Komputer pokładowy.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!

    Montował ktoś kiedyś coś podobnego w swifcie?
    CLICK!

    Chodzi mi o to czy znajdę odpowiednie wyprowadzenia do podłączenia tego ustrojstwa;)
    Silnik to 1.0 53KM.

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Tak, ale z sygnalem predkosci moze byc problem, bo zdaje sie jest on dostepny tylko w srodku licznika i tam trzeba go szukac.



  • Akurat mam rozebrany licznik z litrówki mk5, więc coś zawsze oscyloskopem odszukam :), a tak apropo, to ładnie komponowałby się w miejscu zegarka od tico


  • Użytkownik archiwalny

    To nie takie kolorowe, jak opisują:

    a)Czujnik prędkości pojazdu vss w swifcie owszem jest, ale w liczniku, przy czym jest zbyt niedokładny aby spełnił swoje zadanie. Musisz kombinować z montażem innego czujnika.
    b)Nie rozumiem na jakiej podstawie komputerek ma wyświetlać stan paliwa w zbiorniku- tylko na podstawie spalania i kilometrów? To o kant kuli rozbić
    c)Czujnik gołoledzi :)) Jak jest poniżej zera na polu to wywala komunikat- jest to w zasadzie czujnik ujemnej temperatury


  • Użytkownik archiwalny

    Ogolnie instrukcja od tego urządzenia zawiera 48 stron i wszystko jest dosyć szczegółowo opisane. Ale odnośnie na jakiej zasadzie mierzy poziom paliwa to nie ma:D ale wydaje mi się że, po tankowaniu pewnie się wprowadza ilość wachy, a on na podstawie bieżącego spalania szacuje ile wachy zostało w zbiorniku. Przedtem trzeba to skalibrować, czyli pewnie parę tankowań do pełna i wtedy margines błędu jest co raz mniejszy;)

    a co do tego vss... to w instrukcji jest tak:
    opcja 3: gdy nasz pojazd posiada licznik (na linkę) to sygnału można szukać w
    złączu od ECU; należy sprawdzić w rozpisce złącza (dokumentacja elektryczna
    pojazdu) pod które wyprowadzenie należy się podłączyć,

    opcja 4: można się bezpośrednio podłączyć pod czujnik VSS, który montowany
    jest w skrzyni biegów pojazdu. Czujnik może być 2-pinowy (zasilanie i szukany
    sygnał) lub 3-pinowy (dochodzi masa). Podłączamy się pod wyprowadzenie, na
    którym pojawia się sygnał napięciowy pulsacyjny (0..+12V lub 0..+5V) w trakcie
    poruszania się pojazdu (zwykle 8 impulsów na jeden obrót koła).

    A ogólnie odnośnie samego VSS znalazłem taką informacje dla 1.0:
    In the driver side kick well there is an engine control unit. The signal is at the grey 22 pin connector at pin 10 for automatic transmission and at pin 1 for manual transmission.


  • Użytkownik archiwalny

    Ale Ci mówię, że VSS w swifach jest niedokładny, bo on w założeniu nie ma podawać dokładnej prędkości, tylko komp ma wiedzieć czy auto się toczy czy nie- podwyższa obroty na luzie w 1 przypadku. Dokładną prędkość uzyskamy jak mamy VSS w skrzyni (odpadają drgania linki itepe), ma tak większość współczesnych samochodów, ale nie swift. Możesz się wpinać do oryginalnego czujnika w liczniku, ale skacze dość mocno prędkość- przynajmniej u mnie i u paru innych osób tak było (na forum opisywano to). Pewnie zależy to też od zużycia napędu linki w skrzyni, jak i samej linki, próbuj, może u Ciebie będzie w miarę ok.


  • Użytkownik archiwalny

    Moze auto ma abs? Jak tak to mozna sie do niego podpiac.
    Ew magnesik na felge


  • Użytkownik archiwalny

    a co z montażem dodatkowego czujnika hallotronowego? przejdzie to w swifcie?
    no i gdzie pod maską znaleźć sygnał z wtrysku, żeby się nie męczyć z wpinaniem do komputera:)?

    abs niestety nie posiadam:P jak się koła zblokują to hamuję piętą:P


  • Użytkownik archiwalny

    'Magnesik na feldze' imo by fałszował odczyt, bo na zakrętach koła poruszają się z różnymi prędkościami.

    Sygnał z wtryskiwacza znajdujesz....przy wtryskiwaczu Po ściągnięciu filtra z obudową widać dokładnie kostkę, koloru i pinu nie podaję, bo w róznych rocznikach było różnie, musisz schemat przeanalizować, albo znaleźć miernikiem, wiele możliwości pomyłki nie masz.


  • Użytkownik archiwalny

    ok ok ok, dzieki. jak coś więcej uda mi się zdziałać w tej materii to dam znać:)


  • Użytkownik archiwalny

    Ogolnie po przekreceniu zaplonu na stale bedzie 12V na jednym z pinow - drugi to sygnal sterujacy.


  • Użytkownik archiwalny

    komputer pokładowy podłączony jest jeszcze przed kalibracją, więc jak go w pełni skalibruję to napiszę jak to się sprawuje w świstaku:)

    a prezentuje się tak:


  • Użytkownik archiwalny

    Trochę mały wyświetlacz ;/ Chyba trzeba w czasie jazdy dotykac nosem popielniczki, żeby coś zobaczyć ;p No ale czekam na wyniki testow


  • Użytkownik archiwalny

    jak dla mnie wystarcza:) jest czytelny i kontrastowy i wszystko widać.
    Większy wyświetlacz niestety by się nie zmieścił, bo nie chciałem się pozbywać półeczki pod radiem tylko wszystko w nią wpasować;)

    Pierwsze odczucia, więcej niż 70km/h nie jechałem i tyle co miałem na prędkościomierzu +-2km/h pokazywał komputer pokładowy. Co do spalania, to ciężko powiedzieć, zobaczymy po pierwszym tankowaniu:D i po dokładniejszej kalibracji, bo teraz nawet na obwodnicy się rozpędzić nie można, bo wszyscy 60km/h jadą:)


  • Użytkownik archiwalny

    o Panie 666cin'ie, chyba będziesz mi musiał zrobić manuala jak to wszystko podłączyłeś
    fajnie się to prezentuje


  • Użytkownik archiwalny

    niestety zdjęć nie robiłem ale w skrócie mogę opisać:)

    ogólnie do tego komputera wymagane były sygnały:

    • VSS
    • wtrysk
    • 12 po zapłonie
    • światła
    • 12V + masa
    1. VSS pobrałem bezpośrednio z wtyczki komputera: ( u mnie żółty przewód z zielonym paskiem)
    2. Wtrysk - z wtyczki wtryskiwacza, pod filtrem powietrza. Przewód czarno żółty.
    3. 12 po zapłonie z radia:)
    4. Sygnał włączenia świateł, pobrany z żarówki podświetlającej nawiewy:)
    5. 12V i masa pobrana z radia

    Ogólnie panel frontowy jest z plexi 18.5cm X 5cm. pomalowana tym co miałem pod ręką:D pod panelem są klocki które mają za zadanie pochylić trochę sam panel:) całość jest przymocowana do półki która była pod radiem i tak wymierzona żeby wyświetlacz idealnie się do niej mieścił:)

    Czujnik temperatury umieściłem w przednim zderzaku, za kierunkowskazem. ale już widzę że to kiepskie miejsce, bo czujnik jest na tyle czuły że grzejący się silnik przekłamuje jego wskazania.

    płytka komputera, została zabezpieczona opakowaniem z gąbki:D. wszystkie przewody są odłączane, tj w każdej chwili można wyjąć całą płytkę, odłączając tylko wszystkie połączenia.

    no i 12V zabezpieczone bezpiecznikiem 1A:P

    i tyle w skrócie:)



  • Fajnie wyszło

    Zmień tylko chromowane śrubki na czarne


  • Użytkownik archiwalny

    A który ten komputerek wkońcu kupiłeś?


  • Użytkownik archiwalny

    Ten od nestor-electronics. Ogolnie slabo przemyslana konstrukcja ale spelnia swoje zadanie:)

    czujnik temp. przerzuciłem do prawego lusterka i teraz są bardziej miarodajne pomiary temperatury przy pracującym silniku:)


  • Użytkownik archiwalny

    Trochę mały
    wyświetlacz ;/ Chyba trzeba w czasie jazdy dotykac nosem popielniczki, żeby coś
    zobaczyć ;p No ale czekam na wyniki testow

    dokladnie ; ))
    ten komputerek super nadawalby sie do zegara w Tico czy Matizie, w Swifcie kiepsko troche tak na dole


Log in to reply