WYSOKA TEMPERATURA SILNIKA


  • Użytkownik archiwalny

    Witam ! Od 2 tygodni mam problem ze swoim Swiftem MK III 92' silnik 1.3.Mianowicie po zagrzaniu się silnika włącza się wiatrak a temperatura silnika bliska jest maksymalnej! Płyn chłodniczy przelewa się momentalnie do zbiorniczka wyrównawczego.Jest nowa chłodnica,termostat,korek od chłodnicy i odpowietrzony cały układ chłodzący.Dalej to samo... Czy może to być wina uszczelki pod głowicą ?? BARDZO PROSZĘ O POMOC I CENNE INFORMACJĘ !


  • Użytkownik archiwalny

    jakby plyn mieszal sie z olejem/ ubywalo go to moze byc uszczelka. ale sadze ze u Ciebie jest poprostu walniety czujnik, choc jesli wentylator sie wlacza i dalej wywala plyn to jakbys mial "zator jakis" moze termostat mimo ze nowy to padniety bym sprawdzil go bo to praktycznie najprostsze.


  • Użytkownik archiwalny

    Wielkie dzięki za info.


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie przy walniętej uszczelce było tak, że ciśnienie wypychało płyn chłodniczy z układu, wskazówka raz szła w górę, zaraz opadała i w górę i w dół (normalnie jak na Bałtyku w czasie sztormu). Oleju nie ubywało ani nie przybywało.
    Zacznij od wykręcenia termostatu. Samochód niestety będzie się długo nagrzewał, ale sprawdzisz jak się sprawy mają (choć przy tych temperaturach może być problem z dogrzaniem silnika - rozwiązania dwa - rozgrzać silnik na biegu jałowym lub przejechać się z częściowo przysłoniętą chłodnicą i gdy się zagrzeje wyjąć jej osłonę).

    Zła wiadomość jest taka, że wymiana uszczelki to: 56 zł uszczelka + 300 robocizna + 70 planowanie głowicy... Najgorsze było to, że zepsuło się, gdy podjęliśmy decyzję o sprzedaży Suzika...


  • Użytkownik archiwalny

    prosciej sprawdzic termostat w garnku z woda, nie ma sensu jezdzic bez niego, watpil bym w uszczelke ale zawsze jakis % jest.


  • Użytkownik archiwalny

    W moim był identyczny objaw, winna była uszczelka pod głowicą. Wymiana dała pozytywny rezultat na kilka dni, głowica planowana itd, w tej chwili jestem w punkcie wyjścia - no może poza jednym - pompa wody wyzionęła ducha (czyt. ugotowała się i zaczęła przeciekać jak sito). Dodam że tak działo się najwięcej, kiedy turbina pompowała na max, a zawór blow-back czy jakośtam się zamykał. W poważniejszym warsztacie sprawdzą ci chemicznie, czy nie ma spalin w płynie chłodzącym, koszt w mojej miejscowości 50zł, ewentualnie na odkręconym korku chłodnicy przy wywalonej uszczelce będzie widać bąbelki powietrza.


  • Użytkownik archiwalny

    A nie orientuje się ktoś gdzie w Krakowie jest warsztat,w którym mogę sprawdzić czy w układzie chłodzącym nie mam spalin w swoim Swifcie ??


  • Użytkownik archiwalny

    A jakiej grubosci masz chłodnicę powinna mieć około 3 cm jeśli wstawili ci chłodnicę od litrówki to mogą być problemy. u mnie od litrówki nie wydalała przy jeździe w korku latem ale teraz powinna dawać sobie radę.


  • Użytkownik archiwalny

    No chłodnice mam od 1.3 już nie wiem co mam robić z tym samochodem... Ostatnio samochód chodził ok 30 min aż się zagrzał,włączał się wiatrak i przy dodawaniu gazu płyn z chłodnicy wlewał się do zbiorniczka wyrównawczego... i pod korkiem oleju jest biały nalot.. taka maź.Co to może być ??


  • Użytkownik archiwalny

    No chłodnice mam od
    1.3 już nie wiem co mam robić z tym samochodem...

    Weź wymień tą uszczelkę pod głowicą i będziesz miał spokój... Bo ewidentnie Ci uszczelka gdzieś puszcza. Gazy z komory spalania Ci się dostają do układu chłodzenia - stąd wywalanie płynu. Płyn chłodzący dostaje się do oleju - stąd biała maź.


  • Użytkownik archiwalny

    biala maz moze byc tez sposodowana poprzez jazdy na ktrotkie odcinki i gdy silnik niejest dogrzewany to powstaje taki nalocik, lecz jak wywala plyn w zbiorniczek to zrzucac glowie jednak moglbys;]


Log in to reply