Gti supercherger.
-
tylko ze ten kompresor jest troche wiekszy niz tez z mercedesa
-
Nurtuje mnie jescze jedna rzecz a mianowicie jaki dac zawor upustowy i czy jest on potrzebny ?
Ja mam plan zrobic tak: filtr preplywomierz kompresor ic przepustnica. I wszystko jest okej poza tym ze jak puszcze raptownie gaz a silnik nie zejdzie z obrotow lub bede hamować silnikiem w dolocie zrobi sie nadciśnienie sprawe załatwi zawor upustowy ale nie do konca bo przepływomierz dalej pokaże duże zapotrzebowanie na paliwo bo przecież kompresor kręci i tłoczy dodatkowe powietrze które ucieka przez zawór. jak rozwiązać ten problem ? dać przepływomierz za sprężarka i zaworem ? czy nie oszaleje wtedy? -
koles w UK robil mini z silnikiem z gti i kompresorem, najpierw zrobil bez zaworu, all chodzilo ale cos niebyl zawodolony(juz niepamietam o co chdozilo), wiec warto by bylo odszukac temat. A przez te pytanie co zadales to ja pisalem wyzej aby przeplywke wywalic, bez przeplywki ustawisz kompa. Lecz jak sie co zachowa wtedy to niemam pojecia, dlatego wolal bym wywalic ją i miec z glowy.
-
http://allegro.pl/kompresor-silnika-mercedes-w211-w203-om-271-i1369472910.html
wsumie ten kompresor by zalatwił sprawe on ma zawór recyrkulacji powietrza,po zamknieciu przepusnicy w kolektorze otwierała by sie przepustnica recyrkulacji na kompresorze i sprawa załatwiona przepływomierz nie zasysał by nadmiaru powietrza. -
Zawor nie jest potrzebny jak przepustnica jest przed kompresorem, co pozwala go zamontowac na kolektorze ssacym (jak na foto powyzej). Jak przepustnica zostaje na kolektorze ssacym, to zawor juz jest konieczny.
Co do odprezania, to tylko tloki z 1.6 16v. Zadne uszczelki. Natomiast ja bym sie zastanowil ile koni ma byc, jakie paliwo itp, bo jak sie okaze, ze dmuchane ma byc max 0,5bar, to mozna na 98 to bez problemu zestroic bez odprezania. A jak chcesz dmuchac wiecej i miec wiecej koni, to zakladaj turbo i tloki z 1.6.
Korb nie ma sensu ruszac, ja bym sie skupil raczej na tym aby pompa oleju i panewki byly dobre, zeby wal mial czopy okragle a nie jajowate i wszystkie w tymsamym wymiarze oraz bylo wszystko dobrze wywazone i spasowane. -
a jakiej mocy moge spodziewac sie na 0.5 - 0.6 bara ? wiadomo ze apetyt rosnie w miare jedzenia ale juz przy 100 koniech swiftowi niewie trzeba aby mielił...a jak ta moc wzrosnie kazdy wie co sie dzieje.
-
To od wielu czynnikow zalezy, ale okolice 150KM sa realne, czasem nawet wiecej jezeli dobrze pokombinowac.
-
A co to za kompresor...pisze że jest bardzo mały, wiecie coś na jego temat. Tak pytam bo przypadkowo go znalazłem.
-
EATON
A co to za
kompresor...pisze że jest bardzo mały, wiecie coś na jego temat. Tak pytam bo
przypadkowo go znalazłem.nie nada się, bo obroty byś musiał ograniczyć ( zrobić rev ) + jak się uda to max. doładowanie to 0,4 bara - jednym słowiem nie opłaca się.
-
w sam raz do litra do gti to chyba conajmniej m45 albo m62
-
w sam raz do litra
do gti to chyba conajmniej m45 albo m62do litra ma sens, choć też na granicy, bardziej można było by go pchać do Tico czy Matiza
do GTi - M45 jak najbardziej, M62 może być za duży ( tu raczej do 1.6 go ludzie pakują )
-
czy ja wiem, gti kreci sie do 7,5k rpm i nadrobi zakresem obrotow, zreszta za granica pakuja do gti t28, k03s itp. i jezdza, poporstu m62 bylby bardziej przyslosciowy
-
http://moto.allegro.pl/kompresor-mercedes-clk-slk-w203-eaton-m45-wawa-i1374592622.html
ciekaw jestem, czy taki podszedłby do swifta i czy można obciąć tą cześć wlotową i wymodzić coś innego, zrobić otwory w obudowie i przykręcić flanszę aby można było wyprowadzić filtr jakiś sensowny, na filmiku gość inaczej to wymodził, ciekawe jak uszczelnił.
http://www.youtube.com/watch?v=rQbed7UrexY&feature=related -
Bardzo fajny filmik http://www.youtube.com/watch?v=14MaYSMPc1c
Nawet jak kompresor zastepuje kolektor i jest za przepustnica potrzebna jest jedna dodatkowa... wszystkie moje watpliwosci zostały roziwane.