Zła praca silnika swift 1.0


  • Użytkownik archiwalny

    Jak z temacie.Silniki na biegu jałowym utrzymuje obroty na poziomie 200!! tak że wskazówka leży plackiem.Na obroty wkręca się chętnie lecz praca silnika brzmi jak silnik wartburga.Strasznie kopci czuć benzynę w spalinach(pali jakieś 10l na 50 km wiem bo jeździłem po mechanikach)Moc się nie zmieniła raczej ale lekko szarpie przy jeździe bez różnicy czy sie przyspiesza jedzie jednakową prędkością czy zwalnia.

    Świece sprawdzone.
    Przewody wysokiego napięcia sprawdzone.
    Wymieniona kopułka i palec czyli zapłon sprawdzony.

    Domorośli mechanicy nie poradzili sobie z problemem.Twierdzą jednakże że może być walnięty monowtrysk lub sonda lambda.

    Ja natomiast nie wiem co jest.jednego dnia jeździłem i było ok.Drugiego odpalam i zauważyłem nierówną pracę telepotanie ale obroty utrzymywały się na 1.5 tys. bo zimny.
    Teraz ledwo się kula na biegu jałowym.Czasem gaśnie.Mam kilka zdjęć z pod maski więc je zamieszczę.Jestem nowym userem więc jeszcze nie wiem co i jak.Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny




  • Użytkownik archiwalny

    Błyskałeś błędy ?


  • Użytkownik archiwalny

    Szczerze to nie wiem jak to się "Błyska błędy"
    Suzuki mam 2 lata i jak dotąd nic się nie działo.


  • Użytkownik archiwalny

    Tez mam czasem takie male obroty w granicach 200... Ale auto pali w normie...


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawdziłem kod błędu.Komputer wskazał na cyfrę 12.Przy odłączonej sondzie lambda komputer też wskazał cyfrę 12.Także lipa jest.Praca silnika kiedy go dziś zapaliłem:Obroty na poziomie 1000 obrotów a kiedy się rozgrzewał obroty spadały.Inne objawy bez zmian jak pisałem wcześniej.Kiedy odłączyłem sondę praca silnika się nie zmieniła.Prosiłbym o fachowe porady.Czy kupić sondę(mam jedno przewodową,której na razie nie odkręciłem bo strasznie zapieczona.)Czy oddać do zakładu mechanicznego??


  • Użytkownik archiwalny

    a mierz jakie masz napiecie na czujniku położenia przepustnicy. Jak stoisz przed autkiem po lewej stronie na przepustnicy przykrecony. jakie jest napiecie na srodkowym kabelku wzgl. masy auta


  • Użytkownik archiwalny

    Miałem ostatnio podobną sytuacje, z obrotami cuda się działy, przeczyściłem cały ten syf przy przepustnicy i ją także, styki i problem się unormował, dodatkowo zrobiłem obejście tego syfu z pod pokrywy zaworów gdzie indziej.


  • Użytkownik archiwalny


  • Użytkownik archiwalny

    Czy ktoś wie może jak się nazywa czujnik na zdjęciu powyżej??
    Doszedłem do tego że jak odłączę przewody od tego czujnika to praca silnika wraca do normy,lecz cały czas pali się check engine.Podczas przyspieszania silnik się dławi szarpie.przy delikatnej jeździe jest wszystko cacy.W jakiej cenie jest ten czujnik??I czy wymiana doprowadzi do zażegnania moich kłopotów z suzi??



  • Na przyszłość dopisuj post do edytowanego zdjęcia. Gwarantuję Ci, że się zmieści


  • Użytkownik archiwalny

    Czy ktoś wie może
    jak się nazywa czujnik na zdjęciu powyżej??
    Doszedłem do tego
    że jak odłączę przewody od tego czujnika to praca silnika wraca do normy,lecz cały
    czas pali się check engine.Podczas przyspieszania silnik się dławi szarpie.przy
    delikatnej jeździe jest wszystko cacy.W jakiej cenie jest ten czujnik??I czy wymiana
    doprowadzi do zażegnania moich kłopotów z suzi??

    ten czujnik to "czujnik ciśnienia bezwzględnego (??) " (jak sie myle to niech mnie ktoś poprawi ) . Ale on odpowiada za przekazywanie informacji o obciązeniu silnika , poprzez np zwiększenie cięzaru autka itd . Odłączenie właśnie skutkuje takimi bajerami jak napisałeś , u mnie w 8v też tak jest .


  • Użytkownik archiwalny

    Już pisałem, że tez po rozgrzaniu silnika mam takie małe obroty, ale nic poza tym się nie dzieje (jak na razie)

    Czym mogą być spowodowane takie małe obroty ? Zastanawiam się czy nie spuje się tak jak autorowi tematu.

    Kiedy odpalam auto na ssaniu mam jakieś 1500 obrotów (z wciśniętym pedałem sprzęgła) kiedy puszcze spadają do 1000, rozgrzeje się i wskakuje na 200- 300.

    Jak autor tematu rozwiązał problem to proszę o napisanie co było nie tak. Pewnie kiedyś się przyda takowa informacja.


  • Użytkownik archiwalny

    Na allegro znalazłem ten czujnik w cenie 60zł.Kupię go i jak zamontuje to napiszę czy objawy zniknęły i praca silnika wróciła do normy.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki wielkie


  • Użytkownik archiwalny

    I jak sprawa z obrotami ?


  • Użytkownik archiwalny

    Zakupiłem czujnik ciśnienia którego foto jest nieco wyżej.Wymieniłem i wszystko wróciło do normy.Praca silnika poprawna.


  • Użytkownik archiwalny

    i to jest czujnik ciśnienia bezwględnego ? czy inaczej się nazywa ?


  • Użytkownik archiwalny

    tak czujnik ciśnienia bezwzględnego lub czujnik ciśnienia układu dolotowego.łatwo jest zamontować ten czujnik.Koszt który poniosłem to 70 zł. razem z przesyłką,kupiłem na allegro.


  • Użytkownik archiwalny

    Aha ok Bardzo dziękuje za informacje. Też sobie go wymienię ze względu na tak niskie obroty.. Myślę, ze to może być przyczyną również i w mojej maszynie.


Log in to reply