Zgasło całkowicie podświetlenie zegarów...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. W dniu dziesiejszym w moim MK4 zegary przestały świecić... Przy zapaleniu świateł i otwarciu drzwi brzęczyk też nie działa. Od początku jak kupiłem auto nie świeciła się prawa strona zegarów, ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Teraz niestety nie widać nic... Jest ciemność. W ciągu dnia jest ok, ale w nocy to tragdia, bo nie wiadomo z jaką prędkością jadę...

    Moje pytania:

    1. Ile żarówek podświetla zegary ?

    2. Jakiego typu jest to żarówka ? Gdzieś obiło mi się o uszy, że jest to T05.

    3. Czy warto wsadzić żarówki diodowe zamiast zwykłych ?

    4. Najważniejsze pytanie.... Jak rozebrać zegary, aby wymienić przepalone żarówki ( mam nadzieję, że to jest przyczyną ciemności )

    5. Ostatnie pytanie troszkę z innej beczki. Mianowicie rozchodzi mi się o podświetlenie suwaków od ustawienia nawiewów, ciepło-zimno itd. Od początku jak mam Swifta podświetlenia tam nie było. Jak zabrać się do wymiany ? Jaka żarówka tam się znajduję, oraz czy trzeba zwalać całą deskę rozdzielczą, czy jest jakieś bardziej "humanitarne" rowiązanie.

    Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdro !


  • Użytkownik archiwalny

    W swiftach często jest zwarcie do masy przy okablowaniu radia , zajrzyj tam . Ja tak miałem właśnie kiedyś jak podłaczyłem sobbie nowe radyjko ,zapaliłem światła i zgasła mi cała deska, ale to zawsze palił sie bezpiecznik a nie żarówki , zacznij o bezpieczników


  • Użytkownik archiwalny

    j3 zarowki wielkosci w5w ale 2 watowe, musisz zdjac kierownicę, pozniej plastik pod i.za kierownica, zdjac przelaczik zespolony, ramke czarna przy liczniku plastikowa, pozniej juz tylko odkrecasz 2 nakretki pod przelacznikiem zespolonym - kolumna kierownicza idzie do dolu, teraz wyciagasz powoli zegary - caly licznik wsuwasz reke od prawej strony odpinasz 3 kostki i linke predkosciomierza.
    Czas ze skreceniem to okolo 1 h moze dluzej jak pierwszy raz.

    Podswietlenie nawiewu: zdejmujesz 4 kostki od regulacji wyciagajac je do siebie, panel wyciagasz latwo lekko w dol chyba i do siebie. Zarowki lepiej dac zwykle zarowe niz led, bo jaśniejsze swiatlo



    1. Ile żarówek
      podświetla zegary ?

    Trzy.

    1. Jakiego typu
      jest to żarówka ? Gdzieś obiło mi się o uszy, że jest to T05.

    W2W.

    1. Czy warto
      wsadzić żarówki diodowe zamiast zwykłych ?

    Nie.

    1. Najważniejsze
      pytanie.... Jak rozebrać zegary, aby wymienić przepalone żarówki ( mam nadzieję, że
      to jest przyczyną ciemności )

    Rozbierasz dół pod kierą, zdejmujesz kierownicę, odkręcasz i opuszczasz kolumnę kierowniczą i zabierasz się za demontaż ramki zegarów. Potem wykręcasz same zegary i odpinasz wszystkie wtyczki z tyłu oraz linkę prędkościomierza.
    Jeśli chcesz mieć łatwiej to zanim zaczniesz wyciągać zegary odepnij linkę prędkościomierza pod maską.

    1. Ostatnie pytanie
      troszkę z innej beczki. Mianowicie rozchodzi mi się o podświetlenie suwaków od
      ustawienia nawiewów, ciepło-zimno itd. Od początku jak mam Swifta podświetlenia tam
      nie było. Jak zabrać się do wymiany ? Jaka żarówka tam się znajduję, oraz czy trzeba
      zwalać całą deskę rozdzielczą, czy jest jakieś bardziej "humanitarne" rowiązanie.

    Ściągasz wszystkie suwaki, odkręcasz bodajże jedną śrubkę i zdejmujesz panel od nawiewów. W środku znajdziesz jedną żarówkę T10(?).


  • Użytkownik archiwalny

    Malutka t5 w nawiewie, ja poradzilem sobie bez odpinania linki



  • ja poradzilem sobie bez odpinania linki

    Chyba już nie pamiętasz, że miałeś odpiętą linkę przy wyciąganiu zegarów...


  • Użytkownik archiwalny

    sovik3b zrobiłem zwarcie koło radia właśnie wczoraj efekt ciemno w aucie - sprawdzaj bezpieczniki bo u mnie to było przyczyną

    co do demonatażu to deska w swifcie jest genialna co do rozbierania w porównaniu z Vectrą czy A4 , wszystkie śrubki na wierzchu chwila pomyślunku i wszystko łatwo wymontować

    widzę że w czasie pisania posta pojawiły się już 4 inne odpowiedzi mam wrażenie że na tym forum piszą ciągle te same osoby


  • Użytkownik archiwalny

    Chyba już nie
    pamiętasz, że miałeś odpiętą linkę przy wyciąganiu zegarów...

    Wyciagalem je później ze 3 razy sam



  • Wyciagalem je
    później ze 3 razy sam

    Ale lepiej wypiąć, bo nie sztuka rozwalić obudowę bądź zegary.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli chcesz mieć
    łatwiej to zanim zaczniesz wyciągać zegary odepnij linkę prędkościomierza pod maską.

    a w którym to miejscu się ona znajduje?



  • a w którym to
    miejscu się ona znajduje?

    Popatrz jak idzie pod maską gdzie "wychodzi" od zegarów(jakby na ich tyłach, tylko pod maską).


  • Użytkownik archiwalny

    In> a w którym to

    miejscu się ona znajduje?

    Otworzysz maske to zobaczysz na wysokosci zegarow przewod jako jedyny wchodzi tam w karoserie idac tym przewodem w dol masz dosc gleboko spinke podobna do tych.co trzymaja korbki od szyb


  • Użytkownik archiwalny

    Wcale nie trzeba zdejmować kierownicy



  • Wcale nie trzeba
    zdejmować kierownicy

    Jak ma się regulację to tak.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak ma się regulację to tak.

    Nie mam regulacji, opuściłem tylko na kolumnie. Kierownica standardowa GS.
    I jeśli diody to tylko SMD.



  • Nie mam regulacji,
    opuściłem tylko na kolumnie. Kierownica standardowa GS.

    A wyciągnąłeś całe zegary czy tylko wymieniłeś żarówki?


  • Użytkownik archiwalny

    Wyciągałem
    I to niejednokrotnie.
    Daję słowo...


  • Użytkownik archiwalny

    Wyciągałem
    I to
    niejednokrotnie.
    Daję słowo...

    No tak, można też opuścić kolumnę razem zkkierownica, ale to jest jedna nakretka, więc chyba nie ma sensu kombinować


  • Użytkownik archiwalny

    Ale można
    I wcale nie takie wielkie kombinacje...


  • Użytkownik archiwalny

    W ciągu dnia jest ok, ale w nocy to tragdia, bo nie
    wiadomo z jaką prędkością jadę...

    Jeżdżę tak od maja... Cholera, chyba nigdy się za to nie zabiorę


Log in to reply