zaplon szaleje nawet po zmostkowaniu gniazda diagnostycznego


  • Użytkownik archiwalny

    Witam!

    zauwazylem ze nawet po zmostkowaniu gniazda diagnostynczego zaplon szaleje pomiedzy 10-4stopni. silnik chodzi nie rowno, jest mulowaty. wiekszosc gratow powymienialem na nowe i posprawdzalem co sie dalo.

    czy to moze byc wina klina na wale?

    w jaki sposob zablokowac wal zeby odkrecic kolo zebate?


  • Użytkownik archiwalny

    podmieniales aparat? jak masz naciagniety pasek rozrzadu? srube najlepiej odkrecic kluczem pneumatycznym


  • Użytkownik archiwalny

    jedyne czego nie wymianialem to wlasnie aparat. sprawdzalem wprawdzie opornosci na czujniku halla i przerwe miedzy czujnikiem a kolem i niby bylo tak jak w manualu.

    pasek jest naciagnety dobrze, moze nawet ciut na bardzo, kola sa na znaki.

    jak zablokowac wal przy dokrecaniu? dokrecac na 105nm i na kleju?


  • Użytkownik archiwalny

    wyciagnij aparat zaplonowy i zobaczy czy dalej jest caly. niewiem jak w ss ale w niektorych autach jest mozliwosc zainstalowanai go 180stopni "inaczej" niz normalnie przez co czesto generowaly bledy.


  • Użytkownik archiwalny

    wyciagnij aparat
    zaplonowy i zobaczy czy dalej jest caly. niewiem jak w ss ale w niektorych autach
    jest mozliwosc zainstalowanai go 180stopni "inaczej" niz normalnie przez co czesto
    generowaly bledy.

    w GTi nie da sie go inaczej zalozyc, ma wypustki ktore pasuja tylko w jednej pozycji


  • Użytkownik archiwalny

    ma wypustki ale wydaje mi sie ze teoretycznie powinno sie dac zalozyc go o 180stopni odwrotnie. Co z tego jak wtedy zapewne autoby wogole nie odpalilo. wiec raczej aparat jest dobrze zalozony.

    jak sie przykreca to kolko dynanometrem to jak zblokowac wal?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie masz przypadkiem ecumastera podpietego pod czujnik w aparacie?


  • Użytkownik archiwalny

    mam podpiety ecumaster ale wydaje mi sie ze tak jak bylo na schemacie ze strony.

    aparat mam przyspieszony na maxa, a w ecumasterze cala mape opozniona o 17stopni co daje ok 6stopni na wolnych.


  • Użytkownik archiwalny

    Ustaw aparat normalnie i w trybie zaplonu wybierz "Copy Mode". Jak sie nie poprawi, to ecumster jest dobrze podpiety.


  • Użytkownik archiwalny

    jak ustawie aparat to zanim ustawie tryb "copy mode" wyzerowac mape zaplonu?


  • Użytkownik archiwalny

    wyzeruj albo ustaw min/max modyfikacje w opcjach na zero (jezeli sie sama wogole nie ustawila na tyle).


  • Użytkownik archiwalny

    wyzerowalem mape zaponu, ustawielm aparat z lampa na 6stopni. chcialem dac funkcje zaplonu na "copy mode" ale na firmwarze 1.93 tego nie znalazlem.

    zmostkowalem gniazdo diagnostyczne i zaplon troche sie uspokoil pomijajac momenty kiedy wypada zaplon na 1cylindrze. przy zwiekszaniu obrotow nastepuje przyspieszane zaplonu(to normalne przy zmostkowanym gniezdzie diagnostycznym?)

    co wiecej przy wyzszych obrotachv, ok 3tys, zaplon calkowicie przestal dzialac na 1cylindrze, po zejsciu na wolne obroty zaplon powracal. dzialo sie tak na letnim silniku. na cieplym efekt zniknal, albo to przypadek.

    Generalnie auto jak mialo mula tak ma, wymienilem co sie dalo bez efektow. Teraz silnik ma troche nowych gratow jak kolektor, przepustnica, walki, glowica zrobiona. watpie zeby to byla wina walkow czy czegos takiego bo przed remontem na seryjnych gratach dzialo sie dokladnie to samo. raz na jakis czas cos jakby sie odtykalo i silnik pracowal przez chwile prawidlowo.

    sprawdze jeszcze ten klin na wale a jak to nie to juz wiecej pomyslow nie mam .


  • Użytkownik archiwalny

    przy zmostkowaniu na wolnych obrotach powinien trzymac ten sam stopien, jak dodasz gazu to bedzie sie dlawil i nie wchodzil na obroty.

    moim zdaniem nie te piny skrosowane co potrzeba


  • Użytkownik archiwalny

    sprawdze jeszcze ten klin na wale

    Sprawdź, u mnie gdy pojawił się luz zaczęły się takie problemy i początkowo po rozgrzaniu znikały... ale później było już tylko gorzej.


Log in to reply