Jak dostać się do zegarów w mk4? (wymiana żarówek)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam ponownie, przepaliła mi się jedna z żarówek pod zegarami, chciałbym ją wymienić, ale nie wiem jak to zrobić. Próbowałem wg instrukcji do mk3, ale tam konstrukcja jest dużo prostsza; dostałem się już do całej części z zegarami, do wskazówek, no ale jest tam jeszcze pewna plastikowa czarna ramka, którą nie sposób zdjąć, bez wyciągnięcia tego całego 'modułu' z zegarami
    Może ktoś wymieniał i zna jakiś sposób? ; )
    Nie jest to priorytet, ale fajnie by było to sobie zrobić



  • Ostatnio wyjmowałem zegary w mk5, odkręciłem czarną ramkę (2 śruby przykręcone w górną część kapliczki) potem dolną część deski rozdzielczej wraz z górną obudową kierownicy, tam gdzie jest przycisk świateł awaryjnych, jeszcze śruby samego licznika i zaczyna się problem, z racji że brak jest regulacji kierownicy w moim modelu, zegary zostały przeze mnie wyszarpane, wyjąłem je w przekręcając w prawą stronę, ale przed tym odczepiłem wszystkie kostki (bodajże 3) + pancerz wraz z linką prędkościomierza. Możesz zrobić zdjęcie o który element chodzi konkretnie?
    Same podświetlenie da się wymienić jedynie przekręcając zegary, bez wyjmowania ich, ja wyjąłem ponieważ dokładnie chciałem obejrzeć je.



  • Witam ponownie,
    przepaliła mi się jedna z żarówek pod zegarami, chciałbym ją wymienić, ale nie wiem
    jak to zrobić. Próbowałem wg instrukcji do mk3, ale tam konstrukcja jest dużo
    prostsza; dostałem się już do całej części z zegarami, do wskazówek, no ale jest tam
    jeszcze pewna plastikowa czarna ramka, którą nie sposób zdjąć, bez wyciągnięcia tego
    całego 'modułu' z zegarami
    Może ktoś wymieniał
    i zna jakiś sposób? ; )
    Nie jest to
    priorytet, ale fajnie by było to sobie zrobić

    W mk4 nie ma dostępu do żarówek od tyłu obudowy zegarów???


  • Użytkownik archiwalny

    W mk4 nie ma
    dostępu do żarówek od tyłu obudowy zegarów???

    Zapewne jest, ale za cholere nie wiem jak tam się dostać ; |

    Ostatnio wyjmowałem
    zegary w mk5, odkręciłem czarną ramkę (2 śruby przykręcone w górną część kapliczki)
    potem dolną część deski rozdzielczej wraz z górną obudową kierownicy, tam gdzie jest
    przycisk świateł awaryjnych, jeszcze śruby samego licznika

    masz na myśli te najmniejsze śrubeczki już pod wysokością wskazówek?

    i zaczyna się problem, z
    racji że brak jest regulacji kierownicy w moim modelu,

    też nie mam regulacji kierownicy

    zegary zostały przeze mnie
    wyszarpane,

    masz na myśli całą tą obudowę? czy tylko tarcze? bo jeśli obudowę, to u mnie to jest impossible, no chyba że po demontażu deski rozdzielczej ; |

    wyjąłem je w przekręcając w prawą stronę, ale przed tym odczepiłem
    wszystkie kostki (bodajże 3) + pancerz wraz z linką prędkościomierza. Możesz zrobić
    zdjęcie o który element chodzi konkretnie?

    jasne, zaraz zrobie, tzn znajde gdzieś w necie i pokaże

    Same podświetlenie
    da się wymienić jedynie przekręcając zegary, bez wyjmowania ich, ja wyjąłem ponieważ
    dokładnie chciałem obejrzeć je.

    też chciałym je obejrzeć, zmienić wszystkie żarówki


  • Użytkownik archiwalny

    Przezroczystą osłonkę zdjąłem, małe, widoczne śrubeczki na tarczach odkręciłem, a zdjęcie tego całego elementu na zdjęciu - nie umiem ; |

    Zaznaczyłem tą czarną osłonkę której nie mogę zdjąć m.in z uwagi na trudny tam dostęp

    jeszcze liink do reszty zdjęć



  • Sposób na to miałem taki, że najpierw wyjąłem szybkę aby nie porysować a potem całe zegary, te białe mocowania na górze jak są, jedno musi wejść do środka a drugie wtedy idzie na zewnątrz, jest możliwość lekkiego obrócenia zegarów, da się wsadzić dłoń i rozłączyć ze 2 kostki przynajmniej,jeszcze dodam, że należy uważać na wystającego dzyndzla, bo bardzo łatwo go ułamać.


  • Użytkownik archiwalny

    Szukajka nie działa ?
    LINK1

    KLIK2

    Zegary trzeba wyjąć całe.
    Tego przeźroczystego plastiku się nie wyciąga, bo nic to nie da.
    Opis pod linkami.


  • Użytkownik archiwalny

    Sposób na to miałem
    taki, że najpierw wyjąłem szybkę aby nie porysować a potem całe zegary, te białe
    mocowania na górze jak są, jedno musi wejść do środka a drugie wtedy idzie na
    zewnątrz, jest możliwość lekkiego obrócenia zegarów, da się wsadzić dłoń i rozłączyć
    ze 2 kostki przynajmniej,jeszcze dodam, że należy uważać na wystającego dzyndzla, bo
    bardzo łatwo go ułamać.

    Marny ten sposób. Wymiana zajmuje 15 minut z przerwą na papierosa, tylko trzeba odkręcić to i owo.
    Zamiast grzebać po omacku wyciąga się całe zegary, bo szybciej i niczego się nie urwie przy okazji.


  • Użytkownik archiwalny

    zaczyna się problem, z
    racji że brak jest regulacji kierownicy w moim modelu, zegary zostały przeze mnie
    wyszarpane, wyjąłem je w przekręcając w prawą stronę

    Regulacji nie ma, ale są dwie nakrętki pod obudową kolumny, które trzeba odkręcić.
    Wtedy kierownica pójdzie w dół.
    Wszystko było opisane na forum, więc nie wiem, czemu nie korzystacie tylko robicie jakieś kombinacje i jeszcze koledze doradzasz takie dziwne rozwiązanie


  • Użytkownik archiwalny

    Ale jak wyciągnąć tą całość?

    Skoro jest przyblokowana od góry deską rozdzielczą, od środka (od strony maski) przewodami, pewno jakimiś linkami, od mojej strony kierownicą i obdudową kierownicy (którą ewentualnie można poluzować

    Trochę boje się to wyszarpywać ; |


  • Użytkownik archiwalny

    zdejmij wszystko

    a tak poważnie to kierownice zdejmij, odczep wtyczki i wyjmij linkę licznika, reszta pojdzie gładko ręką dojdziesz od strony pedału gazu ale plastik dolny trzeba sciagnać. wyjmij linke ze skrzyni biegów w razie problemów prędkościomierza

    ja nie mam takiego problemu z wyjeciem zegarów nie wiem w czym problem. trochę gimnastyki trzeba wyłacznie


  • Użytkownik archiwalny

    w mk4?

    No wczoraj siedziałem godzinke i nie dalem rady kombinujac na duzo sposobow


  • Użytkownik archiwalny

    w mk4?
    No wczoraj
    siedziałem godzinke i nie dalem rady kombinujac na duzo sposobow

    W MKIV i MKV są takie same zegary.
    Sądząc po pytaniach to nie miałeś czasu poczytać postów z podanych przeze mnie linków, gdzie dokładnie jest opisane co rozkręcić i nawet zdjęcia są.


  • Użytkownik archiwalny

    Umiejętnie i powoli zegary w prawo, później poszukać jakiegoś azjaty z małymi rękami żeby nam odpiął kostki i linkę, wyciągamy i mamy. Tylko uważać trzeba na przycisk od zerowania licznika- łatwo go można urwać szarpiąc się z zegarami.


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm a jak będe chcial zamontować, to znowu azjata bedzie potrzebny?
    żeby lipy nie było, jutro do pracy potrzebuje auto z zegarami



  • nanbu, linke uszkodziła mi się w czasie dojazdu do pracy i nie miałem możliwości czytania forum na temat wyciagania prędkościomierza, odkręcilem i wyjąłem, tyle na temat. Jest to mój sposób i nie jest on efektywny.


  • Użytkownik archiwalny

    nanbu, linke
    uszkodziła mi się w czasie dojazdu do pracy i nie miałem możliwości czytania forum
    na temat wyciagania prędkościomierza, odkręcilem i wyjąłem, tyle na temat. Jest to
    mój sposób i nie jest on efektywny.

    Nie znam powodu grzebania przez Ciebie w zegarach, ale miło byłoby, aby forumowicze jak już chcą pomóc to nawet jeśli mają własne koncepcje to wrzucili okiem do archiwum i zrobili weryfikację swoich pomysłów.
    Zaczynam się zastanawiać po co było to marnowanie czasu na mycie łap, żeby nie uwalając aparatu syfem foty porobić w czasie roboty jak i tak nikt z tego nie korzysta.


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm a jak będe
    chcial zamontować, to znowu azjata bedzie potrzebny?
    żeby lipy nie było,
    jutro do pracy potrzebuje auto z zegarami

    Zapraszam do mnie. Krótka piła.
    Jak nie dajesz rady postępując z opisem to albo nie masz narzędzi albo ....., jedź do mechanika, bo szkoda klawiatury !



  • Ręce opadają
    Czy kiedyś ludzie nauczą się korzystać z internetu i rad tam znalezionych?


  • Użytkownik archiwalny

    Ręce opadają
    Czy kiedyś ludzie
    nauczą się korzystać z internetu i rad tam znalezionych?

    Albo powoli, nie nerwowo, krok po kroku samemu próbować dojść do tego, jak coś zdemontować. Siedząc przed komputerem zegarów nie wyciągniemy, szklanka meliski i można demontować


Log in to reply