Montaż wspomagania Swift MK4 1999 1.0
-
od środka także podejdzie ze spawaniem, jak wyciągnie wszystko
-
Zakupiłem już cały
komplet wspomagania czyli maglownicę + węże + pompa (ogólnie komplet za 220zł).jeśli to ten komplet co był na allegro, to tak jak piszę none - był bez krzyżaka ... sam się nad nim zastanawiałem, ale wybito mi to z głowy
-
sam się nad
nim zastanawiałem, ale wybito mi to z głowyA ja w ogóle nie jestem w stanie zrozumieć po co komu w 1.0 wspoma?!
-
Oto spis tego co posiadam i czego mi brakuje.
pompa - jest
zbiorniczek wyrównawczy - jest
uchwyt mocowania zbiorniczka - jest
łapa montażowa pompy - jest
napinacz - jest
spawarka/szlifierka itp. - jest
węże ciśnieniowe - sąBrakuje mi paska wielkoklinowego czy ktoś wie jaki jest wymiar tego paska ?
Brakuje mi śrub do przykręcenia łapy montażowej.
Brakuje końcówek drążka kierownicy (są stare ale lepiej już na nowe wymienić).- brakuje Ci krzyżaka od kolumny kierowniczej, albo nawet i lepiej całej kolumny kierowniczej. z mk4-mk5 ze wspomaganiem.
Do czego krzyżak kolumny kierownicy ? Jest on inny niż ten co teraz mam w samochodzie ?
- do prawidłowego zamocowania maglownicy nie obędzie się bez szlifierki oraz spawarki.
Co jak mam tam spawać ? Odkręcam jedną maglownicę przykręcam drugą i to wszystko.
Domyślam się że może być problem z dojściem kluczem żeby maglownicę odkręcić ale jak patrzyłem nie jest tak źle już gimnastykowałem się w samochodach gdzie było mniej miejsca
- brakuje Ci krzyżaka od kolumny kierowniczej, albo nawet i lepiej całej kolumny kierowniczej. z mk4-mk5 ze wspomaganiem.
-
maglownica nie pasuje zupełnie , musisz dużo wyciać sciany grodziowej żeby ją zamontować
wieloklin na krzyzaku jest inny wiec trzeba zrobić jeden z dwóch , ewentualnie zmienić cała kolumne kierownicza na tą od wspomagania , wiec zabieg jest trudny , pracochłonny i bez wyjęcia silnika będzie bardzo cieżko
-
Czyli wieloklin jest inny z obydwu końcy na krzyżaku kierownicy ? Dlatego z dwóch trzeba jednego zrobić ?
Jeżeli dobrze myślę to nie mieszczą się węże ciśnieniowe które wychodzą z maglownicy ? -
nie mieści się "głowa" maglownicy z której wychodzą weże i wieloklin na krzyżak , jest po prostu dużo wieksza
Krzyżak z tego co pamietam:
od wersji z wspomaganiem ma wiekszy wieloklin i ten musi być zastosowany
od wersji bez wspomagania dłuższy jest drążek który idzie do kolumny kierowniczej i ten musi być użytyRobi się to przez odszlifowanie spawów , wybiciu drążka z krzyżaka , nabiciu nowego i zaspawaniu dookoła . Sprawa zrobiona jak w oryginale działa u mnie i w 3 innych swiftach kolejny rok
-
Wielkie dzięki za wyjaśnienie
Czyli jak rozumiem rozbieram dwa krzyżaki ten co mam i drugi co kupię dla wersji ze wspomaganiem. W takim wypadku faktycznie lepiej kupić całą kolumnę kierownicy zależy jak cenowo to wyjdzie.Proszę jeszcze o wymiar tego paska do wspomagania
-
pasek jest 815 w zaleznosci od rodzaju napinacza jaki tam się znajduje. W alternatorze masz 815 , wiec zdejmij i sprawdz czy bedzie ok. Ja mam 815 z tym ze GTi ma raczej inne koło pasowe
-
U mnie do alternatora jest 4pk 812
Jak zacznę montować pompę to zobaczymy czy ten od alternatora będzie pasował