Swift GTI - tylne wahacze
-
zwyklego nie powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynie
-
zwyklego nie
powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynieNie no, patent na ludwika przy składaniu elementów gumowych opanowany
-
Nie wiem czy nie
kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
Jeśli chodzi o
smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy,
innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.
To chyba ta tuleja:
http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=5_185_2369_4865&products_id=3631Napisałem do sklepu w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty i będzie na lata
-
Napisałem do sklepu
w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty
i będzie na lataUpdate:
Dwa dni i przyszły poliuretany, firma świetnie się spisała. Polecam. -
Chciałbym wymienić wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu bo w 3 wahaczach są powybijane wszystkie tuleje i zastanawiam się...
1. Czy kupić nowe wahacze (przód Yamato a z tyłu jakie? bo coś gorzej z ich dostępnością a jak jakieś są to niewiadomego pochodzenia)?
2. Czy kupić poliuretanowe tuleje i wymienić w starych?
3. Czy może kupić nowe wahacze i do nich wsadzić poliuretany (z racji tego, że 3 z nich są oryginalne i mogą być już zmęczone, a czwarty ma 3 lata i jest w najgorszy z nich wszystkich)?
Która opcja jest najlepsza, bo chciałbym to zrobić raz a porządnie
-
Ja proponowałbym tak: idź do dobrego sklepu i zamów 4 wahacze Yamato - jeśli nie ma ich na stanie, niech zamówią np. w intercarsie. Pewnie trzeba będzie poczekać tydzień, dwa, albo i dłużej. W tylnych wahaczach wzmocnij okolice wąsa, który idzie do przedniej tulei tych wahaczy, bo lubi się wyrwać z wahacza po założeniu poliuretanów. Potem poskładaj wszystko na poliuretanach nie żałując smaru, który z nimi dostaniesz (bo Ci auto będzie skrzypieć strasznie). Wtedy będzie raz i na bardzo długi czas.
-
Dziś zauważyłem ciekawą rzecz jeśli chodzi o poliuretany do przedniego mocowania tylnych wahaczy. Tuleje w dużych poduszka w poliuretanach z Olkusza są za długie w stosunku do miejsca na nie. W związku z czym po założeniu poduszki na wahacz i przykręceniu jej, blacha trzymająca poduszkę nie tylko ją trzyma, ale i uniemożliwia jej ruch, co prędzej czy później skończy się złamaniem wahacza w tym miejscu. Jeśli więc ktoś ma tam założone olkuskie polibusze, to sprawdźcie czy wahacz swobodnie obraca się w poduszce. Jeśli tak nie jest, to trzeba taką poduszkę ściągnąć i zeszlifować nadmiar tulei (uwaga, żeby nie zrobić luzu - tuleja powinna być minimalnie krótsza niż wąs w wahaczu (ja zrobiłem 0,1 mm), żeby nie było luzu i żeby wahacz nie stukał). Przy jednej z poduszek zeszlifowałem też trochę samej poduszki, żeby nie tarła niepotrzebnie o wahacz.
-
Czy tylne wahacze w GTi są takie same jak w 1.0 i w sedanach? W katalogach na tył są tylko podłużne dla GTi, ale dla 1.0 i sedanów już są i poprzeczne nr części Yamato J98000 i J98001 I może ktoś się orientuje czy można je kupić za mniej niż 190zł?
-
Tak, to te same wahacze. Ostatnio w IC była wyprzedaż prawych (lewe wyszły wcześniej) wahaczy tylnych z firmy NAKAMOTO. Po jakieś 65 zł/szt. ale nie wiem czy jeszcze jakieś zostały.
-
Nadal jest, właśnie się zastanawiałem co takie tanie, a one dobre są? Na zdjęciu jedno mocowanie jakoś trochę licho mi wygląda
-
Oprócz jakiś detali wykonania, to różnic za dużych w stosunku do Yamato nie ma. Przy wąsie jest nawet lepiej zrobione. Ja i tak wzmacniam je obojętnie z jakiej firmy są.
-
Cena kusi tych NAKAMOTO ale lewe raczej niedostępne a kupować lewy jednej firmy, prawy drugiej to chyba tak nie bardzo
-
Ale dlaczego nie można zamontować wahaczy różnych firm? One muszą geometrycznie się zgadzać. Poza tym to nie amortyzatory, że muszą mieć identyczną charakterystykę. Zresztą i Yamato były w różnych wykonaniach.
-
A nie wiem tak jakoś jak takie rzeczy wymienia się parami to żeby były o podobnym standardzie, może taka moja fanaberia w sumie i tak poliuretany powsadzam to nie będzie różnicy w jakości elementów gumowych. Dzięki za wszystkie rady
-
Ale dlaczego nie
można zamontować wahaczy różnych firm? One muszą geometrycznie się zgadzać. Poza tym
to nie amortyzatory, że muszą mieć identyczną charakterystykę. Zresztą i Yamato były
w różnych wykonaniach.Dokładnie, ktoś z forum (chyba Zurex) kupował kiedyś przednie Yamato na obie strony i jeden z wahaczy wyglądał na podróbkę - inne wykonanie i guma na tulejach
-
gdzie te NAKAMOTO mozna kupić?
-
gdzie te NAKAMOTO
mozna kupić?Koledzy wyżej napisali, że w Intercarsie - ale w ich sklepie internetowym nie ma ich już...
Może w jakimś oddziale trzeba zamówić na miejscu