Swift GTI - tylne wahacze
-
Witam.
Chciałby zregenerować tylne zawieszenie w Swifcie. Mam pytanko co do tylnych wahaczy - mają trzy punkty ruchome; zakupiłem już silentblok (Yamato J58004BYMT) i tuleję od strony budy (J58004AYMT),a jak wygląda mocowanie od strony koła? Manual nie pokazuje precyzyjnie tego miejsca, czy jest to ta sama tuleja, jak ta od strony budy, czy jest tam coś innego? -
W sklepach nie mogłem tego nigdzie zdobyć, ostatecznie musiałem założyć z powrotem starą. Jest to chyba guma sprzedawana z piasta tylną?
-
W sklepach nie
mogłem tego nigdzie zdobyć, ostatecznie musiałem założyć z powrotem starą. Jest to
chyba guma sprzedawana z piasta tylną?Jesteś w stanie wskazać która to?
http://allegro.pl/tuleje-poliuretanowe-poliuretan-suzuki-swift-91-00-i1688804955.html -
Na tym zdjęciu nie widać, ale ta tuleja we wszystkich firmach, które robią poliuretany jest podzielona na dwie części i wkładana z dwóch stron do zwrotnicy.
-
Na tym zdjęciu nie
widać, ale ta tuleja we wszystkich firmach, które robią poliuretany jest podzielona
na dwie części i wkładana z dwóch stron do zwrotnicy.No ale mam pytanie.: Na zdjęciu mamy 10 elementów. 4 są od wahaczy poprzecznych (czy jak tam się nazywają), 2 x silentblok - wiadomo. Jeśli w wahaczu wzdłużnym są trzy punkty mocowań (minus dwa, bo silentbloki już wymieniłem), to pozostałe 4 elementy muszą je wypełnić, więc gdyby były w dwóch częściach, to brakuje jeszcze dwóch elementów. Czy się mylę?
-
Mylisz się. Te tulejki, o których mówię są złożone w całość. Ale po kolei...
Z tyłu mamy dwa wahacze na stronę. Do głównego idzie duża poducha z przodu i wprasowywana tuleja z tyłu. Dodatkowo do zwrotnicy w miejscu łączenia z tym wahaczem idzie dwudzielna tuleja (na zdjęciu jest złożona w całość). Do wahacza pomocniczego idą te tulejki z samego dołu (po jednej na każdy koniec wahacza).
Prawdopodobnie na zdjęciu wszystkie tulejki są ułożone względem siebie tak jak mają być zamontowane w aucie, czyli na górze dwie przednie poduchy głównych wahaczy (zakładane na wąs wahacza i zabezpieczane dużą blachą i nakrętką), potem w drugim rządku wewnątrz wewnętrzne tuleje głównych wahaczy (wprasowywane do wahacza), na zewnątrz dzielone tuleje łączące zwrotnicę i wahacz główny. Na dole tulejki wahaczy pomocniczych (tych do ustawiania zbieżności).
Tak wygląda zwrotnica tylna z złożoną tuleją, której Ci brak:Ta tulejka jest jakby przecięta w połowie. Wyciągasz metalową rurkę i masz dwie części, które po obfitym wysmarowaniu smarem, który dostaje się w komplecie z poliuretanami, wkładasz z obu stron w zwrotnicę. Potem jeszcze wkładasz metalową rurkę (oczywiście nie żałujesz smaru - bo zawias będzie skrzypieć jak cholera).
-
Mylisz się. Te
tulejki, o których mówię są złożone w całość. Ale po kolei...
Z tyłu mamy dwa
wahacze na stronę. Do głównego idzie duża poducha z przodu i wprasowywana tuleja z
tyłu. Dodatkowo do zwrotnicy w miejscu łączenia z tym wahaczem idzie dwudzielna
tuleja (na zdjęciu jest złożona w całość). Do wahacza pomocniczego idą te tulejki z
samego dołu (po jednej na każdy koniec wahacza).
Prawdopodobnie na
zdjęciu wszystkie tulejki są ułożone względem siebie tak jak mają być zamontowane w
aucie, czyli na górze dwie przednie poduchy głównych wahaczy (zakładane na wąs
wahacza i zabezpieczane dużą blachą i nakrętką), potem w drugim rządku wewnątrz
wewnętrzne tuleje głównych wahaczy (wprasowywane do wahacza), na zewnątrz dzielone
tuleje łączące zwrotnicę i wahacz główny. Na dole tulejki wahaczy pomocniczych (tych
do ustawiania zbieżności).
Tak wygląda
zwrotnica tylna z złożoną tuleją, której Ci brak:
Ta tulejka jest
jakby przecięta w połowie. Wyciągasz metalową rurkę i masz dwie części, które po
obfitym wysmarowaniu smarem, który dostaje się w komplecie z poliuretanami, wkładasz
z obu stron w zwrotnicę. Potem jeszcze wkładasz metalową rurkę (oczywiście nie
żałujesz smaru - bo zawias będzie skrzypieć jak cholera).Bardzo, bardzo dzięki za wyczerpującą podpowiedź
Rozumiem, że nie mam alternatywy dla poliuretanów - w sensie nie kupię tej tulei od strony koła? Czy do smarowania tychże elementów potrzeba specjalnego smaru, czy też zwykły ŁT, może miedźpasta?
Może ktoś orientuje się w kosztach takiej części w serwisie? -
Nie wiem czy nie kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
Jeśli chodzi o smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy, innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.To chyba ta tuleja:
http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=5_185_2369_4865&products_id=3631 -
Nie wiem czy nie
kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
Jeśli chodzi o
smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy,
innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.Ok. Ale jak ten wąs mocowany na dwie śruby do budy wchodzi w tuleję, to tam zaaplikować jakiś smar - zwykły?
-
Możesz trochę zwykłego dać. Łatwiej będzie założyć i zabezpieczy trochę przed zapiekaniem.
-
zwyklego nie powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynie
-
zwyklego nie
powinno sie dawac bo smar niszczy gume, najlepiej uzyj mydła w płynieNie no, patent na ludwika przy składaniu elementów gumowych opanowany
-
Nie wiem czy nie
kupisz. Idź do dobrego sklepu i popytaj. Może Tedgum takie coś robi?
Jeśli chodzi o
smar, to kupując poliuretany dostaniesz smar z nimi. Ten smar jest silikonowy,
innego raczej nie polecam. Natomiast tulei gumowych nie smarujemy. Tylko poliuretan.
To chyba ta tuleja:
http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=5_185_2369_4865&products_id=3631Napisałem do sklepu w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty i będzie na lata
-
Napisałem do sklepu
w Olkuszu z poliuretanami i można kupić na sztuki, więc wezmę poli od strony piasty
i będzie na lataUpdate:
Dwa dni i przyszły poliuretany, firma świetnie się spisała. Polecam. -
Chciałbym wymienić wszystkie elementy gumowe w zawieszeniu bo w 3 wahaczach są powybijane wszystkie tuleje i zastanawiam się...
1. Czy kupić nowe wahacze (przód Yamato a z tyłu jakie? bo coś gorzej z ich dostępnością a jak jakieś są to niewiadomego pochodzenia)?
2. Czy kupić poliuretanowe tuleje i wymienić w starych?
3. Czy może kupić nowe wahacze i do nich wsadzić poliuretany (z racji tego, że 3 z nich są oryginalne i mogą być już zmęczone, a czwarty ma 3 lata i jest w najgorszy z nich wszystkich)?
Która opcja jest najlepsza, bo chciałbym to zrobić raz a porządnie
-
Ja proponowałbym tak: idź do dobrego sklepu i zamów 4 wahacze Yamato - jeśli nie ma ich na stanie, niech zamówią np. w intercarsie. Pewnie trzeba będzie poczekać tydzień, dwa, albo i dłużej. W tylnych wahaczach wzmocnij okolice wąsa, który idzie do przedniej tulei tych wahaczy, bo lubi się wyrwać z wahacza po założeniu poliuretanów. Potem poskładaj wszystko na poliuretanach nie żałując smaru, który z nimi dostaniesz (bo Ci auto będzie skrzypieć strasznie). Wtedy będzie raz i na bardzo długi czas.
-
Dziś zauważyłem ciekawą rzecz jeśli chodzi o poliuretany do przedniego mocowania tylnych wahaczy. Tuleje w dużych poduszka w poliuretanach z Olkusza są za długie w stosunku do miejsca na nie. W związku z czym po założeniu poduszki na wahacz i przykręceniu jej, blacha trzymająca poduszkę nie tylko ją trzyma, ale i uniemożliwia jej ruch, co prędzej czy później skończy się złamaniem wahacza w tym miejscu. Jeśli więc ktoś ma tam założone olkuskie polibusze, to sprawdźcie czy wahacz swobodnie obraca się w poduszce. Jeśli tak nie jest, to trzeba taką poduszkę ściągnąć i zeszlifować nadmiar tulei (uwaga, żeby nie zrobić luzu - tuleja powinna być minimalnie krótsza niż wąs w wahaczu (ja zrobiłem 0,1 mm), żeby nie było luzu i żeby wahacz nie stukał). Przy jednej z poduszek zeszlifowałem też trochę samej poduszki, żeby nie tarła niepotrzebnie o wahacz.
-
Czy tylne wahacze w GTi są takie same jak w 1.0 i w sedanach? W katalogach na tył są tylko podłużne dla GTi, ale dla 1.0 i sedanów już są i poprzeczne nr części Yamato J98000 i J98001 I może ktoś się orientuje czy można je kupić za mniej niż 190zł?
-
Tak, to te same wahacze. Ostatnio w IC była wyprzedaż prawych (lewe wyszły wcześniej) wahaczy tylnych z firmy NAKAMOTO. Po jakieś 65 zł/szt. ale nie wiem czy jeszcze jakieś zostały.
-
Nadal jest, właśnie się zastanawiałem co takie tanie, a one dobre są? Na zdjęciu jedno mocowanie jakoś trochę licho mi wygląda