Przejdź do treści
  • Kategorie
  • Ostatnie
  • Tagi
  • Popularne
  • Użytkownicy
  • Grupy
  • Szukaj
Skórki
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • Domyślna (Brak skórki)
  • Brak skórki
Zwiń
zlosniki.pl
  1. Start
  2. SUZUKI SWIFT / ALTO / IGNIS - forum
  3. Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
  4. Swift GTI - tylne wahacze

Swift GTI - tylne wahacze

Zaplanowany Przypięty Zablokowany Przeniesiony Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
27 Posty 7 Uczestników 424 Wyświetlenia
  • Najpierw najstarsze
  • Najpierw najnowsze
  • Najwięcej głosów
Odpowiedz
  • Odpowiedz, zakładając nowy temat
Zaloguj się, aby odpowiedzieć
Ten temat został usunięty. Mogą go zobaczyć tylko użytkownicy upoważnieni do zarządzania tematami.
  • J Niedostępny
    J Niedostępny
    Johny82
    Użytkownik archiwalny
    napisał ostatnio edytowany przez Johny82
    #1

    Witam.
    Chciałby zregenerować tylne zawieszenie w Swifcie. Mam pytanko co do tylnych wahaczy - mają trzy punkty ruchome; zakupiłem już silentblok (Yamato J58004BYMT) i tuleję od strony budy (J58004AYMT),a jak wygląda mocowanie od strony koła? Manual nie pokazuje precyzyjnie tego miejsca, czy jest to ta sama tuleja, jak ta od strony budy, czy jest tam coś innego?

    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
    0
    • P Niedostępny
      P Niedostępny
      przemask84
      Użytkownik archiwalny
      napisał ostatnio edytowany przez przemask84
      #2

      W sklepach nie mogłem tego nigdzie zdobyć, ostatecznie musiałem założyć z powrotem starą. Jest to chyba guma sprzedawana z piasta tylną?

      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
      0
      • J Niedostępny
        J Niedostępny
        Johny82
        Użytkownik archiwalny
        napisał ostatnio edytowany przez Johny82
        #3

        W sklepach nie
        mogłem tego nigdzie zdobyć, ostatecznie musiałem założyć z powrotem starą. Jest to
        chyba guma sprzedawana z piasta tylną?

        Jesteś w stanie wskazać która to?
        http://allegro.pl/tuleje-poliuretanowe-poliuretan-suzuki-swift-91-00-i1688804955.html

        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
        0
        • T Niedostępny
          T Niedostępny
          Toydols
          Użytkownik archiwalny
          napisał ostatnio edytowany przez Toydols
          #4

          Na tym zdjęciu nie widać, ale ta tuleja we wszystkich firmach, które robią poliuretany jest podzielona na dwie części i wkładana z dwóch stron do zwrotnicy.

          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
          0
          • J Niedostępny
            J Niedostępny
            Johny82
            Użytkownik archiwalny
            napisał ostatnio edytowany przez Johny82
            #5

            Na tym zdjęciu nie
            widać, ale ta tuleja we wszystkich firmach, które robią poliuretany jest podzielona
            na dwie części i wkładana z dwóch stron do zwrotnicy.

            No ale mam pytanie.: Na zdjęciu mamy 10 elementów. 4 są od wahaczy poprzecznych (czy jak tam się nazywają), 2 x silentblok - wiadomo. Jeśli w wahaczu wzdłużnym są trzy punkty mocowań (minus dwa, bo silentbloki już wymieniłem), to pozostałe 4 elementy muszą je wypełnić, więc gdyby były w dwóch częściach, to brakuje jeszcze dwóch elementów. Czy się mylę?

            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
            0
            • T Niedostępny
              T Niedostępny
              Toydols
              Użytkownik archiwalny
              napisał ostatnio edytowany przez Toydols
              #6

              Mylisz się. Te tulejki, o których mówię są złożone w całość. Ale po kolei...
              Z tyłu mamy dwa wahacze na stronę. Do głównego idzie duża poducha z przodu i wprasowywana tuleja z tyłu. Dodatkowo do zwrotnicy w miejscu łączenia z tym wahaczem idzie dwudzielna tuleja (na zdjęciu jest złożona w całość). Do wahacza pomocniczego idą te tulejki z samego dołu (po jednej na każdy koniec wahacza).
              Prawdopodobnie na zdjęciu wszystkie tulejki są ułożone względem siebie tak jak mają być zamontowane w aucie, czyli na górze dwie przednie poduchy głównych wahaczy (zakładane na wąs wahacza i zabezpieczane dużą blachą i nakrętką), potem w drugim rządku wewnątrz wewnętrzne tuleje głównych wahaczy (wprasowywane do wahacza), na zewnątrz dzielone tuleje łączące zwrotnicę i wahacz główny. Na dole tulejki wahaczy pomocniczych (tych do ustawiania zbieżności).
              Tak wygląda zwrotnica tylna z złożoną tuleją, której Ci brak:

              Ta tulejka jest jakby przecięta w połowie. Wyciągasz metalową rurkę i masz dwie części, które po obfitym wysmarowaniu smarem, który dostaje się w komplecie z poliuretanami, wkładasz z obu stron w zwrotnicę. Potem jeszcze wkładasz metalową rurkę (oczywiście nie żałujesz smaru - bo zawias będzie skrzypieć jak cholera).

              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
              0
              • J Niedostępny
                J Niedostępny
                Johny82
                Użytkownik archiwalny
                napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                #7

                Mylisz się. Te
                tulejki, o których mówię są złożone w całość. Ale po kolei...
                Z tyłu mamy dwa
                wahacze na stronę. Do głównego idzie duża poducha z przodu i wprasowywana tuleja z
                tyłu. Dodatkowo do zwrotnicy w miejscu łączenia z tym wahaczem idzie dwudzielna
                tuleja (na zdjęciu jest złożona w całość). Do wahacza pomocniczego idą te tulejki z
                samego dołu (po jednej na każdy koniec wahacza).
                Prawdopodobnie na
                zdjęciu wszystkie tulejki są ułożone względem siebie tak jak mają być zamontowane w
                aucie, czyli na górze dwie przednie poduchy głównych wahaczy (zakładane na wąs
                wahacza i zabezpieczane dużą blachą i nakrętką), potem w drugim rządku wewnątrz
                wewnętrzne tuleje głównych wahaczy (wprasowywane do wahacza), na zewnątrz dzielone
                tuleje łączące zwrotnicę i wahacz główny. Na dole tulejki wahaczy pomocniczych (tych
                do ustawiania zbieżności).
                Tak wygląda
                zwrotnica tylna z złożoną tuleją, której Ci brak:

                Ta tulejka jest
                jakby przecięta w połowie. Wyciągasz metalową rurkę i masz dwie części, które po
                obfitym wysmarowaniu smarem, który dostaje się w komplecie z poliuretanami, wkładasz
                z obu stron w zwrotnicę. Potem jeszcze wkładasz metalową rurkę (oczywiście nie
                żałujesz smaru - bo zawias będzie skrzypieć jak cholera).

                Bardzo, bardzo dzięki za wyczerpującą podpowiedź
                Rozumiem, że nie mam alternatywy dla poliuretanów - w sensie nie kupię tej tulei od strony koła? Czy do smarowania tychże elementów potrzeba specjalnego smaru, czy też zwykły ŁT, może miedźpasta?
                Może ktoś orientuje się w kosztach takiej części w serwisie?

                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                0
                • T Niedostępny
                  T Niedostępny
                  Toydols
                  Użytkownik archiwalny
                  napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                  #8

                  Nie wiem czy nie kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
                  Jeśli chodzi o smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy, innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.

                  To chyba ta tuleja:
                  http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=5_185_2369_4865&products_id=3631

                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                  0
                  • J Niedostępny
                    J Niedostępny
                    Johny82
                    Użytkownik archiwalny
                    napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                    #9

                    Nie wiem czy nie
                    kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
                    Jeśli chodzi o
                    smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy,
                    innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.

                    Ok. Ale jak ten wąs mocowany na dwie śruby do budy wchodzi w tuleję, to tam zaaplikować jakiś smar - zwykły?

                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                    0
                    • T Niedostępny
                      T Niedostępny
                      Toydols
                      Użytkownik archiwalny
                      napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                      #10

                      Możesz trochę zwykłego dać. Łatwiej będzie założyć i zabezpieczy trochę przed zapiekaniem.

                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                      0
                      • M Niedostępny
                        M Niedostępny
                        mockba
                        Użytkownik archiwalny
                        napisał ostatnio edytowany przez mockba
                        #11

                        zwyklego nie powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynie

                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                        0
                        • J Niedostępny
                          J Niedostępny
                          Johny82
                          Użytkownik archiwalny
                          napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                          #12

                          zwyklego nie
                          powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynie

                          Nie no, patent na ludwika przy składaniu elementów gumowych opanowany

                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                          0
                          • J Niedostępny
                            J Niedostępny
                            Johny82
                            Użytkownik archiwalny
                            napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                            #13

                            Nie wiem czy nie
                            kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
                            Jeśli chodzi o
                            smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy,
                            innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.
                            To chyba ta tuleja:
                            http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=5_185_2369_4865&products_id=3631

                            Napisałem do sklepu w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty i będzie na lata

                            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                            0
                            • J Niedostępny
                              J Niedostępny
                              Johny82
                              Użytkownik archiwalny
                              napisał ostatnio edytowany przez Johny82
                              #14

                              Napisałem do sklepu
                              w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty
                              i będzie na lata

                              Update:
                              Dwa dni i przyszły poliuretany, firma świetnie się spisała. Polecam.

                              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                              0
                              • D Niedostępny
                                D Niedostępny
                                Dżizas
                                napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                                #15

                                Chciałbym wymienić wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu bo w 3 wahaczach są powybijane wszystkie tuleje i zastanawiam się...

                                1. Czy kupić nowe wahacze (przód Yamato a z tyłu jakie? bo coś gorzej z ich dostępnością a jak jakieś są to niewiadomego pochodzenia)?

                                2. Czy kupić poliuretanowe tuleje i wymienić w starych?

                                3. Czy może kupić nowe wahacze i do nich wsadzić poliuretany (z racji tego, że 3 z nich są oryginalne i mogą być już zmęczone, a czwarty ma 3 lata i jest w najgorszy z nich wszystkich)?

                                Która opcja jest najlepsza, bo chciałbym to zrobić raz a porządnie

                                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                0
                                • T Niedostępny
                                  T Niedostępny
                                  Toydols
                                  Użytkownik archiwalny
                                  napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                                  #16

                                  Ja proponowałbym tak: idź do dobrego sklepu i zamów 4 wahacze Yamato - jeśli nie ma ich na stanie, niech zamówią np. w intercarsie. Pewnie trzeba będzie poczekać tydzień, dwa, albo i dłużej. W tylnych wahaczach wzmocnij okolice wąsa, który idzie do przedniej tulei tych wahaczy, bo lubi się wyrwać z wahacza po założeniu poliuretanów. Potem poskładaj wszystko na poliuretanach nie żałując smaru, który z nimi dostaniesz (bo Ci auto będzie skrzypieć strasznie). Wtedy będzie raz i na bardzo długi czas.

                                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                  0
                                  • T Niedostępny
                                    T Niedostępny
                                    Toydols
                                    Użytkownik archiwalny
                                    napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                                    #17

                                    Dziś zauważyłem ciekawą rzecz jeśli chodzi o poliuretany do przedniego mocowania tylnych wahaczy. Tuleje w dużych poduszka w poliuretanach z Olkusza są za długie w stosunku do miejsca na nie. W związku z czym po założeniu poduszki na wahacz i przykręceniu jej, blacha trzymająca poduszkę nie tylko ją trzyma, ale i uniemożliwia jej ruch, co prędzej czy później skończy się złamaniem wahacza w tym miejscu. Jeśli więc ktoś ma tam założone olkuskie polibusze, to sprawdźcie czy wahacz swobodnie obraca się w poduszce. Jeśli tak nie jest, to trzeba taką poduszkę ściągnąć i zeszlifować nadmiar tulei (uwaga, żeby nie zrobić luzu - tuleja powinna być minimalnie krótsza niż wąs w wahaczu (ja zrobiłem 0,1 mm), żeby nie było luzu i żeby wahacz nie stukał). Przy jednej z poduszek zeszlifowałem też trochę samej poduszki, żeby nie tarła niepotrzebnie o wahacz.

                                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                    0
                                    • D Niedostępny
                                      D Niedostępny
                                      Dżizas
                                      napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                                      #18

                                      Czy tylne wahacze w GTi są takie same jak w 1.0 i w sedanach? W katalogach na tył są tylko podłużne dla GTi, ale dla 1.0 i sedanów już są i poprzeczne nr części Yamato J98000 i J98001 I może ktoś się orientuje czy można je kupić za mniej niż 190zł?

                                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                      0
                                      • T Niedostępny
                                        T Niedostępny
                                        Toydols
                                        Użytkownik archiwalny
                                        napisał ostatnio edytowany przez Toydols
                                        #19

                                        Tak, to te same wahacze. Ostatnio w IC była wyprzedaż prawych (lewe wyszły wcześniej) wahaczy tylnych z firmy NAKAMOTO. Po jakieś 65 zł/szt. ale nie wiem czy jeszcze jakieś zostały.

                                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                        0
                                        • D Niedostępny
                                          D Niedostępny
                                          Dżizas
                                          napisał ostatnio edytowany przez Dżizas
                                          #20

                                          Nadal jest, właśnie się zastanawiałem co takie tanie, a one dobre są? Na zdjęciu jedno mocowanie jakoś trochę licho mi wygląda

                                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź
                                          0
                                          Odpowiedz
                                          • Odpowiedz, zakładając nowy temat
                                          Zaloguj się, aby odpowiedzieć
                                          • Najpierw najstarsze
                                          • Najpierw najnowsze
                                          • Najwięcej głosów


                                          • 1
                                          • 2
                                          • Zaloguj się

                                          • Nie masz konta? Zarejestruj się

                                          • Aby wyszukiwać zaloguj się lub zarejestruj.
                                          • Pierwszy post
                                            Ostatni post
                                          0
                                          • Kategorie
                                          • Ostatnie
                                          • Tagi
                                          • Popularne
                                          • Użytkownicy
                                          • Grupy
                                          • Szukaj