hak holowniczy-montaz[ss98r 1.0]


  • Użytkownik archiwalny

    witam,czy montaz haka holowniczego w suzi to jakas skomplikowana operacja,czy suzi posiada moze orginalne otwory do przykrecania haka,prawde mowiac nie zwracalem na to uwagi,na szukajce tez niewiele sie wyswietlilo,gbybyscie mogli pomoc to z gory dzieki


  • Użytkownik archiwalny

    ja mam hak. byl jak kupilem autko. zrobie zdj jak bd mial czas i wysle jak to wyglada


  • Użytkownik archiwalny

    A po co Ci hak w 1.0 ?


  • Użytkownik archiwalny

    u mnie byl. nie sciagalem. czesto sie przeprowadzam wiec przewieść rzeczy przyczepka na raz fajna sprawa


  • Użytkownik archiwalny

    A po co Ci hak w
    1.0 ?

    Żeby ciągnąć jakąś przyczepkę?


  • Użytkownik archiwalny

    A to 1.0 rusza z miejsca z przyczepka?

    Z hakiem ryzyko, ze jak ktos sie zagapi i zrobi puk w hak to poleca podloznice i sie tyl zlamie zamiast wgniesc lekko pas tylni ktory wyklepac mozna samemu


  • Użytkownik archiwalny

    A to 1.0 rusza z
    miejsca z przyczepka?
    Z hakiem ryzyko, ze
    jak ktos sie zagapi i zrobi puk w hak to poleca podloznice i sie tyl zlamie zamiast
    wgniesc lekko pas tylni ktory wyklepac mozna samemu

    haha jesli jest jeszcze do czego go zamontowac;p liter z przyczepka jeszcze niejednego gulfa obskoczy:D



  • A to 1.0 rusza z
    miejsca z przyczepka?
    Z hakiem ryzyko, ze
    jak ktos sie zagapi i zrobi puk w hak to poleca podloznice i sie tyl zlamie zamiast
    wgniesc lekko pas tylni ktory wyklepac mozna samemu

    Jak ktoś "puknie" w tył Swifta lekko to i tak podłużnice powiedzą

    Niedawno był wątek o białym GTI lekko "pukniętym" w tył i była szkoda całkowita...


  • Użytkownik archiwalny

    haha jesli jest
    jeszcze do czego go zamontowac;p liter z przyczepka jeszcze niejednego gulfa
    obskoczy:D

    dokładnie, jak gulf dwójcyna 1.3 sie przemieszcza to litrówka na miętko


  • Użytkownik archiwalny

    Ja jak kupowałem drugiego Swifta do swapa to miał hak, sprzedałem komuś z forum. Pamiętam jak go rozbierałem to odkręciłem zderzak i był bodajże na 4 śrubach, nie wiem czy były oryginalnie czy nie bo to trochę dawno było. Najlepiej jak by się wypowiedział forumowicz który go kupił ode mnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Heh to ja kupiłem bo do justyny kosztuje 800zł... Ten używany wymagał jedynie przerobienia w samochodzie haka holowniczego bo był troszkę na daleko. Hak jest przykręcany do budy na 4ech śrubach do podłużnic i na jednej centralnej pod oczko fabrycznego haka holowniczego samochodu. Minus jest tylko taki że zderzak się automatycznie cofa o grubość blachy kotwicznej haka o jakieś 10mm i nieco odstaje (chyba że ktoś przerobi mocowanie zderzaka wtedy problemu nie ma). Co do holowania to w dowodzie mam że mogę ciągnąć: bez hamulca- 400kg, z hamulcem- 800kg. W rzeczywistości kiedy ciągnę na sztywnym malca który waży jakieś 650kg to justyna bez problemu hamuje i przyspiesza. No ale tam nieco inna mechanika teraz siedzi


  • Użytkownik archiwalny

    Heh to ja kupiłem
    bo do justyny kosztuje 800zł... Ten używany wymagał jedynie przerobienia w
    samochodzie haka holowniczego bo był troszkę na daleko. Hak jest przykręcany do budy
    na 4ech śrubach do podłużnic i na jednej centralnej pod oczko fabrycznego haka
    holowniczego samochodu. Minus jest tylko taki że zderzak się automatycznie cofa o
    grubość blachy kotwicznej haka o jakieś 10mm i nieco odstaje (chyba że ktoś przerobi
    mocowanie zderzaka wtedy problemu nie ma). Co do holowania to w dowodzie mam że mogę
    ciągnąć: bez hamulca- 400kg, z hamulcem- 800kg. W rzeczywistości kiedy ciągnę na
    sztywnym malca który waży jakieś 650kg to justyna bez problemu hamuje i przyspiesza.
    No ale tam nieco inna mechanika teraz siedzi

    8 stow?ale to chyba orginalny suzuki,bo na allegro widzialem jakies 260 zeta


  • Użytkownik archiwalny

    Chciałbym do mk2 nie wiedzieć czemu nie ma tanich haków. Przynajmniej do Justyny. Tak samo jak do SS GTi. Inna podłoga bagażnika czy coś ale no kurde przecież ten od swifta spasował nawet bez większego halo...


  • Użytkownik archiwalny

    Chciałbym do mk2
    nie wiedzieć czemu nie ma tanich haków. Przynajmniej do Justyny. Tak samo jak do SS
    GTi. Inna podłoga bagażnika czy coś ale no kurde przecież ten od swifta spasował
    nawet bez większego halo...

    a jak jest zarejestrowaniem haka,trzeba jechac na stacje diagnostyczna czy wystarczy homologacja,a tak w ogole to hak jest wpisywany w dowod rejestracyjny


  • Użytkownik archiwalny

    Hak musi posiadać tabliczkę znamionową. Jeśli takowej nie posiada to już trzeba znajomego diagnostę. Montaż to także prawidłowe podłączenie inst. elektrycznej. Mnie się nie udało zrobić by działał przeciwmgłowy, bo w Justy jest tak, że z włącznika idą 2 kable i na obu jest 12V we wtyczce lampy. Po włączeniu przeciwmgłowej napięcie w jednym z przewodów spada do 0V więc żarówka się zapala. Niepotrzebna komplikacja i nie wiem jak ją przeskoczyć. Ale w sumie mi to światło w przyczepie nie potrzebne jeśli jest nią F126p.

    Od diagnosty dostajemy papierek z którym wraz z DR i Kartą Pojazdu udajemy się do Wydziału Komunikacji, gdzie dostajemy wpis o montaż haka.

    Koszt ok 35zł w SKP. UK nie bierze nic.


  • Użytkownik archiwalny

    Hak musi posiadać
    tabliczkę znamionową. Jeśli takowej nie posiada to już trzeba znajomego diagnostę.
    Montaż to także prawidłowe podłączenie inst. elektrycznej. Mnie się nie udało zrobić
    by działał przeciwmgłowy, bo w Justy jest tak, że z włącznika idą 2 kable i na obu
    jest 12V we wtyczce lampy. Po włączeniu przeciwmgłowej napięcie w jednym z przewodów
    spada do 0V więc żarówka się zapala. Niepotrzebna komplikacja i nie wiem jak ją
    przeskoczyć. Ale w sumie mi to światło w przyczepie nie potrzebne jeśli jest nią
    F126p.
    Od diagnosty
    dostajemy papierek z którym wraz z DR i Kartą Pojazdu udajemy się do Wydziału
    Komunikacji, gdzie dostajemy wpis o montaż haka.
    Koszt ok 35zł w
    SKP. UK nie bierze nic.

    dzieki na razie


Log in to reply