[Mk III/IV] Nierówna praca silnika [check engine]
-
Witam
Mam Swifta MK4 1.3 HB silnik jest wstawiony z MK3. Naprawa silnika z mk4 była by pewnie nieopłacalna może uszczelka może coś innego prawdopodobnie poprzedni właściciel jeździł sporo bez płynu w chłodnicy. Ale mniejsza z tym. A że miałem sprawdzony silnik z MK3który chodził jak pszczółka w poprzednim SS postanowiłem go wstawić a w zasadzie poprosiłem o to osobę która to potrafiła wykonać. Od początku silnik pracował nierówno,myślałem że się jakoś tam dotrze bo silniczek trochę sobie poleżakował. Niestety po 2 latach użytkowania cały czas jest ten problem, auto ma moc,nie gaśnie pali chyba w normie. Dzieje się to tylko na wolnych obrotach, wkurza trochę jazda na dwójce czy trójce gdzie jak przy zwalnianiu puszczam nogę z gazu to trochę szarpie dodatkowo cały czas świeci się check engine. Chciałbym przed zimą zrobić z tym porządek, kupiłem już kable WN to pewnie nie to ale nie zaszkodzi gdyż te co mam są już stare. Auto ma wycięty katalizator zamiast tego jest tylko rura (taki już kupiłem)..może to ma coś z tym wspólnego? może sonda niepodłączona/uszkodzona ? Co posprawdzać ?
-
Ustawienie TPS.
-
A co mówi check ?? Został wybłyskany?
-
Mruga kod II III kilka razy później dłuższa przerwa i III I ....czyli 23 i 31 ?
23 Mainfold air temperature sensor. Czujnik temperatury powietrza. (B). Pod obudową filtra powietrza
31 Mainfold absolute pressure sensor. MAP. Sensor ciśnienia. Pod “podszybiem.
Koleś który mi przekładał silnik to blacharz lakiernik, w mechanice też całkiem dobrze sobie radzi ale z elektryką u niego lipa, mógł czegoś nie podłączyć lub podlączyć niewlaściwie jak sam jakieś kostki dorabiał gdy nie pasowały.
Czy to ma coś wspólnego z nierówną pracą ?
-
Nie musi ale może. A już łatwiej by było zdiagnozować usterke jakby to było poprawnie zrobione i check by był 12
-
Co to jest ustawienie TPS ?
-
Czujnik temperatury powietrza, wadliwy czujnik oznacza tyle że komputer źle dobiera dawkę paliwa, próbowałeś wypiąć kostkę z tego czujnika ?
A co do map sensora, to może wężyk któryś źle podłączony? -
Przede wszystkim komputer silnika jest z mk4 czy dałeś z mk3?
Z mk3 masz tylko blok silnika z głowicą, a kolektor dolotowy jest z mk4?
-
-
Jedyne co mnie dziwi to taśma izolacyjna na kostce przy obudowie filtra powietrza, możliwe że coś tam grzebane było
-
dziwny ten czujnik. raczej jakis podmieniany
-
Na foto nr 2 jest urwany kabelek( przy czujniku temper. zasysanego powietrza -- ten zaizolowany czujnik)... nie wiem od czego ale nie powinien byc urwany:)
-
A co to za elektrozawór na drugim zdjęciu w lewym dolnym rogu? W mk3 nie mam takowego
-
egr sterowany przez kompa, a nie podcisnieniowo
-
Upłynęło trochę czasu,auto stało w garażu kilka miesięcy. Okazało się że poszła uszczelka pod głowicą, kilka dni temu została zamontowana splanowana głowica z MK4 (bo w tamtej MK3 zawory były już raczej do roboty) i uszczelka AJUSA (zobaczymy ile to pochodzi). Obecnie pracuje równo, jeszcze tłumik do wymiany/naprawy. Check Engine świeci zapewne bo jak tu ktoś wspomniał urwany jest kabelek czujnika powietrza przy filtrze, zajmę się tym w najbliższym czasie.
Pozdrawiam