Gti supercherger.
-
powiedz mi jedno
gdzie upchasz ten kompresor?tak jak tamten i nie podłączy
fajny projekt ale
bardzo ciezki do zrobieniaDa radę, tylko niech porozmawia z odpowiednimi osobami
-
mysle ze spokojnie zmiesci sie w miejsce klimy, ale to i tak bardzo daleka droga do sukcesu, z założenia jest to projekt długo terminowy. Tak jak pisałem pierwszy krok było kupić zdrowy silnik z osprzętem, teraz trzeba to wszystko rozmontować i doprowadzić do porządku pozbyc się starej budy i reszty niepotrzebnych gratów. Kolejne posunięcie to kupno nowej budy najlepiej z 2002 roku i rownież doprowadzenie jej do porządku oczyszczenie malowanie na tyle na ile będzie trzeba usunięcie wszelkich defektów blacharskich pozniej podmianka zawieszenia i hamulców z gti ,jest to ogrom pracy i bardzo wiele czasu spedzonego w garażu, założenie jest takie że ten pojazd nie bedzie do jazdy na co dzień i ma zostać ze mną na dłużej wiec niema miejsca na lipe. Jezeli do konca przyszłego roku uda mi się zrealizować założenie to będzie bardzo dobrze, a zaraz po nowym roku biorę się za rozbieranie tego co mam piaskowanie czyszczenie malowanie i doprowadzanie wszystkich gratów, równolegle z rozebraniem i pomierzeniem silnika. Ogolnie przymierzam sie do tego projektu juz od dłuższego czasu od 1,5 roku organizuje swój warsztat i zaplecze techniczne topie w to wszelkie moje oszczędności bo przecież potrzeba wszystko od kluczy po narzędzia pomiarowe, elektro-narzędzia az do migomatu, palnika i wiele wiele innych. Kto był w moim garażu to wie
-
Ogolnie przymierzam sie do tego projektu juz od dłuższego
czasu od 1,5 roku organizuje swój warsztat i zaplecze techniczne topie w to wszelkie
moje oszczędności bo przecież potrzeba wszystko od kluczy po narzędzia pomiarowe,
elektro-narzędzia az do migomatu, palnika i wiele wiele innych. Kto był w moim
garażu to wieNie podawaj adresu garażu, bo cię okradną
-
garaż jest przy domu tak że spoko... w takim gdzieś na osiedlu w szeregu garażowym bym sie nie odważył
-
mysle ze spokojnie
zmiesci sie w miejsce klimy, ale to i tak bardzo daleka droga do sukcesu, z
założenia jest to projekt długo terminowy.to rób, ciekaw jestem kiedy wyjedzie
garaż jest przy
domu tak że spoko... w takim gdzieś na osiedlu w szeregu garażowym bym sie nie
odważyłjuż nie takie akcje widzieli w tym kraju
-
Kompressor ma jedna wade - ch dzwiek przy r4 ze glowa boli
-
jak rzezba to
rzezba, najlepiej wyspawac nowy kolektor wydechowy bardziej odsunietymi rurami od
bloku i sprobowac weochnac kompresor w miejsce klimy czy tam wspomy, ew. altka na
druga strone, jego podpora aut i tam go zasadzic, ale pytanie czy bedzie
wystarczajaco miejsca
p.s. tloki od
vitary nie odprezaja poprzez wieksza srednice tloka bo to zwieksza poj. i
jednoczesnie by doprezylo, tylko poprzez wglebienie na ich denkachMiejsca jest sporo:
Jak widac wlasciciel tego gtika znalazl tam miesjce nie tylko na komrpesor ale i na turbawke
-
tylko ze ten kompresor jest troche wiekszy niz tez z mercedesa
-
Nurtuje mnie jescze jedna rzecz a mianowicie jaki dac zawor upustowy i czy jest on potrzebny ?
Ja mam plan zrobic tak: filtr preplywomierz kompresor ic przepustnica. I wszystko jest okej poza tym ze jak puszcze raptownie gaz a silnik nie zejdzie z obrotow lub bede hamować silnikiem w dolocie zrobi sie nadciśnienie sprawe załatwi zawor upustowy ale nie do konca bo przepływomierz dalej pokaże duże zapotrzebowanie na paliwo bo przecież kompresor kręci i tłoczy dodatkowe powietrze które ucieka przez zawór. jak rozwiązać ten problem ? dać przepływomierz za sprężarka i zaworem ? czy nie oszaleje wtedy? -
koles w UK robil mini z silnikiem z gti i kompresorem, najpierw zrobil bez zaworu, all chodzilo ale cos niebyl zawodolony(juz niepamietam o co chdozilo), wiec warto by bylo odszukac temat. A przez te pytanie co zadales to ja pisalem wyzej aby przeplywke wywalic, bez przeplywki ustawisz kompa. Lecz jak sie co zachowa wtedy to niemam pojecia, dlatego wolal bym wywalic ją i miec z glowy.
-
http://allegro.pl/kompresor-silnika-mercedes-w211-w203-om-271-i1369472910.html
wsumie ten kompresor by zalatwił sprawe on ma zawór recyrkulacji powietrza,po zamknieciu przepusnicy w kolektorze otwierała by sie przepustnica recyrkulacji na kompresorze i sprawa załatwiona przepływomierz nie zasysał by nadmiaru powietrza. -
Zawor nie jest potrzebny jak przepustnica jest przed kompresorem, co pozwala go zamontowac na kolektorze ssacym (jak na foto powyzej). Jak przepustnica zostaje na kolektorze ssacym, to zawor juz jest konieczny.
Co do odprezania, to tylko tloki z 1.6 16v. Zadne uszczelki. Natomiast ja bym sie zastanowil ile koni ma byc, jakie paliwo itp, bo jak sie okaze, ze dmuchane ma byc max 0,5bar, to mozna na 98 to bez problemu zestroic bez odprezania. A jak chcesz dmuchac wiecej i miec wiecej koni, to zakladaj turbo i tloki z 1.6.
Korb nie ma sensu ruszac, ja bym sie skupil raczej na tym aby pompa oleju i panewki byly dobre, zeby wal mial czopy okragle a nie jajowate i wszystkie w tymsamym wymiarze oraz bylo wszystko dobrze wywazone i spasowane. -
a jakiej mocy moge spodziewac sie na 0.5 - 0.6 bara ? wiadomo ze apetyt rosnie w miare jedzenia ale juz przy 100 koniech swiftowi niewie trzeba aby mielił...a jak ta moc wzrosnie kazdy wie co sie dzieje.
-
To od wielu czynnikow zalezy, ale okolice 150KM sa realne, czasem nawet wiecej jezeli dobrze pokombinowac.
-
A co to za kompresor...pisze że jest bardzo mały, wiecie coś na jego temat. Tak pytam bo przypadkowo go znalazłem.
-
EATON
A co to za
kompresor...pisze że jest bardzo mały, wiecie coś na jego temat. Tak pytam bo
przypadkowo go znalazłem.nie nada się, bo obroty byś musiał ograniczyć ( zrobić rev ) + jak się uda to max. doładowanie to 0,4 bara - jednym słowiem nie opłaca się.
-
w sam raz do litra do gti to chyba conajmniej m45 albo m62
-
w sam raz do litra
do gti to chyba conajmniej m45 albo m62do litra ma sens, choć też na granicy, bardziej można było by go pchać do Tico czy Matiza
do GTi - M45 jak najbardziej, M62 może być za duży ( tu raczej do 1.6 go ludzie pakują )
-
czy ja wiem, gti kreci sie do 7,5k rpm i nadrobi zakresem obrotow, zreszta za granica pakuja do gti t28, k03s itp. i jezdza, poporstu m62 bylby bardziej przyslosciowy
-
http://moto.allegro.pl/kompresor-mercedes-clk-slk-w203-eaton-m45-wawa-i1374592622.html
ciekaw jestem, czy taki podszedłby do swifta i czy można obciąć tą cześć wlotową i wymodzić coś innego, zrobić otwory w obudowie i przykręcić flanszę aby można było wyprowadzić filtr jakiś sensowny, na filmiku gość inaczej to wymodził, ciekawe jak uszczelnił.
http://www.youtube.com/watch?v=rQbed7UrexY&feature=related