Montaż wspomagania Swift MK4 1999 1.0


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Planuję właśnie montaż wspomagania do mojego swifta MK4 5D.
    Jest to golas więc nie było w nim nawet zegarka który wreszcie udało mi się założyć.

    Zakupiłem już cały komplet wspomagania czyli maglownicę + węże + pompa (ogólnie komplet za 220zł).
    Moje zdziwienie jest takie że na pompie jest jakiś czujnik
    Gdzie ten czujnik podłączyć (znalazłem wtyczkę pasującą do tego w okolicy paska rozrządu) i do czego on służy ?
    Czy po montażu wspomagania coś z komputerem trzeba zrobić żeby ten czujnik rozpoznał i wiedział jak z niego korzystać


  • Użytkownik archiwalny

    1. czujnika nie musisz podłączać
    2. brakuje Ci krzyżaka od kolumny kierowniczej, albo nawet i lepiej całej kolumny kierowniczej. z mk4-mk5 ze wspomaganiem.
    3. nie wspominałeś nic o zbiorniczku wyrównawczym wspomagania, łapie montażowej pompy do silnika, napinacza paska.
    4. do prawidłowego zamocowania maglownicy nie obędzie się bez szlifierki oraz spawarki.

  • Użytkownik archiwalny

    1. czujnika nie
      musisz podłączać
    2. brakuje Ci
      krzyżaka od kolumny kierowniczej, albo nawet i lepiej całej kolumny kierowniczej. z
      mk4-mk5 ze wspomaganiem.
    3. nie wspominałeś
      nic o zbiorniczku wyrównawczym wspomagania, łapie montażowej pompy do silnika,
      napinacza paska.
    4. do prawidłowego
      zamocowania maglownicy nie obędzie się bez szlifierki oraz spawarki.

    Warto dodać, że bez wyjęcia silnika to rzeźba będzie straszna na ścianie grodziowej...


  • Użytkownik archiwalny

    od środka także podejdzie ze spawaniem, jak wyciągnie wszystko


  • Użytkownik archiwalny

    Zakupiłem już cały
    komplet wspomagania czyli maglownicę + węże + pompa (ogólnie komplet za 220zł).

    jeśli to ten komplet co był na allegro, to tak jak piszę none - był bez krzyżaka ... sam się nad nim zastanawiałem, ale wybito mi to z głowy



  • sam się nad
    nim zastanawiałem, ale wybito mi to z głowy

    A ja w ogóle nie jestem w stanie zrozumieć po co komu w 1.0 wspoma?!


  • Użytkownik archiwalny

    Oto spis tego co posiadam i czego mi brakuje.

    pompa - jest
    zbiorniczek wyrównawczy - jest
    uchwyt mocowania zbiorniczka - jest
    łapa montażowa pompy - jest
    napinacz - jest
    spawarka/szlifierka itp. - jest
    węże ciśnieniowe - są

    Brakuje mi paska wielkoklinowego czy ktoś wie jaki jest wymiar tego paska ?
    Brakuje mi śrub do przykręcenia łapy montażowej.
    Brakuje końcówek drążka kierownicy (są stare ale lepiej już na nowe wymienić).

    1. brakuje Ci krzyżaka od kolumny kierowniczej, albo nawet i lepiej całej kolumny kierowniczej. z mk4-mk5 ze wspomaganiem.
      Do czego krzyżak kolumny kierownicy ? Jest on inny niż ten co teraz mam w samochodzie ?
    1. do prawidłowego zamocowania maglownicy nie obędzie się bez szlifierki oraz spawarki.
      Co jak mam tam spawać ? Odkręcam jedną maglownicę przykręcam drugą i to wszystko.

    Domyślam się że może być problem z dojściem kluczem żeby maglownicę odkręcić ale jak patrzyłem nie jest tak źle już gimnastykowałem się w samochodach gdzie było mniej miejsca


  • Użytkownik archiwalny

    maglownica nie pasuje zupełnie , musisz dużo wyciać sciany grodziowej żeby ją zamontować

    wieloklin na krzyzaku jest inny wiec trzeba zrobić jeden z dwóch , ewentualnie zmienić cała kolumne kierownicza na tą od wspomagania , wiec zabieg jest trudny , pracochłonny i bez wyjęcia silnika będzie bardzo cieżko


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli wieloklin jest inny z obydwu końcy na krzyżaku kierownicy ? Dlatego z dwóch trzeba jednego zrobić ?
    Jeżeli dobrze myślę to nie mieszczą się węże ciśnieniowe które wychodzą z maglownicy ?


  • Użytkownik archiwalny

    nie mieści się "głowa" maglownicy z której wychodzą weże i wieloklin na krzyżak , jest po prostu dużo wieksza

    Krzyżak z tego co pamietam:
    od wersji z wspomaganiem ma wiekszy wieloklin i ten musi być zastosowany
    od wersji bez wspomagania dłuższy jest drążek który idzie do kolumny kierowniczej i ten musi być użyty

    Robi się to przez odszlifowanie spawów , wybiciu drążka z krzyżaka , nabiciu nowego i zaspawaniu dookoła . Sprawa zrobiona jak w oryginale działa u mnie i w 3 innych swiftach kolejny rok


  • Użytkownik archiwalny

    Wielkie dzięki za wyjaśnienie
    Czyli jak rozumiem rozbieram dwa krzyżaki ten co mam i drugi co kupię dla wersji ze wspomaganiem. W takim wypadku faktycznie lepiej kupić całą kolumnę kierownicy zależy jak cenowo to wyjdzie.

    Proszę jeszcze o wymiar tego paska do wspomagania


  • Użytkownik archiwalny

    pasek jest 815 w zaleznosci od rodzaju napinacza jaki tam się znajduje. W alternatorze masz 815 , wiec zdejmij i sprawdz czy bedzie ok. Ja mam 815 z tym ze GTi ma raczej inne koło pasowe


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie do alternatora jest 4pk 812
    Jak zacznę montować pompę to zobaczymy czy ten od alternatora będzie pasował


Log in to reply