz zalożyć też dodatkowe mocowanie na srodku kokpitu zaraz za dźwigną zmiany biegów. Nie każdy swift ma to mocowanie a daje bardzo dużo



  • Witam,

    Witamy!

    A i
    pierwsze pytanie: jaki to mk?

    Mk IV.

    Na wybojach wszystko
    trzeszczy i lata, a dźwięk jest taki jakby ktoś potrząsał kartonem kaset
    magnetofonowych.

    W Swiftach to raczej norma i nie wynika z niedokręcenia jakichś śrub/braku spinek tylko taki urok tych autek.

    Najbardziej luźna jest środkowa konsola. Czy jako doświadczeni
    doradzicie po kolei gdzie konkretnie trzeba podkręcać, znaleźć odczepione spinki,
    zaczepy?

    Tak jak pisał plastekk pod szybą masz 3 śruby pod takimi zaślepkami (schodzą łatwo podważone np. płaskim śrubokrętem). Po bokach (gdy otworzysz drzwi) masz 2 spinki (nie śruby jak pisał plastekk)! W konsoli środkowej masz następne 4 śruby (dwie od strony kierowcy, dwie od pasażera). Osłony przednich głośników mają kolejne 2 śruby. Na zakończenie 4 śruby masz w osłonie pod kierownicą (jedna z nich trzyma rączkę do otwierania maski, a reszta trzyma samą osłonę). Chyba o niczym nie zapomniałem.



  • Proponowałbym zacząć od sprawdzenia poprawnego zamocowania radia - jeśli jest tam jakiś druciarski patent (np. ramka radia nie jest dobrze zamocowana) to będzie ostro grzechotać - sprawdzone organoleptycznie


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki, radyjko od razu został porządnie zamocowane i faktycznie jest poprawa:) Do tego dołożyłem brakujące śrubki w środkowej konsoli a wszystkie jakie widziałem to zostały dokręcone:) jest poprawa. Jeszcze muszę znaleźć te pod szybą, jak rozumiem są od wewnątrz?

    A i jeszcze jedno. Mam lampkę z przodu, ale ona nie jest odpalana po otworzeniu drzwi.:) Z tego co widze jest ona na stałe zasilana plusem a masa z karoserii. Tak z ciekawosci pytam: ta lampka zależała od wersji? Zaraz przerobię żeby włączała się po otwarciu drzwi:)



  • Jeszcze muszę znaleźć te pod szybą, jak rozumiem są od
    wewnątrz?

    Tak. Znajdują się pod takimi trzema kwadratowymi (o zaokrąglonych brzegach) zaślepkami.

    Mam lampkę z przodu, ale ona nie jest odpalana po otworzeniu drzwi.:) Z tego co
    widze jest ona na stałe zasilana plusem a masa z karoserii. Tak z ciekawosci pytam:
    ta lampka zależała od wersji? Zaraz przerobię żeby włączała się po otwarciu drzwi:)

    Przecież przy lampce powinien być przełącznik z 3 trybami pracy (wyłączone, włączone przy otwarciu drzwi i włączone na stałe)...