Komputer pokładowy.
-
Witam!
Montował ktoś kiedyś coś podobnego w swifcie?
CLICK!Chodzi mi o to czy znajdę odpowiednie wyprowadzenia do podłączenia tego ustrojstwa;)
Silnik to 1.0 53KM.Pozdrawiam
-
Tak, ale z sygnalem predkosci moze byc problem, bo zdaje sie jest on dostepny tylko w srodku licznika i tam trzeba go szukac.
-
Akurat mam rozebrany licznik z litrówki mk5, więc coś zawsze oscyloskopem odszukam :), a tak apropo, to ładnie komponowałby się w miejscu zegarka od tico
-
To nie takie kolorowe, jak opisują:
a)Czujnik prędkości pojazdu vss w swifcie owszem jest, ale w liczniku, przy czym jest zbyt niedokładny aby spełnił swoje zadanie. Musisz kombinować z montażem innego czujnika.
b)Nie rozumiem na jakiej podstawie komputerek ma wyświetlać stan paliwa w zbiorniku- tylko na podstawie spalania i kilometrów? To o kant kuli rozbić
c)Czujnik gołoledzi :)) Jak jest poniżej zera na polu to wywala komunikat- jest to w zasadzie czujnik ujemnej temperatury -
Ogolnie instrukcja od tego urządzenia zawiera 48 stron i wszystko jest dosyć szczegółowo opisane. Ale odnośnie na jakiej zasadzie mierzy poziom paliwa to nie ma:D ale wydaje mi się że, po tankowaniu pewnie się wprowadza ilość wachy, a on na podstawie bieżącego spalania szacuje ile wachy zostało w zbiorniku. Przedtem trzeba to skalibrować, czyli pewnie parę tankowań do pełna i wtedy margines błędu jest co raz mniejszy;)
a co do tego vss... to w instrukcji jest tak:
opcja 3: gdy nasz pojazd posiada licznik (na linkę) to sygnału można szukać w
złączu od ECU; należy sprawdzić w rozpisce złącza (dokumentacja elektryczna
pojazdu) pod które wyprowadzenie należy się podłączyć,opcja 4: można się bezpośrednio podłączyć pod czujnik VSS, który montowany
jest w skrzyni biegów pojazdu. Czujnik może być 2-pinowy (zasilanie i szukany
sygnał) lub 3-pinowy (dochodzi masa). Podłączamy się pod wyprowadzenie, na
którym pojawia się sygnał napięciowy pulsacyjny (0..+12V lub 0..+5V) w trakcie
poruszania się pojazdu (zwykle 8 impulsów na jeden obrót koła).A ogólnie odnośnie samego VSS znalazłem taką informacje dla 1.0:
In the driver side kick well there is an engine control unit. The signal is at the grey 22 pin connector at pin 10 for automatic transmission and at pin 1 for manual transmission. -
Ale Ci mówię, że VSS w swifach jest niedokładny, bo on w założeniu nie ma podawać dokładnej prędkości, tylko komp ma wiedzieć czy auto się toczy czy nie- podwyższa obroty na luzie w 1 przypadku. Dokładną prędkość uzyskamy jak mamy VSS w skrzyni (odpadają drgania linki itepe), ma tak większość współczesnych samochodów, ale nie swift. Możesz się wpinać do oryginalnego czujnika w liczniku, ale skacze dość mocno prędkość- przynajmniej u mnie i u paru innych osób tak było (na forum opisywano to). Pewnie zależy to też od zużycia napędu linki w skrzyni, jak i samej linki, próbuj, może u Ciebie będzie w miarę ok.
-
Moze auto ma abs? Jak tak to mozna sie do niego podpiac.
Ew magnesik na felge -
a co z montażem dodatkowego czujnika hallotronowego? przejdzie to w swifcie?
no i gdzie pod maską znaleźć sygnał z wtrysku, żeby się nie męczyć z wpinaniem do komputera:)?abs niestety nie posiadam:P jak się koła zblokują to hamuję piętą:P
-
'Magnesik na feldze' imo by fałszował odczyt, bo na zakrętach koła poruszają się z różnymi prędkościami.
Sygnał z wtryskiwacza znajdujesz....przy wtryskiwaczu Po ściągnięciu filtra z obudową widać dokładnie kostkę, koloru i pinu nie podaję, bo w róznych rocznikach było różnie, musisz schemat przeanalizować, albo znaleźć miernikiem, wiele możliwości pomyłki nie masz.
-
ok ok ok, dzieki. jak coś więcej uda mi się zdziałać w tej materii to dam znać:)
-
Ogolnie po przekreceniu zaplonu na stale bedzie 12V na jednym z pinow - drugi to sygnal sterujacy.
-
komputer pokładowy podłączony jest jeszcze przed kalibracją, więc jak go w pełni skalibruję to napiszę jak to się sprawuje w świstaku:)
a prezentuje się tak:
-
Trochę mały wyświetlacz ;/ Chyba trzeba w czasie jazdy dotykac nosem popielniczki, żeby coś zobaczyć ;p No ale czekam na wyniki testow
-
jak dla mnie wystarcza:) jest czytelny i kontrastowy i wszystko widać.
Większy wyświetlacz niestety by się nie zmieścił, bo nie chciałem się pozbywać półeczki pod radiem tylko wszystko w nią wpasować;)Pierwsze odczucia, więcej niż 70km/h nie jechałem i tyle co miałem na prędkościomierzu +-2km/h pokazywał komputer pokładowy. Co do spalania, to ciężko powiedzieć, zobaczymy po pierwszym tankowaniu:D i po dokładniejszej kalibracji, bo teraz nawet na obwodnicy się rozpędzić nie można, bo wszyscy 60km/h jadą:)
-
o Panie 666cin'ie, chyba będziesz mi musiał zrobić manuala jak to wszystko podłączyłeś
fajnie się to prezentuje -
niestety zdjęć nie robiłem ale w skrócie mogę opisać:)
ogólnie do tego komputera wymagane były sygnały:
- VSS
- wtrysk
- 12 po zapłonie
- światła
- 12V + masa
- VSS pobrałem bezpośrednio z wtyczki komputera: ( u mnie żółty przewód z zielonym paskiem)
- Wtrysk - z wtyczki wtryskiwacza, pod filtrem powietrza. Przewód czarno żółty.
- 12 po zapłonie z radia:)
- Sygnał włączenia świateł, pobrany z żarówki podświetlającej nawiewy:)
- 12V i masa pobrana z radia
Ogólnie panel frontowy jest z plexi 18.5cm X 5cm. pomalowana tym co miałem pod ręką:D pod panelem są klocki które mają za zadanie pochylić trochę sam panel:) całość jest przymocowana do półki która była pod radiem i tak wymierzona żeby wyświetlacz idealnie się do niej mieścił:)
Czujnik temperatury umieściłem w przednim zderzaku, za kierunkowskazem. ale już widzę że to kiepskie miejsce, bo czujnik jest na tyle czuły że grzejący się silnik przekłamuje jego wskazania.
płytka komputera, została zabezpieczona opakowaniem z gąbki:D. wszystkie przewody są odłączane, tj w każdej chwili można wyjąć całą płytkę, odłączając tylko wszystkie połączenia.
no i 12V zabezpieczone bezpiecznikiem 1A:P
i tyle w skrócie:)
-
Fajnie wyszło
Zmień tylko chromowane śrubki na czarne
-
A który ten komputerek wkońcu kupiłeś?
-
Ten od nestor-electronics. Ogolnie slabo przemyslana konstrukcja ale spelnia swoje zadanie:)
czujnik temp. przerzuciłem do prawego lusterka i teraz są bardziej miarodajne pomiary temperatury przy pracującym silniku:)
-
Trochę mały
wyświetlacz ;/ Chyba trzeba w czasie jazdy dotykac nosem popielniczki, żeby coś
zobaczyć ;p No ale czekam na wyniki testowdokladnie ; ))
ten komputerek super nadawalby sie do zegara w Tico czy Matizie, w Swifcie kiepsko troche tak na dole