Brak iskry,nie odpala
-
No i pierwsza poważna awaria od zakupu .Może opiszę po kolei...przedwczoraj silnik przerwał mi na moment,po kilku godzinach drugi raz,a za trzecim awaria trwała dłużej,ale również odpalił,wjechalem do garażu(dobre i to,ze nie na trasie) i już nie zagadał.Rozrusznik oczywiście kręci,wszystkie funkcje łacznie z zapalniczką działają,ale iskry brak.Zmierzyłem oporność cewki w.n.na pierwotnym ma 1,6 Ohma,na wtórnym 13,52 kiloOhma,więc chyba dobra.Zasugerujcie co pada w pierwszej kolejności:cewka,moduł,modulik w aparacie zapłonowym,czy czujnik obrotów wału w silniku na dole przy kołach pasowych.Zalamany jestem,bo już sie zacząłem do autka przyzwyczajać
edit:
Zapomnialem dodać,że poprzedni właściciel (a raczej jakiś mechanik) zlikwidowal immobilajzer i autko bez problemow paliło z kluczyka bez immo.Znalazlem te połaczone przewody,wyglądają dobrze,połaczenia pod wykładzina prawidłowe,wszystkie wtyczki,w komorze silnika i ten od czujnika przy misce oczyściłem i potraktowałem Kontaktem,ale w sumie żaden żle nie wygladał..oczyściłem również kopułkę rozdzielacza..w środku czysto nic nie zaolejone. -
Jak brak iskry stwierdziłeś ? zdejmij jeden przewód zapłonowy, zamontuj na nim świecę. przyłóż świecę do bloku silnika i zakręć rozrusznikiem. sprawdz czy iskra jest. moze problem lezy po stronie paliwa ? sproboj wyeliminować po kolei elementy. ja walczyłem miesiąc. na raz stało mi się: zatarty wtryskiwacz, padnięty moduł zapłonowy, niestykający kabel od czujnika halla oraz padające tulejki rozrusznika któe powodowały podczas rozruchu pracę w zwarciu i brak odpalania złomka.
-
Iskrę oczywiście sprawdzałem tak jak mówisz,to nie mój pierwszy samochód,pompę słychać przy przekręceniu kluczyka,jak dobija ciśnienia,napięcie na cewkę w.n. przychodzi (11.95V)...stwierdziłem też ,ze nie daje w.napiecia na rozdzielacz i w tym problem,rozrusznik jest ok,alternator i akumulator rownież.Stawialem na zanieczyszczoną wtyczke od czujnika na dole(to chyba czujnik obrotów wału).W poście napisalem o objawach,może komuś coś przyjdzie do głowy co to może być,bo ewidentnie COŚ zaczęło padać,ale CO?
-
Nie wiem co to za mechanik omijał ten immobilizer, ale chyba zdolny był bo w Swifcie to niełatwe do wykonania. Próbowałeś podpinać kompa - skoro to 2001 rok, to Mk5, a jeśli Mk5 to jest wtyczka OBD. Jeśli immo nie było ominięte przez wywalenie scalaka z ECU i wyciągnięcie kontrolki CHECK ENGINE, to może coś da się odczytać po podpięciu kompa. Powodzenia!
-
Jest wtyk pod pólką od strony kierowcy,ale niestety nie mam odpowiedniej wiedzy,ani sprzętu do podłączenia,nie mowiąc o zrozumieniu CO pokazuje ,trzeba bedzie poprosić fachowca do garażu.Lampka "Check Engine" raczej nie wyjmowana,bo sie zapala po przekręceniu kluczyka...ja bym stawiał na czujnik,ten na dole silnika,może jak podepne równolegle woltomierz do wtyku cewki da się zauważyć skoki napiecia w momencie zakręcenia rozrusznikiem,wtedy co nieco można wyeliminować..moze jeszcze coś podpowiecie...
-
To nie jest hallotron, to czujnik magnetoindukcyjny, tak na marginesie On raczej nie pada, ale generalnie to jest wróżenie z fusów, kup sobie intefejs diagnostyczny na allegro i będzie wszystko jasne, jak jesteś w miarę ogarnięty to jeszcze na nim zarobisz.
-
sprawdź sobie tą cewkę jeszcze raz ,oprócz cewki jest jeszcze na niej wzmacniacz iskry ,o ile sie nie mylę ,możliwe że padł .Brak iskry to akurat łatwy problem do rozwiązania ,bo niewiele elementów musisz sprawdzić ,zacznij sprawdzać do której części dochodzi napięcie ,najszybciej sprawdź na cewce , czyli na wejściu i wyjściu , jeśli tam cisza ,to szukaj wcześniej ,przy okazji przecierając wszystkie masy , co do kodów błędów, jeśli kontrolka ci sie nie świeci podczas jazdy , to znaczy że nie masz błędów .A inna sprawa jest taka że możesz sobie sprawdzić system samodiagnozy w aucie poprzez odpięcie jakieś ważniejszego czujnika , np. na wale ,powinien zapalić sie wtedy check i nie gasnąć .Jeśli będzie tak jak pisze to szkoda kasy wydawać na wywołanie kodów błędów ,pomijając fakt że to błaha sprawa.
Mam gdzieś W pdf-ie instrukcje wywoływania kodów większości marek , jak znajde to podeśle . -
W Swifcie jest jakiś czujnik przy kołach pasowych?
Ja nie zauważyłem, chyba, że w mk5 jest?
-
tylko mk5
-
tylko mk5
A no właśnie, w moim staruszku nie ma takich historii - czujnik halla mam chyba w aparacie zapłonowym?
W mk5 nie ma takiego aparatu jak w starszych modelach? Muszę poszukać jakiegoś zdjęcia mk5 spod maski
-
Dzięki za zainteresowanie
Ten czujnik jest u mnie nad samym połączeniem miski olejowej od strony prawego koła.Jak pisałem wyżej troche pojecia mam o elektryce,ale wysokonapięciowej,samochodowa,niby też prąd,ale zasady sterowania zupełnie inne.
Na wtyk do modułu przychodzi na 1,2 pin napięcie akumulatora(mierzone w stosunku do masy)a na trzecim nic nie ma,na logikę sądzilem,że tam powinien być (-),ale pomiar woltomierzem pomiedzy pinami nic nie pokazuje...tylko w stosunku do "głownej masy"jest 12,5V,czy tak ma być nie wiem ..i gdzie dalej szukać,co ewentualnie dokupić do podmianki i sprawdzenia? -
Po wielu trudach i dopytywaniu się poprzednich właścicieli doszedlem w czym rzecz.Immo,jednak nie było wywalone,tylko dołożone dodatkowe zabezpieczenie,którego styki były przy pedale gazu,również stamtąd była łapana masa(-),która skorodowała.Na chwilę obecną mam już prawidłową iskrę,ale nie działa mi wtrysk..napięcie wchodzi,ale nie wychodzi,czyli pewno walniety.Muszę podmienić,już dałem ogłoszenie w sprawie kupna.Tak to jest,jak sie kupuje autko od klienta,który dokładnie nie wie co w nim siedzi
Sorki za post pod postem -
pamietaj: w swifcie elementy sterowane są masą. skoro napięcie dochodzi do wtrysku to sterowaniem zajmuje się ECU. więc równie dobrze to on może szwankować
-
Koledzy,możecie mnie nakierować na dobrze działajacy ze Swiftem ELM327 do MK5,jednak zdecyduję sie na zakup,bo szukanie uszkodzeń "w ciemno" mocno wkurza i wpędza w niepotrzebne koszty.
-
Ja kupiłem coś takiego http://allegro.pl/interfejs-elm-elm327-fiat-opel-renault-ford-pl-cd-i3350502229.html, od tego właśnie gościa i w moim MK5 zadziałało (trochę się namęczyłem a trzeba było tylko odpowiednią szybkość transmisji ustawić). Raz chyba nawet kasowałem nim błąd sondy lambda, nim została wymieniona.
-
(trochę się namęczyłem a trzeba było
tylko odpowiednią szybkość transmisji ustawić). Raz chyba nawet kasowałem nim błąd
sondy lambda, nim została wymieniona.Kiedyś kupiłem do swojego mk4, ale też mnóstwo problemów było, jedyne co odczytałem to napięcie aku..
Jakiego programu używałeś i jaką prędkość transmisji ustawiłeś?
-
Program miałem darmowy co był do tego interfejsu - Scantool.net. A prędkość była napisana na samym interfejsie, tylko początkowo jej nie zauważyłem - 38400bps
-
Dzieki koledze plastekk wszedłem w posiadanie drogą kupna kompletnego monowtrysku,po zamontowaniu silnik zaskoczył na dotyk .Teraz czeka mnie ponowne polutowanie przewodów,które były poprzecinane przez kogoś w celu założenia dodatkowego zabezpieczenia antykradzieżowego,ktore mi tyle krwi napsuło.Jeszcze przy okazji mam pytanie...jak jest z regulacją zapłonu,czy po ustawieniu "na stroboskop" trzeba coś jeszcze robić(np.reset ECU?)
dzięki wszystkim za rady i zainteresowanie -
bardzo sie cieszę ze moglem pomoć , ewentualnie piwko wypijemy przy następnych zakupach
Ten monowtrysk jest w bardzo fajnym stanie i auto powinno chodzić bardzo ładnie
-
Monowtrysk z 1,3 pasuje bez problemu do 1.0 MK5? Jakie są w ogóle możliwości podmian monowtrysków w Swiftach? - bo widzę że kolega plastekk zna się na rzeczy. Z tego co kojarzę to kolega zubrowaty podmieniał z 1.0 na 1.0