[ALL/GTi] Wszystko o przepustnicy z Nissana SR20DE


  • Użytkownik archiwalny

    Ponieważ wiele osób myśli lub ma już założoną taką przepustnicę (w tym ja od wczoraj) to można by zebrać wszystko na jej temat w jednym miejscu oraz zadawać pytania tylko związane z tą przepustnicą.

    Ja mam na początek takie - czy należy w jakiś konkretny sposób ustawiać zapłon do tej przepustnicy? W tej chwili mam ustawiony na 11 i przejechałem ledwo kilka km ale mam wrażenie, że po wciśnięciu gazu przez okł sekundę silnik się zalewa i dopiero po chwili ożywa a moc gwałtowniej pojawia się po okł 3000obr/min

    TPS według manuala dziś ustawiliśmy bez problemu (przy szczelinomierzu 65mm) oraz przeszedł weryfikację przy 0,3mm i 0,9mm. Przeszedł też wszystkie testy z działu instrukcji opisanej jako test.


  • Użytkownik archiwalny

    tps przy sr20 ustawia sie bez szczeliny, na krotko 0-1


  • Użytkownik archiwalny

    tps przy sr20 ustawia sie bez szczeliny, na krotko 0-1

    Mari próbował go tak ustawić to podobno cały czas miał Check Engine... no ale w sumie to chyba może spróbować... Czyli pewnie ustawić bez szczelinomierz ale potem sprawdzić ze szczeliną 0.3mm czy przy takiej wartości już działa (zamiast 0,9mm ?? )

    Swoją drogą przy ustawianiu zapłonu jakąś kostkę trzeba spinać albo przełączać kompa w tryb serwisowy??

    Coś na temat ustawienia zapłonu z tą przepustnica ktoś wie ?


  • Użytkownik archiwalny

    Mari próbował go
    tak ustawić to podobno cały czas miał Check Engine... no ale w sumie to chyba może
    spróbować... Czyli pewnie ustawić bez szczelinomierz ale potem sprawdzić ze
    szczeliną 0.3mm czy przy takiej wartości już działa (zamiast 0,9mm ?? )

    to cos mial inne spieprzone bo ja caly czas na takim ustawieniu jezdzilem i zadnych problemow.
    CE nie ma prawa sie swiecic przy regulacji tpsa.

    Swoją drogą przy
    ustawianiu zapłonu jakąś kostkę trzeba spinać albo przełączać kompa w tryb
    serwisowy??
    Coś na temat
    ustawienia zapłonu z tą przepustnica ktoś wie ?

    spina sie 2 gorne albo 2 dolne w kostce przy prawym kielichu, nie pamietam juz dokladnie

    zreszta poczytaj laskawie manuala anie zadajesz takie proste pytania


  • Użytkownik archiwalny

    spina sie 2 gorne
    albo 2 dolne w kostce przy prawym kielichu, nie pamietam juz dokladnie zreszta poczytaj laskawie manuala anie zadajesz takie proste pytania

    W manualu czytałem o tym spinaniu (czy to nie to samo daje co ten przełącznik pod deską do przełączenia komputera w tryb serwisowy ?? ) ale pamiętaj, że założyłem ten temat aby zebrać tu wszsytkie ważne informacje związane z przepustnicą z SR20DE


  • Użytkownik archiwalny

    W manualu czytałem
    o tym spinaniu (czy to nie to samo daje co ten przełącznik pod deską do przełączenia
    komputera w tryb serwisowy ?? ) ale pamiętaj, że założyłem ten temat aby zebrać tu
    wszsytkie ważne informacje związane z przepustnicą z SR20DE

    jesli mnie pamiec nie myli to przelacznik tylko daje mruganie bledu, spinanie swieci sie caly czas CE.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak prawidłowo powinno się regulować wolne obroty z przepustnicą od nissana?
    Trzeba je ustawić tą śrubką, która odchyla motylek.
    W manualu (strona 6E1-70), jest opis ustawiania wolnych obrotów na seryjnej przepustnicy.
    Chciałem ustawić tak samo (zworka w złączu + multimetr).
    "Duty" przy napięciu na akumulatorze 14V ma wynosić 4.9+/-0.7V
    U mnie nie da się tego tak ustawić.
    Albo mam dobre obroty (~900) i "duty" na poziomie ~1.3V,
    albo prawidłowe duty (~5V), ale obroty około 1500.

    Czy tak ma być i przy tej przepustnicy nie da się tego tak ustawić, czy mam coś nie tak?

    Pozdrawiam,
    Bak


  • Użytkownik archiwalny

    Jak prawidłowo
    powinno się regulować wolne obroty z przepustnicą od nissana?
    Trzeba je ustawić
    tą śrubką, która odchyla motylek.
    W manualu (strona
    6E1-70), jest opis ustawiania wolnych obrotów na seryjnej przepustnicy.
    Chciałem ustawić
    tak samo (zworka w złączu + multimetr).
    "Duty" przy
    napięciu na akumulatorze 14V ma wynosić 4.9+/-0.7V
    U mnie nie da się
    tego tak ustawić.
    Albo mam dobre
    obroty (~900) i "duty" na poziomie ~1.3V,
    albo prawidłowe
    duty (~5V), ale obroty około 1500.
    Czy tak ma być i
    przy tej przepustnicy nie da się tego tak ustawić, czy mam coś nie tak?
    Pozdrawiam,
    Bak

    Rozumiem że mierzysz napięcie na obwodzie włącznikowym, czyli tym który na wolnych obrotach ma mieć rezystancję pomiędzy 0 a 500. Jeśli tak to wartość 5V jest odpowiednia...
    Po moich doświadczeniach szedłbym w stronę tego że jest za dużo uchylona przepustnica...masz możliwość przymknięcia??


  • Użytkownik archiwalny

    Napisze moze jak ja to robilem bo widze ile wlascicieli to tyle sciezek postepu.

    skrecamy calkowicie tps tak aby byl calkowicie rozregulowany, przy zapalonym silniku ustawiamy sobie wolne obroty srubka lub motylkiem to zalezy czy mamy serie czy sr20. Nastepnie krecimy powoli tpsem az uslyszymy wzrost obrotow sinika i leciuto sie cofamy ale tak ze jak tylko ruszymy do prozdu obudowa tpsa to juz wzrastaja obroty.

    W tej konfiguracji skrecamy srubkami tpsa i jedziemy sie przejechac.

    tyle


  • Użytkownik archiwalny

    Napisze moze jak ja
    to robilem bo widze ile wlascicieli to tyle sciezek postepu.

    Faktycznie...
    Ja zdjąłem tps, za pomocą szczelinomierza ustawiłem rezystancję na obwodzie włacznikowym (w manualu obwód C-D) najbliżej momentu przejścia do nieskończoności, odpaliłem auto i ustawiłem tak przepustnicę aby obroty były koło 900.
    Założyłem tps i znów ustawiłem rezystancję na obwodzie włacznikowym....
    ...działa do dziś


  • Użytkownik archiwalny

    jesli mnie pamiec nie myli to przelacznik tylko daje mruganie bledu, spinanie swieci sie caly czas CE.

    Według mojego mechanika daje ten sam efekt - i faktycznie po przełączeniu go silnik od razu inaczej zaczyna pracować.

    Dodatkowo dziś rano ustawiliśmy ponownie zapłon - teraz jest ustawiony na 10-11 (troszkę opóźniliśmy) ale tym razem ustawiliśmy w trybie serwisowym (przełącznik pod deską) i śrubką na przepustnicy trochę ją przymknęliśmy bo pokazywało 1200obr/min na biegu jałowym. Teraz jest okł 900obr/min i na rozgrzanym silniku wszystko pięknie działa, nie zalewa się ani nic z tych rzeczy
    Zobaczymy potem jak będzie na zimnym silniku (tam się głównie zalewał).

    TPS został ustawiony tak jak mówi service manual czyli tak jak na oryginalną przepustnice GTi i jak narazie od rana działa bardzo dobrze (przejechałem narazie tylko kilka kilometrów do pracy).

    Podsumowując na mój wcześniejszy problem rozwiązaniem było:

    • ustawienie TPSa jak na oryginalną przepustnicę
    • lekkie opóźnienie zapłonu w stosunku do tego co miałem (remedium na zalewanie silnika)
    • obniżenie obrotów biegu jałowego za pomocą śrubki regulującej uchylenie przepustnicy na biegu jałowym.

  • Użytkownik archiwalny

    Z tego co pamiętam to chyba u mnie była różnica przy ustawieniu zapłonu. Ja spinałem pod maską. Po spięciu silnik zaczyna inaczej chodzić oraz gdy patrzysz lampą stroboskopową to nic nie drga i precyzyjnie idzie ustawić.


  • Użytkownik archiwalny

    Rozumiem że
    mierzysz napięcie na obwodzie włącznikowym, czyli tym który na wolnych obrotach ma
    mieć rezystancję pomiędzy 0 a 500. Jeśli tak to wartość 5V jest odpowiednia...

    Nie, mierzę napięcie tak jak jest napisane na stronie 6E1-70 w manualu, czyli w tym złączu przy kielichu.
    To jest kalibracja zaworka IAC, żeby "wiedział" kiedy ma się otwierać, a kiedy przymykać
    Ale widzę, że chyba nikt tego nie robi?


  • Użytkownik archiwalny

    A nie ISC (Idle Speed Control) zaworku? Bo on zapodaje powietrze omijając przepustnice, kiedy silnik pracuje na jałowych obrotach.


  • Użytkownik archiwalny

    A ISC i IAC (Idle Air Control) to nie to samo ?


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie, mówimy o tym samym zaworku.
    U mnie w manualu jest ciągle nazywany IAC (Idle Air Control)

    W załączniku strona manuala, o której wcześniej pisałem.


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie,
    Mam pytanie, bo mój swift gti poza licznymi zmianami czeka rozkminka check engine który nie reaguje na włącznik serwisowy ani na reset, silnik rzadko odpala za pierwszym razem a obrotomierz pokazuje na niskich obrotach 1500 obrotów, chociaż wcale tak nie brzmi a silnik kręci aż na godzinę 6, mój obrotomierz jest do 8tys więc wychodzi jakieś 10tys...podejrzewam że powodem może być wspomniany przepływomierz ale ja się nie znam...
    co z tym fantem zrobić i czy znacie jakiegoś magika w Poznaniu który może pomóc??


  • Użytkownik archiwalny

    A masz przepustnice z nysy ?
    jak nie to nie róbmy bałaganu, bo i tak ciężko się czegoś doszukać.
    Załóż temat to pewno chłopaki pomogą.


  • Użytkownik archiwalny

    Prosze powiedzcie do jakiej średnicy mam rozwiercic seryjny kolektor pod przepustnice od nissana


  • Użytkownik archiwalny

    do takiej jaka jest srednica przepustnicy od wewnatrz, lub minimalnie wiecej zeby nie bylo progow


Log in to reply