temperatura silnika kilka pytań swift 1.0 '97


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Jako że to pierwsza zima ze swiftem mam kilka pytań
    1.Czy górny wąż i góra chłodnicy ma być ciepła chwilę po odpaleniu niczym osiądnie nominalną temperaturę silnik. Dolny wąż i dół chłodnicy jest zimny. Jedni mówią że jeden wąż może być ciepły i że to normalne, a inni że nie powinien. wiec nie wiem czy mam sprawny termostat. Auto stoi po blokiem i nie mam jak się pobawić żeby go wykręcić i wrzucić do garnka z wodą.
    2. W którym miejscu ma być wskazówka termometru w normalnym trybie?
    3. Jak długo przy takich ujemnych temperaturach jak dziś się wam nagrzewa auto? Mi po przejechaniu 3 km wskazówka ledwo ruszyła do góry przy -15 st.
    4. Dziś u mnie -20 wskazówka zaskakująco szybko doszła do połowy skali (po około 5 minutach skrobania auta ze szronu) ale w aucie zimnym dmucha. co może być? zamarzł płyn?

    Dzięki z góry za odpowiedź.


  • Użytkownik archiwalny

    Hej,

    1. Po odpaleniu wszystkie weze maja byc zimne, po chwili gorny powinien sie lekko nagrzac ale do momentu otwarcia termostatu (ponad 80 stopni) nie powinien byc goracy.
    Dolny zawsze chlodniejszy jest, bo przeciez nim wraca schlodzony plyn do silnika.
    Jak termostat jest niesprawny, to waz sie grzeje dosyc szybko, ale pozno robi sie goracy. Co do ogrzewania, to moze byc zapowietrzony uklad lub zuzyta pompa wody i na wolnych obrotach nie wymusza obiegu przez nagrzewnice.
    Plyn nie zamarza, ale woda tak. Jak masz wode albo bardzo stary plyn to wszystko mozliwe.


  • Użytkownik archiwalny

    Wczoraj było ok wszystko jeśli chodzi o nawiew. Leciało ciepłe powietrze było co prawda 3 stopnie cieplej
    A jak z czasem nagrzewania? i czy w ogóle się dogrzewa wam auto przy takich tempraturach?


  • Użytkownik archiwalny

    Litrówka z osłoną na chłodnicy po 300-500 metrach ma u mnie 50 stopni, o ile ogrzewanie nie działa na full. Po kilometrze- dwóch mam pół skali.

    Co do zimnego powietrza- Może kończyć się pompa, uszczelka pod głowicą puszczać, chłodziwo przymarzać w przewodach. Układu nie odpowietrzaj, bo on tego nie wymaga, odpowietrza się samoczynnie. Pierwsze co bym zrobił, to sprawdził temperaturę zamarzania chłodziwa i jego poziom (za 20zł sprawdzisz w warsztacie), bo jak zamarznie w bloku, to go rozsadzi. Jeśli płyn nie przymarza, to poczekaj parę dni aż będzie cieplej i trzeba będzie szukać dalej


  • Użytkownik archiwalny

    Litrówka z osłoną
    na chłodnicy po 300-500 metrach ma u mnie 50 stopni, o ile ogrzewanie nie działa na
    full. Po kilometrze- dwóch mam pół skali.

    To chyba masz jakiś dodatkowy ogrzewacz silnika....


  • Użytkownik archiwalny

    No brzmi to nieprawdopodobnie, ale tak to u mnie wygląda według wskaźnika.



  • No brzmi to
    nieprawdopodobnie, ale tak to u mnie wygląda według wskaźnika.

    Jestem w szoku.

    Ja nie zasłoniłem chłodnicy i u mnie jak jechałem we wtorek Swiftem ostatni raz przy -17 st. C to wskazówka zaczęła się podnosić po 2-3 km, a doszła do połowy skali po jakichś 6 km dodam, że nawiew na drugim biegu na szybę na full grzanie


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć. Pozwólcie iż podepnę się pod temat. Do niedawna miałem w swifcie tak, że po 3km wskaźnik był mniej więcej na połowie i tak praktycznie cały czas się utrzymywało, niezależnie co robiłem z nawiewem. Od jakiegoś czasu temperatura nie dochodzi nawet do 1/4. Dzisiaj zrobiłem 40km z ciepłym nawiewem na 1 stopniu i temperatura nie przekraczała 1/4. Gdy włączyłem pod sam koniec drogi nawiew na full, wskaźnik temperatury spadł na dolną kreskę.

    Termostat?
    Jak sprawdzić czy to on?


  • Użytkownik archiwalny

    Czy Twój samochód przy temperaturze o jakiej piszesz stał na zewnątrz czy wyjechałeś nim z ciepłego garażu? Bo to tempo ogrzewania płynu u Ciebie jest wyraźnie szybsze niż w normalnym swifcie. Może masz jakąś wersję skandynawską ze świecami żarowymi w korpusie silnika do podgrzewania płynu


  • Użytkownik archiwalny

    Termostat zalewany gorącą wodą otwiera się i zamyka. Możliwe jest by mimo tego, było z nim coś nie tak? Np otwiera się w trochę za wcześnie? A może to inny powód?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Jak termostat się otwiera delikatnie, za słanbo czyli mniej wiecej 1 cm, gdzie powinien cały się podnosić przy 100 st. C, to jest on do wymiany, co do tego, że auta wam się nagrzewają dłużej niż rok tem, to znaczy, że na Waszej stacji benzynowej jest ochrzczona benzyna i warto gdzie indziej tankować. Zbyt wolne nagrzewanie jest spowodowane też do niczego lub niezalecane przez producenta zamontowane świece. Jeżeli macie włączony nawiew i ciepłe powietrze to działa on jak chłodnica przy tej temperaturze, ponieważ nienadąża zimny silnik nagrzać tak zimnego wpadającego z zwentrzątrz powietrza (jakby nie patrzeć to też chłodnica, tylko troche mniejsza).

    • u mnie w Swifcie i u kuzyna w Suzuki poszły termostaty tej zimy - dzwiny zbieg okoliczności, ale jak czytam to wszystkim to się dzieje... jakiś spisek aut czy dolewają jakiegoś świństwa do płynów chłodniczyc w tym celu... Po wymianie termostatu na lepszy japoński temperatura podnosiła się maks na 1/4, po wymianie na nowe dedykowane świece dochodziła do połowy, a po wlaniu lepszegego paliwa na 3/4 w tej samej temperaturze - coś w tym jest.
      Pozdrawiam

  • Użytkownik archiwalny

    Dolej jeszcze oleju do paliwa, to będziesz miał wskazówkę na 1/1 3/4 to ok 110 stopni.


Log in to reply