Regulacja obrotów silnika biegu jałowego (wolnych obrotów)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Ta śrubka, o którą kiedyś pytałem i nikt chyba nie wiedział do czego służy, bo nikt mi na te pytanie nie odpowiedział, służy do regulacji wolnych obrotów. Bardzo proste i przydatne, nie wpływa to na spaliny, na osiągi itp. Służy tylko do regulacji.
    Nie przestawia się w inny sposob bo mozna sobie rozlegulowac caly silnik, a w japońcu bardzo ciężko jest później wszystko zgrać w całość.

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    tak sie spytam jak to regulowac na wlaczonym silniku czy na wylaczonym??

    i mozna zdjecie od frontu jak da rade??

    musze sobie troszeczke podciagnac wolne bo mam za niskie


  • Użytkownik archiwalny

    reguluje się na włączonym silniku, kręcisz w jedną i patrzysz co się dzieje, jak silnik zaczyna wyskakiwać z komory tzn że trzeba kręcić w drugą stronę

    zmiana nie zmienia ustawień spalania w sensie jakości mieszanki (od tego jest sonda lambda) tylko poziom wolnych obrotów a wiadomo, że jak będą za duże to spalanie wzrośnie szczególnie w miejskich korkach


  • Użytkownik archiwalny

    Szukałem ze wszystkich możliwych stron i u mnie tej śrubki nie ma. ( albo ślepota w stanie zaawansowanym) Mam sedana mk4 1.3 1997r i wolne zawsze około 1100rpm co wg. mnie jest trochę za dużo i właśnie chciałem podregulować.


  • Użytkownik archiwalny

    w Twoim roczniku już w rzeczonym miejscu śruby nie było, zamiast tego była pod obok dźwigni przepustnicy, osłonięta gumowym kapturkiem (trzeba się troszkę wpatrzeć, by dojrzeć)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Czy ja w moim swifcie 1.0 też mogę sobie to podkręcić bo czasami mam tak że jak odpalę go to mam obroty pomiędzy 100-300rpm i jak lekko wcisnę gaz to są wyższe/normalne?
    Dodam że jest on z 04.1996,a silnik mam z 12.2002


Log in to reply