LPG w Suzuki Swift do 2003r Opinie
-
Tak jak w temacie, chciałbym tutaj zebrać jak najwięcej informacji odnośnie gazu w swifcie.
Z powodu ilości kilometrów jaką robię co tydzień (ok 500), oraz kosztów paliwa z tym związanych, zaczynam poważnie rozważać montaż instalacji gazowej w moim samochodzie.
Forum przeszukałem, ale tylko gdzie nie gdzie szczątkowe informacje znalazłem.
Moja prośba do osób, które posiadają gaz w swifcie już od dłuższego czasu o kilka informacji:- jak silniki swiftów (zwłaszcza G13BB) tolerują gaz
- jaka instalacja była by najbardziej optymalna (marka)
- jak z osiągami na LPG vs PB (tylko bez sciemniania proszę )
- jak wygląda sprawa serwisowania / przeglądów LPG
- jakie wychodzą wam mniej więcej koszta przejechania 100km - silnik 1.3
- czy występowały jakieś nie przewidziane awarie ze strony LPG
Jak kupowałem swifta, to montaż gazu nawet przez myśl mi nie przeszedł, ale że już kilka osób mi mówi, że to nic złego i dziwią się że robiąc znaczne przebiegi , bule niepotrzebnie sporo kasy na benzynę.
Problem w tym, że większość ma bardzo popularne samochody (ople, vw, skody, fordy, fiaty, audi) i gazownicy je znają na wylot, a swifta mam tylko ja i nikogo ze znajomych kto by miał zgazowanego swifta.Nie które pytania może i proste, ale ja nigdy nie miałem auta z LPG więc sami rozumiecie - jestem w tym zielony
Za wszelkie informacje będę wdzięczny - pomoże mi to mam nadzieje zdecydować się na montaż bądź niePozdr.
-
każdy swift toleruje dobrze gaz , sąsiada litrówka zrobiła 350tyś km na LPG a jej całkowity przebieg to koło 500tyś km , obecnie ma 1.3 8v w mk3 i jeżdzą TYLKO na gazie od 5lat nie używajac benzyny , nie robi totalnie nic
Instalacja jak ma być najtańsza to II gen , można odpalać od razu z LPG nie lejąc PB co miesiac za 50zł jak to bywa przy sekwencji .
dobre lpg jest ciut słabsze od PB , choć u mnie Gtik śmiga na LPG tak jak niektóre GTi na PB wiec to kwestia zabawy , ja przynajmniej raz w miesiacu podnosze maskę i reguluje instalacje
przeglady LPG są na prawdę małe , tzn filtr co 30tyś km , gumy parownika co ok 100tyś km i nic tam wiecej sie nie psuje , no oczywiście homo butli jest na 10lat
jakie koszty? Przy trasie i obecnej cenie gazu ok 2zł za litr wyszło mi 15zł za 100km! Teraz po mieście kosztuje mnie to ok 22zł ale nie jezdzę jakoś eco a pod nogą jest jednak 100hp
jakie awarie? zły stan układu zapłonowego może doprowadzić do strzału gazu w przypadku instalacji II gen , wtedy rozwali Ci filtr powietrza , rurki , podciśnienia itp , raz mialem taki przypadek ale to nie z winy LPG tylko palec od kopułki się odkręcił więc iskra była nie w tym miejscu co potrzeba i był ogromny strzał
Ja zrobiłem 60tyś km na LPG i nie robie nic poza czyszczeniem blosa , wymiana 3x filterek po 5zł i raz parownik bo lovato do 120hp nie dawał rady , obecny ML94 od MKV'a po full regeneracji ogarnia swifta gti w 100%
-
a nad czym tu sie zastanawiac? jak rdza ci auta nie zjada, jezdzisz duzo i instalacja ci sie zwroci to zakladaj
gazownicy znaja ople i vw na wylot.. nie przesadzaj, swift to nie ferrari tylko prosty silniczek i kazdy gazownik ogarnie bez problemu.. instalacje 2gen sa tanie wiec chyba nie masz co myslec i kombinować jak chcesz taniej jezdzic -
Jeżeli chodzi o koszta instalacji, to nie chce jak najtaniej byle było, lecz konkretnie i pewnie.
Pytałem już telefonicznie o ceny sekwencji - taka jest podobno lepsza -cena w granicach 2200/2500 zł
Instalacja firm:
BRC, KME, STAG, ZENIT, TARTARINI
Które wybrać też nie bardzo wiem - jakieś sugestie?Jak by koszta zamknęły się w montażu i ewentualnej korekcie/regulacji, to instalacja powinna mi się zwrócić po ok 5/6 miesiącach.
Swift jak nic nie będzie kombinował, tylko ładnie śmigał jak do tej pory (4 latka i 100tys razem zrobiliśmy ) to ma u mnie dożywocie
I stąd właśnie mój dylemat się pojawił, czy jak wrzucę LPG, to nie zaczną się jakieś problemy, bo do tej pory (oprócz mechanizmu różnicowego, który do dzisiaj nie wiem jak, ale jakoś się poddał przy przebiegu 130tys.) nie miałem żadnych większych niespodzianek z samochodem i bardzo bym nie chciał tego zepsuć.Skoro mówicie, że swift dogaduje się z gazem, to chyba podziałam w tym temacie.
-
Drodzy koledzy! Artur ma Swifta 1,3 16V. Tam jest wtrysk wielopunktowy i II generacja chyba nie podejdzie. Ale mogę się mylić.
-
Tyle km co przejeździłem swiftem i cieszyłem się z taniej jazdy(ok. 6l/100km), tak teraz mam drugie auto z większym silnikiem z instalacją gazową i czuje ogromną różnicę za każdym razem przy tankowaniu, kiedyś 300km --> 100zł, teraz 300km --> 60zł (+ około 0,5l - 1l benzyny)
-
oczywiście że podejdzie. Palnik montowany jest na rurę w dolot (pseudo blosik) nie widzę powodu czemu miałby 2gen nie zakładać. jest kilka wad, ale zależy do czego auto ma być.
-
Zgadza się - silnik jaki u mnie siedzi to 1.3 SOHC 16V na wielopunkcie -swift mk5
-
oczywiście że podejdzie. Palnik montowany jest na rurę w dolot (pseudo blosik) nie widzę powodu czemu miałby 2gen nie zakładać. jest kilka wad,
ale zależy do czego auto ma być.Zależy mi na tym, aby wszelkie wady ograniczyć do absolutnego minimum - jeżeli sekwencja jest lepszą instalacja to wolę sekwencje.
Koszta wole ponieść teraz większe, niż później żałować.Swift w moim wypadku jest do wszystkich, wszelakich wyjazdów na przeróżne odległości, tych po kilometr i tych po kilka set kilometrów.
Używany dzień w dzień głównie na dojazd do pracy , mało kiedy jest tak żeby przestał dobę.Dlatego też zależy mi na jak najlepszym rozwiązaniu z tym LPG, aby mieć tak pewny samochód jak do tej pory, oraz ewentualne straty w dynamice, też aby były jak najmniejsze
-
Osobiście radził bym Ci zakładać sekwencję. Może jest droższa ale nic nie stracisz ani na mocy ani na momencie. Ja mam w Subaru i sobie chwalę.
-
Do litra założyłem BRC Blitz - mieszalnikowa instalacja. Czuć spadek mocy i dynamiki. Układ jest montowany na dolocie a przez to zmniejsza trochę średnicę wewnętrzną otworu - mniej powietrza = mniej mocy. Instalację zamontowałem w kwietniu i już się prawie zwróciła. Jazda za połowę ceny Pb.
Koszty jazdy autem przekonały mnie na tyle, że obecnie zakładam BRC Sequent 24 do Civica VIgen 1.4. Silnik też jest na wtrysku wielopunktowym i z tego względu gazownik zalecał montaż sekwencji.
Po założeniu instalacji ważne jest jej dobre wystrojenie.
-
Decyzje można powiedzieć, że podjąłem - będę zakładał sekwencję.
Jutro jadę rozmówić się jeszcze z gazownikiem odnośnie ceny, oraz marki jaką by mi polecił (zakład też konkretny i cieszący się dobrą opinią- byle komu bym nie dał) i 2 września montaż - mam nadzieję, że się nie sparzę.Jak już sekwencja będzie w aucie, to zdam wam relację jak to wszystko się sprawuje.
-
Ja bym polecił BRC
-
A powiedz, tą sekwencje to masz w subaru justy- jaki silnik, czy w jakimś innym modelu subaru?
Zastanawia mnie kwestia kontrolki silnika(check engine, u mnie jest to pomarańczowa ikonka silnika ) - sonda wyłapuje nieprawidłowy skład spalin i niektórym wywala check, podobno u mnie też może zacząć świecić przez LPG - prawda to czy nie?
Dodatkowo u mnie są dwie sondy, przed i za katalizatoremSą jakieś sposoby na oszukanie komputera w samochodzie, bo świecącej non stop kontrolki z ikonką silnika, to ja nie chcę mieć
-
A powiedz, tą
sekwencje to masz w subaru justy- jaki silnik, czy w jakimś innym modelu
subaru?inny
Dodatkowo u mnie są
dwie sondy, przed i za katalizatorem
Są jakieś sposoby
na oszukanie komputera w samochodzie, bo świecącej non stop kontrolki z ikonką
silnika, to ja nie chcę miećemulator i do przodu
P.s: jak byś chciał zakładać gaz w naprawdę dobrym warsztacie to mogę Ci dać namiary jeden minus - 120 km od nas, ale nie będziesz jeździć co chwilę do nich jak to niektórzy z naszych rejonów zakładając gaz tu na miejscu robią -
Gaz będę zakładał w firmie VIS-EKO Kusięta.
Dużo osób zamiast w czewie woli tam właśnie zakładać i sobie bardzo chwalą.Ale podaj ten adres czy tu, czy na priva.
Do Kusiąt jadę jutro dowiedzieć się co i jak, a montować nie co później.emulator i do przodu
O widzisz, jak to rozwiązuje problem kontrolki to mnie pasi -
O widzisz, jak to
rozwiązuje problem kontrolki to mnie pasiZawsze można żaróweczkę wyjąć
-
Zawsze można żaróweczkę wyjąć
Dziękuję- postoję
Za taki manewr to ....
-
A powiedz, tą
sekwencje to masz w subaru justy- jaki silnik, czy w jakimś innym modelu
subaru?W imprezie 2,0 NA. U mnie instalka jest droższa bo oparta jest na dwóch listwach wtryskowych (bokser).
Zastanawia mnie
kwestia kontrolki silnika(check engine, u mnie jest to pomarańczowa ikonka
silnika ) - sonda wyłapuje nieprawidłowy skład spalin i niektórym wywala
check, podobno u mnie też może zacząć świecić przez LPG - prawda to czy nie?
Dodatkowo u mnie są
dwie sondy, przed i za katalizatorem
Są jakieś sposoby
na oszukanie komputera w samochodzie, bo świecącej non stop kontrolki z ikonką
silnika, to ja nie chcę miećTeż mam dwie sondy. Wydaje mi się, że jak dobrze zestroją Ci komputer gazowy z komputerem samochodu to nic nie będzie chekować. Przynajmniej nie powinno. Długo jeździłem z chekiem bo Pan Gaziarz mówił, że tak ma być. G....no tam "tak ma być". Kupiłem złącze diagnostyczne i program na laptopa i syn wziął się za to. Wyregulował dawki gazu, czasy wtrysku i śmiga aż miło.
-
Hellsin, a co to za dobry zakład jeśli można wiedzieć? Bo samemu mi chodzi LPG po głowie, a nie wiem gdzie założyć jak już.