Dziękuję za wymianę informacji, jakieś już pojęcie mam...Co do amorów to liczę na kolegę Plastka/wstępnie coś ustalone/. Nie bardzo wiem jeszcze co do tych wahaczy czy te z linka będą dobre czy grzebać za czymś innym oby w zbliżonych pieniądzach.
Scaramanga
@Scaramanga
Najnowszy post utworzony przez Scaramanga
-
RE: Amortyzatory wahacze tył MK4 hb 1.0 5d wymiana na jakie?
-
Amortyzatory wahacze tył MK4 hb 1.0 5d wymiana na jakie?
Pomocy:)
1. Amortyzatory /właściwie to na sprężynach się trzyma/ więc zamierzam kupić nowe:
Proszę o podpowiedzi w co celować, czy coś poniższego? Cenowo ma być ROZSĄDNIE...ale może być elastycznie dość...2. Z wahaczami to w sumie chyba wszystko ok, tyle, że elementy gumowe/nie ma ich prawie/. Proszę podpowiedzieć czy bawić się w wymianę samych gum o ile jest taka opcja/będzie to mechanik robił/ czy po prostu wymienić na nowe...Czy poniższe opcje są sensowne?
http://allegro.pl/wahacz-lewy-tyl-suzuki-swift-89-05-i3541043184.html
http://allegro.pl/wahacz-prawy-tyl-suzuki-swift-89-05-i3541043186.html
3. Patrząc z tyłu podwozia jest taka podłużna "pałka" w poprzek mocowana, to chyba też jakiś rodzaj wahacza?
-
RE: Zaworek pcv - w którą stronę powinien przepuszczać?
E...tam, bardzo dziękuję za jednoznaczną odpowiedź. Dla mnie łatwiej będzie zamontować to jednak tym czarnym końcem pewnie z dodatkiem silikonu wysokotemperaturowego tylko dłuższe śrubki muszę znaleźć.
Edit: Zamocowane, ciemność wieczoru mnie wypędziła, jutro rano się okaże:-)
Edit2: Maleństwo zyskało inne życie:). Falowanie zniknęło. Odpiłowałem w połowie ten cienki czarny walec, rozpiłowałem otwór w metalowej obejmie i niebieski element się zmieścił. Nawet śrubki odpowiedniej długości znalazłem.
Dziękuję za pomoc. -
RE: Zaworek pcv - w którą stronę powinien przepuszczać?
Wiem, że wielokrotnie jest to napisane ale czy zaworek od Tico /ten większy/ niebieskim końcem powinien wchodzić w metal silnika/chyba kolektor to się nazywa:-)/, bo tak w miarę pasuje i czy kierunek będzie poprawny?
Tak to wynika z fotki kolegi toximZ kolei powyżej kolega @Adamo81 twierdzi, "...że bez rzeźby wejdzie" ale jest to jak zaślepienie. Zamontowałem jak kolega @toxim i obroty falują dalej po nagrzaniu/zrobiłem jakieś 5km/
Prawidłowo ma wchodzić w metal silnika/kolektor?/niebieskim końcem czy jednak czarnym? W niedzielę nie chce grzebać, bo napiętnują mnie wracający z kościoła.
mk4, 53KM, 5d,hb, 98r., 1.0GL;-) -
RE: Coś piszczy
hmmmmmm, panowie....dołączam się do pytania przepraszając za "wtręt"...dźwięk taki jakby była jakaś turbina kosmiczna i obroty byłyby jakieś 3-4 tys....a takie nie są....na wskaźniku.../różnie jest, trudno mi teraz napisać....sądziłem, że przyczyną jest brak oleju w skrzyni...okazało się, że dolewka była maks 300ml...stan oleju 10W40 MOBIL dochodzi do maks...ostatnio po przejechaniu od wymiany ok 16 tys....dolałem prawie litr-700ml/dochodzi do maks na pręcie/douczyłem się kiedy sprawdzać/- wiem lepiej było wymienić..../wymienię niebawem-20 tys prawie już od ostatniej wymiany-średnio na m-c robię 3 tys..km, niebawem zabawka pójdzie na spawanie solidne chyba, mimo, że u mnie stan mocowań wahaczy jest przyzwoity/napewno do spawania/wymiana progów i belki dolnej z przodu....jest masakryczna...teoretycznie mogę przeznaczyć na zabiegi spawalnicze 1000-1500pln ale to tak nawiasem mówiąc.... To piszczenie ....jak odkurzacz dodatkowy z czasów prlowskich....Spróbuję ustalić przyczynę sam....ale proszę o ewentualne pomysły,.....
Edit:dziś 20-06-2012 jak na złość "odkurzacz" się nie aktywował i nic nie gwizdało ani piszczało....czary...
-
RE: SS 98 1.0 czujniki w obudowie termostatu...
Dziękuję Zbawco za pytanie:). To nie jest sarkazm:)
Czujnik z mojego pękniętego oryginała 3 pinowy jest szerszy/lub węższy-teraz nie odpowiem/, w każdym razie nie pasuje /inne średnice/, miałem też wizję zamiany czujników ale średnice /gwinty/ nie pasują....
Nigdy tutaj fotek nie wrzucałem ale w desperacji porobię telefonem i będę próbował zamieścić jak najbardziej rzetelnie...
Mam kolegę, który się zaoferował dorobieniem tulei, w niej chyba gwintu...., żeby zaadaptować tą obudowę z MK3 termostatu do wkręcenia czujnika mojego starego 3 pinowego...Kolega ma ku temu warunki, tokarki, itp...czyli dostęp do warsztatu mechanicznego wszelakiego...., różne dziwne rzeczy już mi wykonywał na potrzeby zakładu, w którym pracuję....Trochę się obawiam o zniszczenie tej obudowy z MK3 ale jeśli nie ma nikt specjalnych pomysłów to się poddam.A jeżdzić trzeba....aczkolwiek w teorii w razie co mam teoretyczny dostęp do wozu zastępczego....Edit:
http://allegro.pl/suzuki-swift-2000r-1-0-obudowa-termostatu-i2309450502.html
Taka obudowę powinienem mieć, puste miejsce /gwint/ jest na czujnik 3 pinowy=jeden:) -
RE: SS 98 1.0 czujniki w obudowie termostatu...
Wyczekuję podpowiedzi/nakierowania/ jak pustynia deszczu, na razie jeżdżę z duszą na ramieniu z działającym wiatrakiem po krótkim czasie....Może jest jakaś opcja zaadaptowania obudowy termostatu z MK3 z dwoma czujnikami do MK4 gdzie był jeden czujnik 3pinowy....Jeżeli jednak nie ma to może mnie ktoś uświadomi?:). No chyba, że to tak działa, że wszyscy wiedzą, że to nie będzie działać a znajdzie się jeden, który o tym nie wie i będzie męczył temat aż w końcu to zrobi:)
Proszę wybaczyć za podniesienie tematu.
-
SS 98 1.0 czujniki w obudowie termostatu...
1. Pękła mi obudowa termostatu, ta część przy silniku
2. W niej jest jeden czujnik 3 pinowy:kable: 1. biało/szary, biało/żółty, czarno/zielonyZakupiłem:
"taką samą" obudowę tyle, że w niej są dwa czujniki.
Jeden dwupinowy:kable:niebieski i biało/czarny
Drugi jednopinowy:wyglądający jak miniaturowa świeca zapłonowa z blaszką do mocowania przewodu.
Zakładając, że zakupione czujniki są sprawne/!/ jest szansa ugryzienia tego np., poprzez podłączenie trzeciego przewodu do tego pojedyńczego czujnika /którego?/?Pomocy:)Edit 1:
Zmierzony opór między obudową kupioną a tym czujnikiem 1 pinowym około 750 omów
Opór pomiędzy dwupinowym między dwoma przewodami tak jakby nic nie byłó podłączone, między przewodami a obudową tak samoW starym opór pomiędzy obudową a środkowym pinem ok 705 omów, czyli podłączę środkowy przewód z instalacji auta do tego czujnika jednopinowego...
Hmmmmm, opór w starym pomiędzy skrajnymi pinami to jakieś 1930 omów.....
Czyli dalej pomocy i idę się zająć maleństwem.Edit 2:
-zlokalizowałem, że wiatrak przestaje się kręcić, gdy podłączę kabel od czujnika 1-pinowego do przewodu biało szarego /z wtyczki 3 pinowej/Edit 3:
tak samo jak wyżej ma się sytuacja z tym środkowym kablem od starego czujnika czyli biało/żółtym gdy podepnę go do czujnika 1 pinowego z MK3, przejechałem kilka km, termostat się otworzył jednak, trzy razy się zatrzymywałem na odcinku 25km żeby sprawdzać...nowa chłodnica zimna niemal, górna część z wężem bardzo gorąca i dolny wąż prawie tak samo gorący jak górny....i dolna część obudowy chłodnicy bardziej niż ciepła...Żaden z 2 kabli /kombinacji za wiele nie ma:)/nie powodował podniesienia wskazówki temperatury....i co teraz...?
Po pokonaniu 25km po 8h w drugą stronę sprawdziłem nie wyłączając silnika, że wiatrak się kręci, chłodnica i węże j.w., po wyłączeniu stacyjki i przekręceniu przed zapłonem wiatrak wystartował. Gdy silnik był zimny przed startem po przekręceniu zapłonu wiatrak się nie załączył..... -
RE: Irytujące grzechotanie prawy przód [mk3]
Stukanie/grzechotanie przy przyspieszaniu lub hamowaniu , taki krótki stuk właśnie przy prawym zawiasie maski, szukałem swego czasu winowajcy i żeby ten zawias wyeliminować podłożyłem kawał gumy grubości 0,5cm przy zawiasie i był to strzał w 10, jeżdżę z tą gumą już chyba ponad pół roku...., nie za bardzo wiem co z tą usterką zrobić:)
-
RE: Klakson
Ja dalej nie ma i
ciesze się ;p pacanom na drodze zacząłem wiwatować i bić brawa W sumie teraz się
czuję w pełni kulturalny nie mogąc zatrąbić z byle nerwówTo mi się podoba:)
Czwartek/Piątek po 17stej mogę się wyrwać czy w sobotę nawet wcześniej, bo po 16stej ciemno:). Jakiś miernik gdyby coś mam, gdybyś potrzebował sprawdzić czy w ogóle prąd dochodzi do klaksonu/Helenka-City się kłania:)