Docieranie silnika swift 1.3
-
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 22:25 ostatnio edytowany przez Erde 11 lis 2016, 01:04
chodzi ci o
mierzenie w kwestii pierścieni.? nominały lub nadwymiary?Chodzi mi o zmierzenie średnicy tłoków, średnicy cylindrów. Po takich pomiarach można wstępnie ocenić czy coś z tego silnika będzie bez remontu. Szkoda, że miałeś wszystko na wierzchu i nikt tego nie sprawdził.
-
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 22:27 ostatnio edytowany przez Erde 11 lis 2016, 01:04
a pierscienie
dobierałem tak że wziąłem tłok i pojechałem do sklepu. i mierzyli.To tylko stwierdzili czy mają Ci dać pierścienie pod tłoki nominalne czy nadwymiarowe.
A luz na zamkach pierścieni chociaż Ci ktoś sprawdził po założeniu? -
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 22:37 ostatnio edytowany przez Erde 11 lis 2016, 01:04
ja wymieniłem
pierścienie dla własnego spokoju...I w sumie niepotrzebnie
Nowe pierścienie to się daje jak masz idealnie okrągłe cylindry po honowaniu.
Jak chcemy wersję econo bez remontu silnika to wg. mnie już lepiej zostawić stare, dobrze ułożone i spasowane pierścienie. Nowe okrągłe pierścionki nigdy Ci się dobrze nie dotrą pod zowalizowane cylindry i może być jeszcze gorzej niż na starych. -
plastekk Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 22:58 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 01:04
erde , nie zakładaj że miał już kiepskie tłoki i cylindry
Może wszystko trzyma wymiar a po kupnie nowych pierścieni wszystko przelata kolejne kilka ładnych km.. Zanim ten silnik padnie to zdążysz zezłomować swifta , choć z pierścieniami masz tylko nie potrzebny wydatek na ich zakup
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 23:11 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
czyli powiedziec mu zeby sprawdzil mi jeszcze jakies luzy czy cos?
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 23:27 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
jeżeli chodzi o sam silnik, to igła, chodzi ciszej lepiej pracuje, no ale moc na pewno troszkę mniejsza.
-
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 23:50 ostatnio edytowany przez Erde 11 lis 2016, 01:04
erde , nie zakładaj
że miał już kiepskie tłoki i cylindry
Może wszystko
trzyma wymiarTeż bym w to wierzył Ze 3 silnik wstecz
a po kupnie nowych pierścieni wszystko przelata kolejne kilka ładnych
km..Tego życzę Ale skoro już jest gorzej niż na starym silniku to dobrze to nie wróży. Może być lepiej jak się dotrą ale też drastyczna poprawa to nie będzie
-
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 23:52 ostatnio edytowany przez Erde 11 lis 2016, 01:04
czyli powiedziec mu
zeby sprawdzil mi jeszcze jakies luzy czy cos?Teraz to już nie ma sensu
Lej paliwo i jeździj
Zapewniaj mu też zmienne obciążenie podczas docierania, staraj się nie trzymać stałych obrotów. -
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 9 lut 2013, 23:53 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
oczywiście mówimy tu tylko i wyłącznie o mocy, przyspieszeniu...
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 10 lut 2013, 09:59 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
hehe, zmienne obciążenie, przecież nie wsadzę cegieł do bagażnika
-
none7 Użytkownik archiwalnynapisał 10 lut 2013, 10:14 ostatnio edytowany przez none7 11 lis 2016, 01:04
przecież mu chodzi o to że czasem szybciej przyspieszyć (bez przesadzania), czasem delikatnie, jazda na wyższych obrotach, niższych itp.
a nie cały czas delikatnie i 2 tyś obr na liczniku
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 10 lut 2013, 19:17 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
ok, sorry
-
Kiju Użytkownik archiwalnynapisał 10 lut 2013, 21:36 ostatnio edytowany przez Kiju 11 lis 2016, 01:04
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 10 lut 2013, 21:53 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
wiecie co mnie jeszcze zastanawia.? na 1szym biegu z miejsca jak ruszam, wciskam pedał do podłogi, to tak od 0 do 1000obr. go zadławia, ni to taka turbo dziura ni zadławienie ale jak podtrzymam do 2tys. obr, i wcisnę do podłogi, to przyspiesza normalnie... ;|
-
BPX33napisał 11 lut 2013, 09:26 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 01:04
wiecie co mnie
jeszcze zastanawia.? na 1szym biegu z miejsca jak ruszam, wciskam pedał do podłogi,
to tak od 0 do 1000obr. go zadławia, ni to taka turbo dziura ni zadławienieAle jak Ty w ogóle dajesz radę ruszać z 0 RPM?
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 11 lut 2013, 13:33 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
nie w dosłownym sensie...
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 4 mar 2013, 20:27 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
HAAAALO RATUNKU.!!! Zrobiłem coś głupiego i o mało nie zapłaciłem za to srogiego rozjeb**** mojego silnika, zapomniałem o sprawdzaniu oleju po jego remoncie, dzisiaj schodzę do auta, a na bagnecie sucho dolałem trochę ale to za mało, i jutro doleje jeszcze tyle ile potrzeba, silnik nie wydawał żadnych stuków puków itp dlatego myślałem że wszystko gra, czy mogło to w jakikolwiek sposób zaszkodzić silnikowi.? Czy coś się mogło stać.?
-
plastekk Użytkownik archiwalnynapisał 4 mar 2013, 20:41 ostatnio edytowany przez plastekk 11 lis 2016, 01:04
jeśli nie pałowałeś auta , nie jeździłeś z butem w podłodze w zakrętach ani nie było offroadu po nie wiadomo jakich pagórkach to raczej nic mu nie będzie.. Gorzej jak masz mało oleju i jesteś na stromym podjeździe czy coś w tym stylu - może załapać panewkę niestety
Tylko czemu tego oleju było tak mało?
-
likaonnapisał 4 mar 2013, 20:44 ostatnio edytowany przez likaon 11 lis 2016, 01:04
Mnie to wygląda tak, jakby oleju było ok. tylko po remoncie silnik go opędzlował. Przynajmniej tak to wygląda, żadnych info sensowniejszych.
-
leniu1992 Użytkownik archiwalnynapisał 4 mar 2013, 20:44 ostatnio edytowany przez leniu1992 11 lis 2016, 01:04
było wlane 4 litry, i wsysło w silnik i filter. Mogłem sprawdzać Czasami tylko przycisnąłem pedał ale tak jak mówisz ni ma źle?