[Mk III/IV] Nierówna praca silnika [check engine]


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Mam Swifta MK4 1.3 HB silnik jest wstawiony z MK3. Naprawa silnika z mk4 była by pewnie nieopłacalna może uszczelka może coś innego prawdopodobnie poprzedni właściciel jeździł sporo bez płynu w chłodnicy. Ale mniejsza z tym. A że miałem sprawdzony silnik z MK3który chodził jak pszczółka w poprzednim SS postanowiłem go wstawić a w zasadzie poprosiłem o to osobę która to potrafiła wykonać. Od początku silnik pracował nierówno,myślałem że się jakoś tam dotrze bo silniczek trochę sobie poleżakował. Niestety po 2 latach użytkowania cały czas jest ten problem, auto ma moc,nie gaśnie pali chyba w normie. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, wkurza trochę jazda na dwójce czy trójce gdzie jak przy zwalnianiu puszczam nogę z gazu to trochę szarpie dodatkowo cały czas świeci się check engine. Chciałbym przed zimą zrobić z tym porządek, kupiłem już kable WN to pewnie nie to ale nie zaszkodzi gdyż te co mam są już stare. Auto ma wycięty katalizator zamiast tego jest tylko rura (taki już kupiłem)..może to ma coś z tym wspólnego? może sonda niepodłączona/uszkodzona ? Co posprawdzać ?


  • Użytkownik archiwalny

    Ustawienie TPS.


  • Użytkownik archiwalny

    A co mówi check ?? Został wybłyskany?


  • Użytkownik archiwalny

    Mruga kod II III kilka razy później dłuższa przerwa i III I ....czyli 23 i 31 ?

    23 Mainfold air temperature sensor. Czujnik temperatury powietrza. (B). Pod obudową filtra powietrza

    31 Mainfold absolute pressure sensor. MAP. Sensor ciśnienia. Pod “podszybiem.

    Koleś który mi przekładał silnik to blacharz lakiernik, w mechanice też całkiem dobrze sobie radzi ale z elektryką u niego lipa, mógł czegoś nie podłączyć lub podlączyć niewlaściwie jak sam jakieś kostki dorabiał gdy nie pasowały.

    Czy to ma coś wspólnego z nierówną pracą ?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie musi ale może. A już łatwiej by było zdiagnozować usterke jakby to było poprawnie zrobione i check by był 12


  • Użytkownik archiwalny

    Co to jest ustawienie TPS ?



  • Czujnik temperatury powietrza, wadliwy czujnik oznacza tyle że komputer źle dobiera dawkę paliwa, próbowałeś wypiąć kostkę z tego czujnika ?
    A co do map sensora, to może wężyk któryś źle podłączony?



  • Przede wszystkim komputer silnika jest z mk4 czy dałeś z mk3?

    Z mk3 masz tylko blok silnika z głowicą, a kolektor dolotowy jest z mk4?


  • Użytkownik archiwalny

    Komputer został z MK4, z MK4 jest też wtrysk myślę że z mk3 jest właśnie sam blok z głowicą. Chciałem by przełożył cały silnik z mk3 ale stwierdził że jakieś kostki nie pasują i robił po swojemu Załączam fotki może coś z nich wydedukujecie, słabo wyszły baterie za słabe by użyć lampy :| .



  • Jedyne co mnie dziwi to taśma izolacyjna na kostce przy obudowie filtra powietrza, możliwe że coś tam grzebane było


  • Użytkownik archiwalny

    dziwny ten czujnik. raczej jakis podmieniany


  • Użytkownik archiwalny

    Na foto nr 2 jest urwany kabelek( przy czujniku temper. zasysanego powietrza -- ten zaizolowany czujnik)... nie wiem od czego ale nie powinien byc urwany:)



  • A co to za elektrozawór na drugim zdjęciu w lewym dolnym rogu? W mk3 nie mam takowego


  • Użytkownik archiwalny

    egr sterowany przez kompa, a nie podcisnieniowo


  • Użytkownik archiwalny

    Upłynęło trochę czasu,auto stało w garażu kilka miesięcy. Okazało się że poszła uszczelka pod głowicą, kilka dni temu została zamontowana splanowana głowica z MK4 (bo w tamtej MK3 zawory były już raczej do roboty) i uszczelka AJUSA (zobaczymy ile to pochodzi). Obecnie pracuje równo, jeszcze tłumik do wymiany/naprawy. Check Engine świeci zapewne bo jak tu ktoś wspomniał urwany jest kabelek czujnika powietrza przy filtrze, zajmę się tym w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam


Log in to reply