[Mk V 1.0] Podświetlenie zegara


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Na początku chciałbym zaznaczyć, że to mój 1 samochód. W wolnym czasie przeglądam, czytam forum, natomiast cały czas jestem laikiem.
    Chciałbym się poradzić jak zdemontować( i wymienic) żarówki, zegar, aby dostać się do żarówek, które odpowiadają za podświetlenie zegara w moim suzuki. Zegary na początku bardzo słabo świeciły, natomiast później przestały świecić całkiem. Przeglądając forum dowiedziałem się, że gdyby chodziło o bezpieczniki, to kompletnie nic by się nie podświetlało, natomiast świeci się kontrolka chcek engine, ze wzgeldu na wycięcie katalizatora i założenie strumienicy.

    Dziękuje za pomoc
    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Tutorial

    od siebie dodam, że warto opuścić sobie kierownicę (trzyma się na dwóch śrubach pod plastikową osłoną kierownicy) i linkę prędkościomierza odpiąć sobie też od skrzyni.


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm. Ja miałem walnięty bezpiecznik license i wbrew temu co piszesz nie świeciły mi zegary, deska i podświetlenie tablicy a kontrolki check itd tak.


  • Użytkownik archiwalny

    Proszę bardzo:
    klik
    od siebie dodam, że warto wywalić kapturki z żarówek, a same żarówki kupić w kolorze białym - led, zegary będą ładnie na biało świecić jak u mnie


  • Użytkownik archiwalny

    Ok, dzięki wszystkim za pomoc . kupie W2W i jakoś w tyg jak bede miał czas to zadziałam zgodnie z poradami i napisze jak poszło

    Pozdrawiam



  • kupie W2W i jakoś w tyg jak bede miał czas to zadziałam zgodnie
    z poradami i napisze jak poszło

    Powinieneś kupić W3W!
    A o ściąganiu kapturków z żarówek to nie słuchaj rava... On po prostu swoje rozwalił przy wymianie więc tak gada teraz.


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli 3 białe sztuki w3w ? w pierwszej dopowiedzi dostałem ten http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showthreaded.php?Number=535064 turtoriali chce sie zastosować do niego



  • Czyli 3 białe
    sztuki w3w ? w pierwszej dopowiedzi dostałem ten
    http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showthreaded.php?Number=535064 turtoriali chce sie
    zastosować do niego

    Żarówki to kup dopiero jak stare wyjmiesz dla porównania. Z tego co się orientuję to były dwa rodzaje żarówek podświetlenia zegarów - W3W i jeszcze jedne trochę mniejsze też 3 watowe


  • Użytkownik archiwalny

    Dostane w sklepie elektronicznym takie w3w białe zwykłe?


  • Użytkownik archiwalny

    ok, roozumiem czyli na poczatku sobie rozkrecić zobaczyć skręcić pojechać i kupić



  • Witam
    Na początku
    chciałbym zaznaczyć, że to mój 1 samochód. W wolnym czasie przeglądam, czytam forum,
    natomiast cały czas jestem laikiem.
    Chciałbym się
    poradzić jak zdemontować( i wymienic) żarówki, zegar, aby dostać się do żarówek,
    które odpowiadają za podświetlenie zegara w moim suzuki. Zegary na początku bardzo
    słabo świeciły, natomiast później przestały świecić całkiem. Przeglądając forum
    dowiedziałem się, że gdyby chodziło o bezpieczniki, to kompletnie nic by się nie
    podświetlało, natomiast świeci się kontrolka chcek engine, ze wzgeldu na wycięcie
    katalizatora i założenie strumienicy.
    Dziękuje za pomoc
    Pozdrawiam

    Jak myślisz? Tak lepiej?


  • Użytkownik archiwalny

    Powinieneś kupić
    W3W!
    A o ściąganiu
    kapturków z żarówek to nie słuchaj rava... On po prostu swoje rozwalił
    przy wymianie więc tak gada teraz.

    Nie prawda... Kapturków mam komplet, ładniej jest z białymi ledami bez kapturków i to nie tylko moje zdanie, a słyszałem już wiele komentarzy 'co ci tak ładnie świecą?' itp
    W moich filmikach widać:
    http://www.youtube.com/watch?v=qwVvibPWu4A

    Żarówki to kup
    dopiero jak stare wyjmiesz dla porównania. Z tego co się orientuję to były dwa
    rodzaje żarówek podświetlenia zegarów - W3W i jeszcze jedne trochę mniejsze też 3
    watowe

    Żarówki u mnie w mk4:
    T5 - 12V (małe) - podświetlenie nawiewu, popielniczki
    W3W, W5W - czyli wielkość ta sama co w postojówkach, różnią się tylko mocą, możesz sobie dobrać pod siebie, czy chcesz, żeby mocniej czy słabiej świeciły i na jaki kolor

    Cena żarówek 5zł, a na 99% to te drugie, szkoda żeby bez licznika jechał kupować

    Dostane w sklepie
    elektronicznym takie w3w białe zwykłe?

    Ja swoje do zegarów w5w białe led kupowałem po 2zł w auchan, to standardowe postojówki, w3w (kolorowe) w innym kolorze może być nieco trudniej, najłatwiej chyba na allegro



  • Z tego co się orientuję to były dwa
    rodzaje żarówek podświetlenia zegarów - W3W i jeszcze jedne trochę mniejsze też 3
    watowe

    Nie. Jeden rodzaj. Oryginalnie siedziały właśnie W3W sztuk trzy!


  • Użytkownik archiwalny

    bartek, nie wiesz, nie pisz. 2 rodzaje żarówek i oprawek! ... przynajmniej te 3 głowne podświetlające.


  • Użytkownik archiwalny

    bartek, nie wiesz,
    nie pisz. 2 rodzaje żarówek i oprawek! ... przynajmniej te 3 głowne podświetlające.

    to prawda, w liczniku od gti są chyba te mniejsze


  • Użytkownik archiwalny

    Kapturków mam komplet, ładniej jest z białymi ledami bez kapturków i to nie tylko
    moje zdanie

    Moje też, mam białe W5W.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak jest , dzieki bede formulowal czytelniej posty



  • to prawda, w
    liczniku od gti są chyba te mniejsze

    ja miałem też mniejsze w liczniku z 1994 roku, może w mk4/mk5 już był jeden rodzaj



  • bartek, nie wiesz,
    nie pisz. 2 rodzaje żarówek i oprawek! ... przynajmniej te 3 głowne podświetlające.

    Karol! To Ty nie wiesz, a piszesz... Wymieniałem i wiem co było, a co wsadziłem!!!


  • Użytkownik archiwalny

    Ostatnio wymieniałem komplet żarówek, bo już tylko jedna świeciła. Kapturki pękały jak chciałem je zdjąć, więc w sklepie kupiłem całe zielone tylko o większej mocy i ciemniejszym świetle za 3zł/szt. Teraz zegary wyglądają jak w jakiejś furze z 'Szybkich i wściekłych'


Log in to reply