Zaworek pcv - w którą stronę powinien przepuszczać?
-
Czyli jest dobrze.
Sprawdziłem i puszcza powietrze w obie strony (choć w jedną ze sporym oporem) czyli
będe go musiał wymienić.Zaślepić i problemy z wolnymi obrotami znikną na zawsze
-
Zaślepić tylko wejście w kolektorze ssącym, czy te od pokrywy zaworów również?
Ma ktoś zaślepione w g10a? Niektórzy piszą, że wiąże się to ze wzrostem spalania. Obroty mam trochę nierówne (falują sobie na jałowym) ale spalanie jak najbardziej ok. -
Zaślepić tylko
wejście w kolektorze ssącym, czy te od pokrywy zaworów również?
Ma ktoś zaślepione
w g10a? Niektórzy piszą, że wiąże się to ze wzrostem spalania. Obroty mam trochę
nierówne (falują sobie na jałowym) ale spalanie jak najbardziej ok.W kolektorze ssącym zaślepić i dać rurkę od odmy bez rozwidlenia - tylko zwykła rurka odma-filtr powietrza. Spalanie nie wzrośnie, uwierz mi
-
Nie zaślepiać. Wymienić zaworek. Pasuje też od Tico z tego co pamiętam. Zaworek ma puszczać powietrze do kolektora.
-
Też mam mały problem z tym zaworkiem, ale patrząc na fotkę to nie wygląda, żeby idealnie pasował od Tico - a szkoda
-
Też mam mały
problem z tym zaworkiem, ale patrząc na fotkę to nie wygląda, żeby idealnie pasował
od Tico - a szkoda
Bo w Twoim Swifcie jak w każdym mk3 jest mniejszy zaworek PCV, ten co dałeś zdjęcie to jest od Tico/Matiza i jest ze dwa razy za duży - można go zamontować bez rzeźby, ale odwrotnie więc lipa - przerabiałem to w swoim aucie. Jeśli go zamontujesz odwrotnie, to tak jakbyś oryginalny zaworek zaślepił, do tego wydasz niepotrzebne 20 zł w sklepie z częściami do DU.
Do GTI ten z Tico podobno pasuje, ale do 1.0 i 1.3 8V niestety nie...
Nie wiem jak z mk4/mk5
-
Do GTI ten z Tico podobno pasuje, ale do 1.0 i 1.3 8V niestety nie...
I to jest największy problem
-
I to jest
największy problemZaślepiamy i po problemie
I te 20 zł zostaje na flaszszszkiiiie
-
w 1.0 oraz 1.3 8v o tyle wg mnie nic nie robi zaślepienie zaworka negatywnego dla silnika, bo niestety wejście do pokrywy zaworów jest tylko jedno. zatem, podciśnienie w skrzyni korbowej nadal jest utrzymane ... tyle że jak ma chlapnąć olejem to chlapnie pod filtr powietrza. w GTI masz 1 wejście i 1 wyjście.
(tak, wiem... po zamknięciu przepustnicy podciśnienie ma inną wartość lecz silnikowi nie powinno nic się stać)
-
Ja mam zaślepiony zaworek, a rurka z odmy idzie do prowizorycznego oil catch tanka, więc na filtr nic nie leci.
A tej wiosny zrobię przedłużkę rurki odmy i puszczam pod auto, bo zapach ciepłego oleju z oil tanka na postoju idzie prosto do nawiewu i tym samym do wnętrza auta
-
I to jest
największy problemcza na motór z Gti wymienić i po kłopocie
-
cza na motór z Gti
wymienić i po kłopocieNo GTI ma PVC taki jak Tico
-
Wiem, że wielokrotnie jest to napisane ale czy zaworek od Tico /ten większy/ niebieskim końcem powinien wchodzić w metal silnika/chyba kolektor to się nazywa:-)/, bo tak w miarę pasuje i czy kierunek będzie poprawny?
Tak to wynika z fotki kolegi toximZ kolei powyżej kolega @Adamo81 twierdzi, "...że bez rzeźby wejdzie" ale jest to jak zaślepienie. Zamontowałem jak kolega @toxim i obroty falują dalej po nagrzaniu/zrobiłem jakieś 5km/
Prawidłowo ma wchodzić w metal silnika/kolektor?/niebieskim końcem czy jednak czarnym? W niedzielę nie chce grzebać, bo napiętnują mnie wracający z kościoła.
mk4, 53KM, 5d,hb, 98r., 1.0GL;-) -
Czarnym w kolektor
-
Ten od Tico nie pasuje, bo jest 2 razy za duży
A jeśli go włożysz do góry nogami to nic to nie da, bo będzie on w pozycji zamkniętej - to samo jakbyś sobie ten otwór w kolektorze dolotowym zaślepił.
Ja zresztą mam zaślepiony i sobie chwalę
-
witam ja własnie wczoraj czysciłem przepustnice preparatem zeby poradzic sobie z szarpaniem - w innym temacie nie pomogło
i zapomniałem o tym zaworku i go urwałem jak wyciągałem obudowe filtra no cóz bywa
nie mam problemow z obrotami
kolega Adamo81 ma zaslepiony to ja chyba tez zaślepie tylko czym?? -
kolega Adamo81 ma
zaslepiony to ja chyba tez zaślepie tylko czym??Wsadziłem sporą śrubę (łeb bodajże 17-tka) pod śrubę dałem gumową podkładkę (może być oring) i przymocowałem to oryginalną blaszką na ten zaworek przykręcaną na te dwie śrubki małe.
Trzeba też dać rurkę od odmy prostą bez tego rozgałęzienia na zaworek.
-
Ja mam zaślepiony
zaworek, a rurka z odmy idzie do prowizorycznego oil catch tanka, więc na filtr nic
nie leci.
A tej wiosny zrobię
przedłużkę rurki odmy i puszczam pod auto, bo zapach ciepłego oleju z oil tanka na
postoju idzie prosto do nawiewu i tym samym do wnętrza autadzieki za instrukcje zaslepienia
pytanie odnosnie oil catch
czy zamiast wymieniac rurke to może odrazu od niej zejśc pod silnik ?? jesli dobrze sobie to wyobrażam
albo jak bedziesz miał chwile to wrzuc fote jak to wyglądaDzieki
-
Wcześniej miałem oil catch tanka z buteleczki plastikowej, a teraz puściłem odmę pod auto - wychodzi w okolicach prawego mocowania wahacza
-
E...tam, bardzo dziękuję za jednoznaczną odpowiedź. Dla mnie łatwiej będzie zamontować to jednak tym czarnym końcem pewnie z dodatkiem silikonu wysokotemperaturowego tylko dłuższe śrubki muszę znaleźć.
Edit: Zamocowane, ciemność wieczoru mnie wypędziła, jutro rano się okaże:-)
Edit2: Maleństwo zyskało inne życie:). Falowanie zniknęło. Odpiłowałem w połowie ten cienki czarny walec, rozpiłowałem otwór w metalowej obejmie i niebieski element się zmieścił. Nawet śrubki odpowiedniej długości znalazłem.
Dziękuję za pomoc.