Olej do Swift 1.3 8V


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Po zakupie swifta nie wiedziałem jaki olej jest w silniku i zalałem Mobil S 2000 pół syntetyk 15 W 40.Po zrobieniu ok 1000 km sporo oleju zostało przepalone.Po dolewce 1 l mineralnego zawory zaczęły ciszej pracować tak samo jak silnik.Stan oleju jak na razie jest bez zmian - nie ubywa go.Zauważyłem że w silniku jest straszny syf.Czy teraz zmieniając olej mogę wlać mineralnego tylko jakiej marki i lepkości ?

    P.S
    Czy jak podczas pracy silnika odkręce korek od oleju powinno lekko "pluć" olejem (?) słyszałem że to normalny objaw wynikający z konstrukcji silnika.

    Pozdrawiam



  • Witam
    Po zakupie
    swifta nie wiedziałem jaki olej jest w silniku i zalałem Mobil S 2000 pół syntetyk
    15 W 40.

    A to 15W40 to nie mineralny jest przypadkiem?!

    Po zrobieniu ok 1000 km sporo oleju zostało przepalone.Po dolewce 1 l
    mineralnego zawory zaczęły ciszej pracować tak samo jak silnik.Stan oleju jak na
    razie jest bez zmian - nie ubywa go.Zauważyłem że w silniku jest straszny syf.Czy
    teraz zmieniając olej mogę wlać mineralnego tylko jakiej marki i lepkości ?

    Jak już latasz na pół syntetyku to możesz zalać znowu pół syntetykiem(lepszy wybór) lub zalać mineralnym(gorszy wybór; w mrozy będzie Ci ciężej odpalić, bo gęstszy olej!), ale w żadnym przypadku(!) pełnym syntetykiem. Firma jest bez znaczenia, ważne żeby nie mieszać pół syntetyka z mineralnym i odwrotnie. A no i oczywiście musi być taka sama lepkość, czyli jak 15W40 to 15W40!

    P.S
    Czy jak podczas
    pracy silnika odkręce korek od oleju powinno lekko "pluć" olejem (?) słyszałem że to
    normalny objaw wynikający z konstrukcji silnika.
    Pozdrawiam

    Z tego co wiem to nie powinno, a fachowa nazwa tego objawu to przedmuchy...


  • Użytkownik archiwalny

    najlepsze co możesz zrobić to wlej valvoline max life 10w40 wiele osob jezdzi na tym oleju i bardzo go chwali.



  • Ja jeżdżę na Castrolu i też nie narzekam.


  • Użytkownik archiwalny

    Czy jak podczas pracy silnika odkręce korek od oleju powinno lekko "pluć" olejem (?) słyszałem że to normalny objaw wynikający z konstrukcji silnika.

    Chlapie prawie zawsze- pod wpływem siły odśrodkowej działającej np na wałek rozrządu. Lekkie "dmuchanie" też jest dopuszczalne, w końcu sprzęt nie jest nowy, ale mocne dmuchanie jest zjawiskiem niepokojącym

    imo zalałbym 15W40, jak półsyntetyka już zjada, to silnik już w najlepszej kondycji nie jest.


  • Użytkownik archiwalny

    Polecam Motul 10w40 turbolight, po zmainie z valvoline max life przestał palić olej i wydaje mi sie że jest ciut dynamiczniejszy


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za wszystkie posty.Nie spodziewałem się szczerze, że ktoś odpisze.Zmieniam zdanie na temat forum "Złośnik".Czyli w listopadzie wleje olej Motul turbolight 10 w 40.Choć wątpię czy zmiana oleju może wyeliminować spalanie.Jeśli chodzi o ten Motul to rozumiem że chodzi o półsyntetyk.....

    Zastanawiam się wciąż co było wcześniej w silniku wlane ale podejrzewam, że ktoś dolał specyfiku z "doktorem" w nazwie.Silnik pracował bardzo cichutko aż miło było go słuchać.Po wymianie wyraźniej było słychać zawory a silnik ze wzrostem obrotów wydawał głos jakby był wyposażony w 3 a nie 4 cylindy.Po dolewce właśnie mineralnego jest inaczej.

    Jeśli chodzi o wcześniejszą odpowiedź to jestem pewny, że zalałem półsyntetyk oto dokładna nazwa MOBIL SUPER 2000 10W40 semi-sythethic.

    Autko posiadam dokładnie od 2 miesięcy na razie sprawdzam go pod względem technicznym i spalania.Jak na razie zdziwił mnie tylko ubytek oleju(pomimo braku wycieków).
    Sprawdzę też ile mi pali jeżdżąc bardzo eko.Droga z pracy do domu (ok 9 km w jedną strone 3 małe skrzyżowania a reszta droga którą można swobodnie jechać 90km/h)

    Pozdrawiam



  • Po dolewce właśnie mineralnego jest
    inaczej.
    Jeśli chodzi o
    wcześniejszą odpowiedź to jestem pewny, że zalałem półsyntetyk oto dokładna nazwa
    MOBIL SUPER 2000 10W40 semi-sythethic.

    Czyli wymieszałeś półsyntetyk z mineralnym...


  • Użytkownik archiwalny

    tak właśnie zrobiłem dolałem minerała do pół syntetyku chyba oleje są mieszalne dlaczego od razu "pannici" ?


  • Użytkownik archiwalny

    tak właśnie
    zrobiłem dolałem minerała do pół syntetyku chyba oleje są mieszalne dlaczego od razu
    "pannici" ?

    No właśnie chodzi o to, że nie są mieszalne, zmień ten olej jak najszybciej.



  • No właśnie chodzi o
    to, że nie są mieszalne, zmień ten olej jak najszybciej.

    100% racja! Mieszać to możesz np. 10W40 Castrola z 10W40 Motula...


  • Użytkownik archiwalny

    a co jak ktoś miesza wódkę i piwo albo zapija wódkę piwem a potem sączy spirytus.Tak samo jak auto jeździ jeździ o co tak bardziej szczegółowo chodzi ? oleje to z tego co wiem rozległy temat hmm alkohole też



  • a co jak ktoś
    miesza wódkę i piwo albo zapija wódkę piwem a potem sączy spirytus.Tak samo jak auto
    jeździ jeździ o co tak bardziej szczegółowo chodzi ? oleje to z tego co wiem
    rozległy temat hmm alkohole też

    I z jednym i z drugim jest tak, że nic dobrego z takich mieszanek nie będzie...
    Powiem tyle. Jeśli nie zależy Ci już na tym silniku to jeździj dalej z tymi wymieszanymi olejami...


  • Użytkownik archiwalny

    a co jak ktoś
    miesza wódkę i piwo albo zapija wódkę piwem a potem sączy spirytus.Tak samo jak auto
    jeździ jeździ o co tak bardziej szczegółowo chodzi ? oleje to z tego co wiem
    rozległy temat hmm alkohole też

    alkohol tu nie ma nic do rzeczy, nie dbasz o auto, Twoja sprawa, ale nie pisz głupot ...


  • Użytkownik archiwalny

    Jak może mi nie zależeć jak to na razie jedyne co mam do przemieszczania się.Auto było sprowadzone z Niemiec.Stało niedaleko granicy już w Polsce.Przebieg niby 133 tyś.Ale wiarygodności nie można temu dać.Brat miał kiedyś mk 3 to był prawdziwy japoniec.0 ubytków oleju oszczędny i bardzo dynamiczny.Auta z Węgier to chyba nie to samo...


  • Użytkownik archiwalny

    Jak może mi nie
    zależeć jak to na razie jedyne co mam do przemieszczania się.

    to ratuj silnik póki możesz i zlej tą mieszankę ...

    Auta z Węgier to chyba nie to samo...

    ja tam mam madziara i nie narzekam



  • Jak może mi nie
    zależeć jak to na razie jedyne co mam do przemieszczania się.

    To jeśli Ci zależy to zmieniaj czym prędzej ten olej...

    Ostatnio byłem świadkiem podobnej przygody. Koleżanka zobaczyła, że ma niski poziom oleju, więc pojechała na stację benzynową kupić jakiś na dolewkę. Zapytała pracownika, okazało się że nie ma takiego jak jej potrzebny(10W40), więc dał jej olej do dwusuwów(!)... Jeździła przez jakiś czas, potem samochód postał parę miesięcy i ostatnio znów zaczęła jeździć. Samochód stał się totalnie mulisty, a na dodatek śmierdziało w środku w samochodzie(smród ciężki do określenia!)... Pojechała na wymianę i od razu samochód odzyskał "wigor" i nic nie śmierdziało.
    Tylko, że dziewczynę w pewnym sensie mogę zrozumieć, bo się nie zna i jakiś idiota na stacji powiedział jej że do dwusuwów też podejdzie...


  • Użytkownik archiwalny

    No racja to nie żarty.Z tym , że ja się nie upieram i nikt mi nie wciśnie oleju do 2 suwów kiedy wiem że ma 4 suwy.Chodzi mi o to że półsyntetyk mój silnik momentalnie przepali i zacznie głośniej pracować z dźwiękiem 3 cylindrowego silnika



  • No racja to nie
    żarty.Z tym , że ja się nie upieram i nikt mi nie wciśnie oleju do 2 suwów kiedy
    wiem że ma 4 suwy.Chodzi mi o to że półsyntetyk mój silnik momentalnie przepali i
    zacznie głośniej pracować z dźwiękiem 3 cylindrowego silnika

    To zmień olej na mineralny na stałe. Jedź na wymianę, spuszczą Ci ten wymieszany, zaleją mineralnym(czyli 15W40) i śmigaj...


  • Użytkownik archiwalny

    A koledzy wyżej proponują półsyntetyki jaki najlepiej zalać konkretnie mineralny markę i lepkość ?


Log in to reply