[1.3 8V] Znikający olej
-
u mnie oznaką wywalonych uszczelniaczy było ze przy jałowych obrotach i dodaniu gazu z nich, odpalaniu auta. dymił na niebiesko. podczas zwykłej jazdy i redukcji chmur nie miałem
-
To bardzo dziwne, że tak ekspresowo ubywa ten olej...
Polecam
PS: Nie mogłem się powstrzymać -
Może zlej 5w i zalej 10w ?
-
albo nawet mineralny i na pewno bedzie lepiej jak na syntetyku
-
Ja mam u siebie mineralny castrol, i tfu tfu... odpukać w niemalowane autko chodzi jak należy,bez żadnych chmurek z tyłu,wycieków,szarpania itp objawów.
-
właśnie nie ... o
dziwo ... jak dolałem 2l na bagnecie był max. oleju ...Czasem nie zasuwałeś po jakiejś autostradzie z gazem do dechy przez dłuższy czas?
Kuzyn tak zrobił kiedyś jak jechał na wczasy z pełnym obciążeniem - przez jakieś 20 km jechał oporowo i pierścienie skleiły się z tłokami... Efekt - kilka litrów oleju na 100 km i mały remoncik silnika przed czasem
P.s: Adam, nie nie
leję tego, bo tam już nie jestem od jakiś ładnych paru miesięcyTo gdzie teraz jesteś?
-
albo nawet
mineralny i na pewno bedzie lepiej jak na syntetykuNa chwilę pomoże bo i tak silnior raczej do remontu. Tak więc lej mineralny i to pozwoli Ci wrócić
-
Może zlej 5w i
zalej 10w ?nie mam nawet gdzie ... niestety
albo nawet
mineralny i na pewno bedzie lepiej jak na syntetykuteż nad tym myślałem, ale to już kaplica dla silnika co ma ledwie najechane 95kkm ...
Czasem nie
zasuwałeś po jakiejś autostradzie z gazem do dechy przez dłuższy czas?nie, przykro mi
To gdzie teraz
jesteś?zagranica dalej, ale zmieniłem kraj
Na chwilę pomoże bo
i tak silnior raczej do remontu. Tak więc lej mineralny i to pozwoli Ci wrócićwiesz jak walnęła uszczelka, albo pierścienie to luz, gorzej jak coś w bloku poszło, typu tłok
Wtedy to na 80% wracam do PL i kupuje drugie auto do jazdy ...Dziś w ogóle zauważyłem, że jak nie jest rozgrzany to nie kopci ... dopiero jak nabierze temp. ( szczególnie w korku ) to zaczyna piękne puszczać bąki.
P.s: kupiłem 2l oleju zobaczymy na ile starczy -
ta najlepiej odrazu na mazut albo smołe przejsc a pozniej sie dziwic ze sie pierscienie sklejają z tłokami
ja bym sprawdził czy sie płyny nie mieszają, ciśnienie oleju i mozna by jak masz mozliwosc analzie spalin , kompresje. W polsce takie pomiary to z 2 dychy kosztuja nie wiem jak za granica ale powinny dac jakiś obraz bez ruszania silnika.
Nic nie piszesz czy ma moc bo jesli tak to zapewne uszczelniacze stwardniały i po wymianie powinno być git. A po takiej wymianie przeszedł bym na 5w40 jednak. Takie moje zdanie.
-
ta najlepiej odrazu
na mazut albo smołe przejsc a pozniej sie dziwic ze sie pierscienie sklejają z
tłokamiwolę miód albo musztardę
ja bym sprawdził
czy sie płyny nie mieszają, ciśnienie oleju i mozna by jak masz mozliwosc analzie
spalin , kompresje. W polsce takie pomiary to z 2 dychy kosztuja nie wiem jak za
granica ale powinny dac jakiś obraz bez ruszania silnika.tu tylko serwis, albo PL mechanik, roboczo godzina to bodajże 70 euro ...
Z wydechu oprócz benzyny, czuć olej ( zapach na przelocie to norma, ale benzyny ).
Poszukam może PL mechanika, ale o dziwo dziś przestała kopcić ... ach te Zuzanny mają kaprysyNic nie piszesz czy
ma moc bo jesli tak to zapewne uszczelniacze stwardniały i po wymianie powinno być
git. A po takiej wymianie przeszedł bym na 5w40 jednak. Takie moje zdanie.ma moc, właśnie jedzie normalnie o dziwo ...
Wiesz ten 5W50 był od nowości, 95 kkm zrobił, co jest ewentualną przyczyną, dowiemy się tu gdzie jestem, lub w PL.