[1.0 MkV] Wycieki oleju?


  • Użytkownik archiwalny

    Ostatnio zauważyłem pod samochodem małą plamkę, wyglądało na olej. Jednak oleju nie ubyło, kontrolnie spojrzałem jeszcze na płyn chłodniczy, była mniej wiecej połowa. Dzisiaj po powrocie z pracy podłoga byłą czysta, po wjezdzie do garazu zauważyłem większą plamę zaraz za wylotem z tłumika. Wyglądało na olej i płyn chłodniczy (brązowy w niebieskiej otoczce). Sprawdziłem po jakimś czasie olej i nie wyglądało żeby ubyło, za to przybyło w zbiorniczku płynu chłodniczego (było na max). W dodatku na bloku silnika pojawiły się zacieki. Czy to uszczelka pod głowicą czy coś jeszcze innego? Dodam, że trochę na biało mi z rury kopci.


  • Użytkownik archiwalny

    Plyn po rozgrzaniu silnika sie rozszerza i wiecej go bedzie w zbiorniczku, wiec sprawdzaj najlepiej na zimnym silniku przed pojsciem do pracy.
    CO do wycieku, to postaraj sie namierzyc najpierw skad sie saczy dokladnie, bo to potrafi wiele powiedziec.



  • Ostatnio zauważyłem
    pod samochodem małą plamkę, wyglądało na olej. Jednak oleju nie ubyło, kontrolnie
    spojrzałem jeszcze na płyn chłodniczy, była mniej wiecej połowa. Dzisiaj po powrocie
    z pracy podłoga byłą czysta, po wjezdzie do garazu zauważyłem większą plamę zaraz za
    wylotem z tłumika.

    Jeśli za wylotem z tłumika końcowego to jeśli garaż masz nieogrzewany to o tej porze roku normalny objaw - para wodna ze spalin się w tak niskiej temperaturze skrapla. Może ta woda dawać takie tęczowe plamy, bo przeszła przez komorę spalania i to normalne.

    Wyglądało na olej i płyn chłodniczy (brązowy w niebieskiej

    otoczce). Sprawdziłem po jakimś czasie olej i nie wyglądało żeby ubyło, za to
    przybyło w zbiorniczku płynu chłodniczego (było na max). W dodatku na bloku silnika
    pojawiły się zacieki. Czy to uszczelka pod głowicą czy coś jeszcze innego? Dodam, że
    trochę na biało mi z rury kopci.

    Płyn jak jest rozgrzany to zawsze jest go więcej - podstawowa zasada fizyki.

    Podłóż na noc karton pod przód auta i rano sobie sprawdź co na nim będzie.

    To, że na bloku silnika są zacieki to raczej w Swifcie normalne - uszczelki wszelakie i uszczelniacze lubią w tym aucie strzelić


Log in to reply