[1,0; 1,3 8V; 1,3 16V SOHC] Poprawiamy hamulce- porady


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!
    Na wstępie proszę moderatora o podwieszenie tematu. Będziemy się w nim koncentrować nad ulepszaniem układu hamulcowego w swiftach nie-GTi. W sumie jest trochę informacji na ten temat, ale są one rozsiane po zakątkach internetu, stąd temat zbiorczy. Jak ktoś ma jakieś patenty na poprawę hamulców- pisać smiało

    Ode mnie:

    PRZEDNIE HAMPLE Z GTI W ZWYKŁYM SWIFCIE

    Co jest nam potrzebne:
    *Zaciski i jarzma GTi
    *Tarcze, klocki- wiadomo GTi
    *Warto dać nowe śruby mocowania jarzma, bo stare zwykle są mocno przerdzewiałe- ciężko je niestety dostać

    Przeróbka sprowadza się praktycznie do zdemontowania starego zacisku, jarzma i tarczy i założeniu nowych rzeczy do kupy. Problemem jest tylko odsadzenie otworów w zwrotnicy pod jarzmo w zwykłym swifcie. Są one bliżej osi piasty, stąd należy stoczyć 2-3mm z zewnętrznej średnicy tarczy, bądź podciąć jarzmo i zacisk (tego drugiego nie polecamy). Wymiar dobieramy doświadczalnie, nie możemy ściągnąć ze średnicy za dużo, gdyż część klocka nie będzie pracowała. Gdyby błąd był mały, polecam zukosować krawędź zewnętrzną okładziny klocka i po problemie
    UWAGA! Zacisk w miarę zużywania się klocków przemieszcza się po prowadnikach, więc warto przed założeniem klocków poruszać zaciskiem w osiach prowadników czy w każdej pozycji tarcza nie ociera o zacisk. U mnie właśnie tak było, więc na to uczulam
    Dla świętego spokoju proponuję przed zamontowaniem nowych zacisków rozkręcić je, wymienić uszczelnienia (np z firmy Autofren, numer D4-150, koszt ok 16zł na zacisk), oraz posmarować tłoczek pastą do tłoczków(koszt 3zł)
    UWAGA! NA TAK SKONSTRUOWANY ZESTAW BEZ PROBLEMU ZAŁOŻYMY FELGĘ 13" (w oryginalnym GTi jest to niemożliwe)

    Jak to wygląda po czyszczeniu i założeniu do auta- prezentują załączniki

    Zdjęcia robione pralką- przepraszam.
    W następnym odcinku prawdopodobnie będzie o serwie i pompie z carismy, szykuję się też powoli do przewodów w oplocie i tarcz z tyłu.


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawy pomysł z tymi częściami z GTI, tylko jaki jest średni koszt takiej imprezy?? Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    W następnym odcinku
    prawdopodobnie będzie o serwie i pompie z carismy, szykuję się też powoli do
    przewodów w oplocie i tarcz z tyłu.

    Pasuje serwo z pompą od carismy bez problemów? Zakładał ktoś?


  • Użytkownik archiwalny

    a jak poprawić hamulce w GTI? słyszałem coś o zaciskach z CRX ale czy to się pomieści i wejdzie felga? teraz jestem w dobrym momencie bo mam kompletnie zajechane hamulce po ostatniej imprezie, tarcze też już poniżej minimum więc można walczyć


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie małe pytanie. Czy do swifta 1.0 z 97r będą pasowały plug and play zaciski i tarcze z GTI mk2 czy muszę wymienić także zwrotnice tudzież piastę żeby to działało jak w GTI.? Będę wdzięczny za odpowiedź.



  • Niestety ale musisz wymieniać zwrotnice.


  • Użytkownik archiwalny

    Niestety ale musisz
    wymieniać zwrotnice.

    Czy na pewno? Autor tematu (macq) z tego co kojarze też ma swifta 1.0 co prawda nowszego ale nie pisze nic o wymianie zwrotnic?



  • Kiedyś miałem zamiar wymienić w swoim MK5 i nie pasowały.

    Sorki koledzy Chciałem zamienić na CRX'sowskie


  • Użytkownik archiwalny

    Na zwrotnice 1.0 i 1.3 8V zaciski gti siadają jak złoto, co do 1.6 to nigdy nie miałem z nimi styczności i nie wiem nawet jakie mają hamulce.


  • Użytkownik archiwalny

    1,6 z przodu ma takie same hamulce jak GTi



  • Na zwrotnice 1.0 i
    1.3 8V zaciski gti siadają jak złoto, co do 1.6 to nigdy nie miałem z nimi
    styczności i nie wiem nawet jakie mają hamulce.

    Czyli do swojego mogę spokojnie zamawiać jarzma, zaciski i tarcze z GTI?


  • Użytkownik archiwalny

    tak



  • tak

    I nie trzeba nic podcinać?

    Sporo wydajniejsze są od standardowych tarcz 231 mm?


  • Użytkownik archiwalny

    I nie trzeba nic
    podcinać?
    Wyjaśniłem to w 1. poście

    Sporo wydajniejsze
    są od standardowych tarcz 231 mm?
    Według mojego subiektywnego odczucia różnica jest rzędu 20% na korzyść hampli GTi, dla lepszego efektu trzeba by pobawić się serwem i tylnymi hamulcami.


  • Użytkownik archiwalny

    bo się nurek robi



  • bo się nurek robi

    Kurczę, kusi mnie taki tuning hamulców, bo te seryjne są do niczego...

    Zmienię jeszcze klocki może na te miękkie TRW, bo te obecne Kashiyama są z drewna - praktycznie się nie ścierają i nawet na felgach nie osadza się pył


  • Użytkownik archiwalny

    bo się nurek robi

    -45 i seryjne amory i niżej nie dobije, więc nie zanurkuje


  • Użytkownik archiwalny

    ja mam pytanie czy da się zmienić hamulce bębnowe z tyłu na tarczowe?? gdzieś widziałem że sie da ale to było na innym samochodzie


  • Użytkownik archiwalny

    wszystko się da, wystarczy chcieć, mieć finans itp.

    mozesz wstawić na tył z gti, ale musisz mieć całe zwrotnice z hamulcami i linkami ręcznego


  • Użytkownik archiwalny

    czyli raczej droga zabawa


Log in to reply