HE, spoko.. ale ja już tak mam że jak widzę najmniejszą usterkę w aucie to od razu naprawiam, wobec czego koło trzeba wymienić... nawet jak nie ma bicia to już jest objaw zużycia... a obudowa raczej si ęnie odkształciła, jakiś powód jest że koło minimalnie przesuneło sie... a w przypadku pasowego to oznacza rozwulkanizowanie... wobec czego szukam jakie to koło ma być dalej:)
mackbeth
@mackbeth
Najnowszy post utworzony przez mackbeth
-
RE: [MK3 1,3]Jakie koło pasowe wału Swift Mk III 1.3 G13BA
-
[MK3 1,3]Jakie koło pasowe wału Swift Mk III 1.3 G13BA
HEj,
Wygląda na to że koło pasowe się rozwulkanizowało.. Zaczęło ocierać o obudowę rozrządu... Trzeba wymienić.
Nie było by nic strasznego ale nie mogę znaleźć części. Doradzicie?
Fakty:
Swift 1.3 Sedan bez wspomagania i klimatyzacji rocznik 1999r. węgier
VIN: tsmmah35s00434275Wg katalogów i aso numer koła to 12611-51G10.... nikt takiego nie ma...
Na alledrogo można znaleźć koło o takich numerach:
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO FIRMY FEBEST DO SUZUKI BALENO 95-01 VITARA 89-98 SWIFT 1.3 93-03OE: 12610-61G00
Inne:
OPIS :
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO - SUZUKI SWIFT II 1.3 1.6 93-01
UWAGA : WYSTĘPUJĄ RÓŻNE TYPY
ZAWARTOŚĆ OPAKOWANIA :
KOŁO PASOWE WAŁU KORBOWEGO
INFORMACJE KATALOGOWE :
Strona zabudowy : silnik
Ilość rowków: na dwa paski
Pasek : 4pk
Pasek : 4pk
Średnica wewnętrzna [mm]: 32ZASTOSOWANIE :
SUZUKI SWIFT II hatchback (EA, MA) 1.3 4WD (SF413, AA35) G13A 1324ccm, 50kW, 68KM 1989-03 » 2001-05
SUZUKI SWIFT II (AH, AJ) 1.6 i (SF416, AH14) G16B 1590ccm, 68kW, 92KM 1990-01 » 2001-05
SUZUKI SWIFT II (AH, AJ) 1.6 i 4WD (SF416, AJ14) G16B 1590ccm, 68kW, 92KM 1990-01 » 2001-05Są oczywiście używki, ale bez zdjęcia koła z samochodu nie dopasuję, a nie ma niestety opcji żeby auto na podnośniku unieruchomić na dłuższy czas... Poradzicie coś i doradzicie?
-
RE: [MKIV 1.3] Dłuzej odpala po postoju (noc) niezależnie od temperatury
Gdzie w tym swifcie jest regulatro ciśnienia paliwa? W pompie?
-
RE: [MKIV 1.3] Dłuzej odpala po postoju (noc) niezależnie od temperatury
Żadnych problemów.. .wczoraj autko przegoniłem na benzynie żeby przepalić i jedzie jak marzenie:)
-
RE: [MKIV 1.3] Dłuzej odpala po postoju (noc) niezależnie od temperatury
Dzisiaj rano zrobilem prosty test. 4 razy włączyłem zapłon żeby zobaczyć jak pompa pracuje. Pomimo 4 cykli dalej trochę dłużej trzeba było kręcić. Po drugie pompa lekko dziwny dźwięk wydawała, możliwe że lekko piszczący, tak więc chyba wiem co się zieje - trzeba poszukać nowej pompy:).. Mam jeszce podejrzenia czy to nie problem filtru paliwa?
Co do układu zapłonowego:
Wszystko nowe:świece, kopułka i palec, kable , i nie chodzi o odpalanie na zimnym silniku tylko:) Jak autko postoi godzinę to też tak jest, a nie zdążyło ostygnąć do końca. Jako przykład jest że po nocy bo tak się najczęściej widzi objawy:)
Generalnie mam lekki problem dokładnie objawy zdiagnozować bo Swifcik to autko żony:) i nie mam okazji niem pojeździć dłużej:) i ocenić w jakich warunkach to się dzieje:)
Auto nie ma problemu jakiegoś wielkiego z zapalaniem, po prostu trzeba pokręcić chwilę ok 3-4 sec, żeby mnie nie zrozumiano że minutę auto chechłam:) I zawsze zapala za pierwszym razem, po prostu trzeba dłuzej zakręcić niż po krótkim postoju.
-
RE: [MKIV 1.3] Dłuzej odpala po postoju (noc) niezależnie od temperatury
z 2 krotnym pompowaniem pompki próbowałem, nie ma (chyba) różnicy. Ale zerknę dzisiaj jeszcze raz.
-
[MKIV 1.3] Dłuzej odpala po postoju (noc) niezależnie od temperatury
Witam,
W moim swifcie (1.3) pojawił sie lekki problem z odpalaniem. Autko po dłuższy postoju dłużej odpala, tzn trzeba pokręcić rozrusznikiem około 3-5 sec i odpala. Jeździ normalnie, bez problemów. Autko jest na LPG i tu też jeździ normalnie. Autko odpala zawsze na benzynie. Jeśli po jeździe się zatrzymam, to odpala od razu jak dawniej. Problem jest tylko jeśli postoi dłuzej. Wygląda mi na to ze albo pompka paliwa nie wydala, dlatego trzeba trochę pokręcić. Inna opcja to taka że ciśnienie w układzie paliwowym spada - czyżby nieszczelność? Pod autem paliwa nie widać:) Ewentualnei jest jakiś zawór zwrotny?
Ewentualnie coś z regulatorem ciśnienia paliwa.. Doradźcie od czego zacząć diagnostykę. -
RE: [G13BA] monowtrysk (TBI) - trzyma długo obroty
A właśnie tu chyba diabeł tkwi:)
wlasnie zrobilem maly eksperyment... krokowiec chodzi chociarz glosno cyka po drugie zatkalem dolot i.... auto nie zgaslo. Chyba na którejś uszczelce mam przedmuch:)Trzeba będzie wymienić uszczeleczki:)
Co do zaworka PCV- gdzie on w tym silniku jest? On jest w kolektorze ssącym? Bo u mnie takowego nie ma:) -
[G13BA] monowtrysk (TBI) - trzyma długo obroty
Witam,
W swoim swifciku zauważylem pewien problem, zarówno na gazie jak i na benzynie.
Na rozgrzanym silniku po wciśnięciu sprzęgła silnik trzyma obroty ok. 2tyś przez chwilę, potem spada do 1500 a po chwili do normalnych jałowych. Ponieważ nie znalazłem manuala (99501-63B01) do silnika g13ba TBI tylko do g10ba TBI pytanie do osób zorientowanych lub mających ten silnik:
Jak rozumiem jest to monowtrysk. Za obroty odpowiada silnik impulsowy potocznie zwany krokowym (ISC) w którym także jest czujnik położenia przepustnicy (CTP). W manulu jest napisane żeby nie wyciągać tego i nie czyścić:) Tak samo czujnik zamknięcia przepustnicy (CTP) muszę sprawdzić. Czy ktoś z Was ma/miał podobne problemy? Samo ssanie działa ok, problem jest tylko na wciśnięciu sprzęgła i przygazówce,. Przepustnica chodzi gładko, linka gazu też. Czytałem też coś o zaworku PCV... Od czego szukać? jaką proponujecie ścieżkę diagnostyczną? -
RE: [Mk IV] Sedan 1.3 z LPG - siedzi mocno tył
Aha, dzięki:) czyli po prostu małe autko z krótkimi sprężynami i krótkim amorkiem tak ma:) Spoko, dzięki:)