Zaworek pcv - w którą stronę powinien przepuszczać?
-
Silnik chodził mi trochę nierówno, wyczytałem że przyczyną moze być zaworek pcv. U mnie wpuszcza powietrze do kolektora ssącego, nie powinno być przypadkiem odwrotnie?
-
nie, po co Ci powietrze dostarczane pod pokrywę zaworów?
-
Czyli jest dobrze. Sprawdziłem i puszcza powietrze w obie strony (choć w jedną ze sporym oporem) czyli będe go musiał wymienić.
-
Czyli jest dobrze.
Sprawdziłem i puszcza powietrze w obie strony (choć w jedną ze sporym oporem) czyli
będe go musiał wymienić.Zaślepić i problemy z wolnymi obrotami znikną na zawsze
-
Zaślepić tylko wejście w kolektorze ssącym, czy te od pokrywy zaworów również?
Ma ktoś zaślepione w g10a? Niektórzy piszą, że wiąże się to ze wzrostem spalania. Obroty mam trochę nierówne (falują sobie na jałowym) ale spalanie jak najbardziej ok. -
Zaślepić tylko
wejście w kolektorze ssącym, czy te od pokrywy zaworów również?
Ma ktoś zaślepione
w g10a? Niektórzy piszą, że wiąże się to ze wzrostem spalania. Obroty mam trochę
nierówne (falują sobie na jałowym) ale spalanie jak najbardziej ok.W kolektorze ssącym zaślepić i dać rurkę od odmy bez rozwidlenia - tylko zwykła rurka odma-filtr powietrza. Spalanie nie wzrośnie, uwierz mi
-
Nie zaślepiać. Wymienić zaworek. Pasuje też od Tico z tego co pamiętam. Zaworek ma puszczać powietrze do kolektora.
-
Też mam mały problem z tym zaworkiem, ale patrząc na fotkę to nie wygląda, żeby idealnie pasował od Tico - a szkoda
-
Też mam mały
problem z tym zaworkiem, ale patrząc na fotkę to nie wygląda, żeby idealnie pasował
od Tico - a szkoda
Bo w Twoim Swifcie jak w każdym mk3 jest mniejszy zaworek PCV, ten co dałeś zdjęcie to jest od Tico/Matiza i jest ze dwa razy za duży - można go zamontować bez rzeźby, ale odwrotnie więc lipa - przerabiałem to w swoim aucie. Jeśli go zamontujesz odwrotnie, to tak jakbyś oryginalny zaworek zaślepił, do tego wydasz niepotrzebne 20 zł w sklepie z częściami do DU.
Do GTI ten z Tico podobno pasuje, ale do 1.0 i 1.3 8V niestety nie...
Nie wiem jak z mk4/mk5
-
Do GTI ten z Tico podobno pasuje, ale do 1.0 i 1.3 8V niestety nie...
I to jest największy problem
-
I to jest
największy problemZaślepiamy i po problemie
I te 20 zł zostaje na flaszszszkiiiie
-
w 1.0 oraz 1.3 8v o tyle wg mnie nic nie robi zaślepienie zaworka negatywnego dla silnika, bo niestety wejście do pokrywy zaworów jest tylko jedno. zatem, podciśnienie w skrzyni korbowej nadal jest utrzymane ... tyle że jak ma chlapnąć olejem to chlapnie pod filtr powietrza. w GTI masz 1 wejście i 1 wyjście.
(tak, wiem... po zamknięciu przepustnicy podciśnienie ma inną wartość lecz silnikowi nie powinno nic się stać)
-
Ja mam zaślepiony zaworek, a rurka z odmy idzie do prowizorycznego oil catch tanka, więc na filtr nic nie leci.
A tej wiosny zrobię przedłużkę rurki odmy i puszczam pod auto, bo zapach ciepłego oleju z oil tanka na postoju idzie prosto do nawiewu i tym samym do wnętrza auta
-
I to jest
największy problemcza na motór z Gti wymienić i po kłopocie
-
cza na motór z Gti
wymienić i po kłopocieNo GTI ma PVC taki jak Tico
-
Wiem, że wielokrotnie jest to napisane ale czy zaworek od Tico /ten większy/ niebieskim końcem powinien wchodzić w metal silnika/chyba kolektor to się nazywa:-)/, bo tak w miarę pasuje i czy kierunek będzie poprawny?
Tak to wynika z fotki kolegi toximZ kolei powyżej kolega @Adamo81 twierdzi, "...że bez rzeźby wejdzie" ale jest to jak zaślepienie. Zamontowałem jak kolega @toxim i obroty falują dalej po nagrzaniu/zrobiłem jakieś 5km/
Prawidłowo ma wchodzić w metal silnika/kolektor?/niebieskim końcem czy jednak czarnym? W niedzielę nie chce grzebać, bo napiętnują mnie wracający z kościoła.
mk4, 53KM, 5d,hb, 98r., 1.0GL;-) -
Czarnym w kolektor
-
Ten od Tico nie pasuje, bo jest 2 razy za duży
A jeśli go włożysz do góry nogami to nic to nie da, bo będzie on w pozycji zamkniętej - to samo jakbyś sobie ten otwór w kolektorze dolotowym zaślepił.
Ja zresztą mam zaślepiony i sobie chwalę
-
witam ja własnie wczoraj czysciłem przepustnice preparatem zeby poradzic sobie z szarpaniem - w innym temacie nie pomogło
i zapomniałem o tym zaworku i go urwałem jak wyciągałem obudowe filtra no cóz bywa
nie mam problemow z obrotami
kolega Adamo81 ma zaslepiony to ja chyba tez zaślepie tylko czym?? -
kolega Adamo81 ma
zaslepiony to ja chyba tez zaślepie tylko czym??Wsadziłem sporą śrubę (łeb bodajże 17-tka) pod śrubę dałem gumową podkładkę (może być oring) i przymocowałem to oryginalną blaszką na ten zaworek przykręcaną na te dwie śrubki małe.
Trzeba też dać rurkę od odmy prostą bez tego rozgałęzienia na zaworek.