[GTI] Jaki olej??
-
Witam
Jaki polecacie olej do silnika w swifcie gti?Obecnie jezdze na Shell Helix 10W40.
Auto jest z 91 roku.Silnik w stanie dobrym,oleju nie podbiera ale czasami słychac stuk popychaczy. -
Kolego nie bądź leniwy Już na 3 stronie bez szukajki jest temat o olejach
-
Witam
Jaki polecacie olej
do silnika w swifcie gti?Obecnie jezdze na Shell Helix 10W40.
Auto jest z 91
roku.Silnik w stanie dobrym,oleju nie podbiera ale czasami słychac stuk popychaczy.I dobrze, że słychać. Znaczy, że oleje niebawem trzeba zmienić Swift bardzo grzecznie prosi się o wymiany hałasując.
PS: jak nie jesteś pewny stany silnika - lej raczej półsyntetyk. -
Dlaczego półsyntetyk? Jeśli silnik nie bierze oleju to syntetyk będzie lepszy, szczególnie dla popychaczy.
-
Dlaczego
półsyntetyk? Jeśli silnik nie bierze oleju to syntetyk będzie lepszy, szczególnie
dla popychaczy.A nie wypłucze nagarów? Mi oleju nie brał, przeszedłem na syntetyk i już tak różowo nie jest...
-
Może wypłukać. Zależy na czym jeździł, jak często był zmieniany olej itp.
-
A z tym popychaczem który czasem mi sie odzywa to warto coś robic czy zostawic,chociaż nieciekawie to słychac.
-
U mnie jest tak, że po zmianie oleju 6000 tyś. km jest ok. Potem na zimnym zaczyna dopraszać się o zmianę, ale nowy olej załatwia sprawę. Jeśli po zmianie by stukało, wtedy można myśleć...
-
No umnie podobnie ale chyba jednak mniej niż 6000 zrobiłem bo duzo nie jezdze a wymiane robiłem jakoś miesiac temu.
-
No umnie podobnie
ale chyba jednak mniej niż 6000 zrobiłem bo duzo nie jezdze a wymiane robiłem jakoś
miesiac temu.Hmmm. Tylko pamiętaj, że zwalając czapkę to warto już więcej robót towarzyszących zrobić, no i koszty są nie małe.
-
No dokładnie wiec raczej sobie odpuszcze,zresztą chyba to stukanie popychacza aż tak groźne nie jest.Poza tym malaturke musze zrobić i konserwacje bo na zlocie w Cichowie trzeba sie jakos prezentować
-
Polecam MOTUL 4100 Turbolight 10W-40, jestem bardzo zadowolony. Wczesniej jeździłem na valvoline, mam wrażenie że na MOTULU chodzi sprawniej.
Witam
Jaki polecacie olej
do silnika w swifcie gti?Obecnie jezdze na Shell Helix 10W40.
Auto jest z 91
roku.Silnik w stanie dobrym,oleju nie podbiera ale czasami słychac stuk popychaczy. -
zastanawiam sie nad tym czy jezdzac na vr1 10w60 od paru wymian (4 chyba) mozna przejsc na olej bardziej cywilny ? znaczy przejsc mozna oczywiście tylko czy bez konsekwencji
-
ja bym nie wracał na 10w40 bo tez jezdze na vr1 10w60 i silnik pracuje bardzo fajnie.
Ale nic nie powinno się stać bo 10w60 i 10w40 to oleje tej samej klasy. -
ja nie mowie ze to ma być powrót do 10w40 bo auto na takim nie jezdziło,
nie szukam oszczędności interesuja mnie tylko ewentualne przejście na coś innego ale tylko od Valvo. Jeżdżę przeważnie na krótkich odcinkach, i nie pałuje auta, silnik nie ma nagarów za duzo, olej utrzymuje sie czysty długo.chodzi mi tylko o to ze w zimie silnik ma utrudniony rozruch to raz, no i na krótkich odcinkach olej nie nagrzewa sie do odpowiedniej temp.
mockba wczesniej jezdziles na vavlo maxlife czy duracośtam 10w40 ?
uwazasz ze po przejściu na vr1 jest lepiej? -
jeździłem na max lifie, troche na castrolu ale najladniej silnik pracuje na vr1, a jezeli boisz sie o nagary to napewno na valvoline vr1 nie bedziesz mieć nawet pyłku bo ten olej ma bardzo wysoką liczbe zasadową myje plucze ile wlezie a i zima vr1 nie straszna spokojnie możesz smigać. A jeżeli chcesz zmienić to mogę polecić ci jescze shella ostatnio leje ten olej w rożne autka i napewde silniczki chodzą bardzo ładnie. Znajomy w sklepie mi polecił ten olej wlewam go całej rodzinie i znajomym i silniczki chodzą bardzo "miekko" przyjemnie. do tego mam dobrą cenę bo 70 pln /4 litry. za poł syntetyk.
-
Witam
Ja od dwóch lat jeżdżę tylko na oleju Tedex WRC Racing 10W60 - szklanki dzwonią tylko po dłuższym postoju auta (3-4 tygodnie). Na Valvoline zdarzało się że jak wpadałem na metę to szklanki grały jak ta lala - na Tedex nigdy nie było tego objawu. Cenowo też wypada lepiej -
Może przedstawię swoją sytuację apropo valvo VR1 10W60:
Jak kupilem auto, jeździło na Motul 6100 synergie 10W40 świerzo zalanym i byla cisza oprócz zimowego odpalania, po zmianie na VR1 10W60 po pół roku, pojawiło się dziwne harczenie podczas dodawania gazu wraz z stukotem szklanek, silnik chodził bez problemów, żadnych wycieków itd, dodam że olej zmieniałem sam, zalałem odpowiednią ilość wiec nie było mowy o nie odpowiednim poziomie bądź podmianie oleju na inny, obecnie silnik chodzi na castrolu 5w40, jedyne co zostało to stukajace szklanki podczas odpalania, potem jest cisza, brak ubytków oleju.
Nie osądzam źle valvo ponieważ mogłem trafić na podróbkę, aczkolwiek najlepszym olejem z moich eksperymentów jest na obecną chwilę Motul i go polecam.
silnik 1.3 GTi
p.s
Dodam że Castrola nie mam z Polskich źródeł
p.s2
Słyszałem, że ktoś zalał orlen selektola(20W) do GTi... -
czołem, a ja jeżdżę obecnie na motulu 300v 15w50 competition. wcześniej jeździłem ciągle na mobilu 10w40. różnica jest taka, że na motulu częściej zdarza się sytuacja, że po parodniowym postoju słyszę popychacze, ale wystarczy świstaka przegonić chwilę i już jest ok. poza tym ani na jednym, ani na drugim nie miałem żadnych ubytków. wydaje się też, że na motulu chodzi jakoś tak bardziej miękko, ale to moja subiektywna opinia. nie było też z motulem problemów w zimie.
-
Chce pozostac przy Valvoline bo mam znajomego oficjalnego dystrybutora pod nosem, wiem ze od niego mam pewne i zawsze mi jakis rabat da, nie chce zmieniac na catrola, motula.
o nagary sie nie boje bo tak jak pisalem silnik czysty przynajmniej tam gdzie widzialem czyli głowica wałki popychacze nie mam tam najmniejszego nagaru. Od remontu przejechał 1czy 2 wymiany na Castrolu sytntetyku 5w40 a potem juz tylko vr1 10w60. Wycieków nie ma nigdzie.
zastanawia mnie to czy silnik sie nie ulozył od ten olej (nie znam sie na tym super) ale on ma chyba grubszy film olejowy i czy po zmianie na coś innego slinik nie zrobi sie "luźniejszy" ?
Najchetniej zmienił bym na coś z palety valvo, maxlife raczej odpada narazie, strona valvo zaleca do gti:
1.SynPower 5W-30
2.VR1 Racing Oil 10W-60
3.DuraBlend FE 5W-30
4.MaxLife 10W-40
5.MaxLife 15W-40motul 15w50 to tez juz jest hardkor a mi tego zwyczajnie nie trzeba, ważne zeby sie sprawdzał w jeździe miejskiej start-stop i żeby nie był za gesty bo stukające popychacze
mnie denerwuja.