1.3 fwd i 4wd oraz 1.6 4wd


  • Użytkownik archiwalny

    1. Jak miałem kiedys 1.3 sohc fwd to na mokrej nawierzchni łatwo mielił i gubił trakcje przy szybkim sratcie. Jak jest w przypadku 1.3 4wd czy wiskoza przy ostrym starcie na 1 biegu dołączy tył? Jak to jest z tym ostrym startem w 1.3 4wd?
    2. Jak sobie radza z ręcznym ci co jeżdzą w kjsach Swiftami 4wd?
    3. Czy skrzynie , wał i tylny most sa takie same w 1.3 4wd hatchback i 1.6 4wd sedan?

    Na 2 ostatnie pytania kiedyś widziałem odpowiedz na starym forum ale nie moge tego znaleźć.


  • Użytkownik archiwalny

    Ad1
    Jak sie nie umie ruszac to mieli na mokrym fwd Mniej gazu i ruszysz calkiem sprawnie Tak w 4wd spina tyl i katapultujesz sie z miejsca bardzo szybko. Czas rekacji wiskozy jest blyskawiczny.

    Ad2
    Toydols opisywal w temacie "GTi na allegro" jak to sie robi... ogolnie da sie opanowac


  • Użytkownik archiwalny

    Ad1 Hahaha Pytam nie dlatego, że nie umiem wcisnąć gazu z wyczuciem tylko chce porównać start 1.3 fwd i 1.3 4wd Zastanawiam sie nad wrzuceniem 4wd do mojego Gti, a że bude mam zdrową bardziej niż nie jeden Swift po 2000 roku to żal przekładać silnik do innej i nie wiem czy odczuje taką różnicę, że warto się z tym męczyć.

    Jak przy naprawde ostrym starcie z odcinki wiskoza zepnie tył to z przodu przez brak LSD i tak jedno koło mieli, a z tyłu to samo jedno mieli jedno stoi? Chodzi mi o to czy naprawdę jest taka różnica między 1.3fwd a 1.3 4wd.

    Ad2 Znajde, dzięki.

    Ad3 Ponawiam. Czy skrzynie , wał i tylny most sa takie same w 1.3 4wd hatchback i 1.6 4wd sedan?

    Ad4 Ile mocy zniesie wiskoza?


  • Użytkownik archiwalny

    Przeróbka fwd na 4wd nie ma sensu, bo trzeba wycinać podłogę i wspawać z 4wd, albo jakaś samoróba.


  • Użytkownik archiwalny

    Przeróbka fwd na
    4wd nie ma sensu, bo trzeba wycinać podłogę i wspawać z 4wd, albo jakaś samoróba.

    dokladnie, musi byc miejsce na wal i na wydech w tym celu trzeba by troche porzezbic. juz stabilniejsza opcja jest przelozenie silnika, elementow wnetrza zawieszenia i reszty gratow z gti do budy z 4x4. oczywiscie nie ma to najmniejszego sensu jak buda jest zaniedbana, a znajdz Panie taka , Jesli taka przerobka to niebedize sensu sprzedawac auta przez najblizsze lata, ale zeby to przejezdzic to nalezy naprawde dobrze sie za to wziasc.


  • Użytkownik archiwalny

    Szukać jak najmłodszego/niezgnitego Justy (bliźniaka swifta :)) Większe prawdopodobieństwo, że znajdzie


  • Użytkownik archiwalny

    no tak ale juz nie bedzie w dowodzie SS. niby justy bardziej gnija ale jakos nie wiem czy jest to mozliwe:D no ale patrzzac na to co jest na allegro to pozostaje chyba tylko justy 4x4 ale napewno nie 5D!!!!


  • Użytkownik archiwalny

    Generalnie jest mała szansa na znalezienie takiej budy jak moja. Może moj gti nie jest ideałem, plastiki skrzypia, wypadało by go umyć Jesli chodzi o bude to szukałem takiej prawie rok i trafiłem z Włoch bez grama rdzy, jedynie opalona słońcem i z przytartymi zderzakami jak to u Włochów. Jak tylko auto przywiozłem do PL to zrobiłem pełną konserwacje podwozia i co roku ją ponawiam. Eh stawiam flaszkę temu (plnoletniemu ;P) kto znajdzie taka budę 4wd.

    Pamiętacie jak ktoś na forum opisywał konwersję fwd do 4wd chyba przy okazji sprzedaży auta? Nie mogę znaleźć tego tematu. Ma go ktoś?

    Ad3 Ponawiam. Czy skrzynie , wał i tylny most sa takie same w 1.3 4wd hatchback i 1.6 4wd sedan?

    Ad4 Ponawiam. Ile mocy zniesie wiskoza?


  • Użytkownik archiwalny

    No to flaszka to bedzie malo

    A odnosnie wiskozy to silnik z Gti napewno zniesie bez problemow, potem podniesienie mocy i szersze laki na tyle moga zrobic jakis problem jej,


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli przy większej mocy zostaje wywalenie wiskozy i wstawienie haldexa albo zrobienie stałego napędu na tył zastępując wiskozę sztywnym połączenie, tyle, że wtedy pewnie będzie kiepsko z ręcznym.


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli przy większej
    mocy zostaje wywalenie wiskozy i wstawienie haldexa albo zrobienie stałego napędu na
    tył zastępując wiskozę sztywnym połączenie, tyle, że wtedy pewnie będzie kiepsko z
    ręcznym.

    wytrzymuje 240HP, znam takiego jednego 4x4 GTi

    http://www.youtube.com/user/Garndi


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli przy większej
    mocy zostaje wywalenie wiskozy i wstawienie haldexa albo zrobienie stałego napędu na
    tył zastępując wiskozę sztywnym połączenie, tyle, że wtedy pewnie będzie kiepsko z
    ręcznym.

    Przeciez i tak prosty naped w SS 4wd powoduje, ze blokuja sie wszystkie 4 kola po zaciagnieciu recznego stad trzeba nauczyc sie ciasnych nawrotow na suchym, gdzie w normalnych autach lamiesz je podcinajac recznym, a w 4wd Toydols pisal jak to mniej wiecej zrobic.


  • Użytkownik archiwalny

    wytrzymuje 240HP,
    znam takiego jednego 4x4 GTi
    http://www.youtube.com/user/Garndi

    no czyli sadze ze nie ma co sie matwic o wiskoze;]


  • Użytkownik archiwalny

    wytrzymuje 240HP,
    znam takiego jednego 4x4 GTi
    http://www.youtube.com/user/Garndi

    Kiedyś czytałem o tym aucie, ładnie jezdzi. Skąd masz info, że ma zostawioną wiskoze?


  • Użytkownik archiwalny

    Kiedyś czytałem o
    tym aucie, ładnie jezdzi. Skąd masz info, że ma zostawioną wiskoze?

    redlinegti


  • Użytkownik archiwalny

    Widziałem wątek na redline ale niestety nie ma większości zdjęć poza tymi z galerii Grandiego.

    A pamiętacie tego Swifta 1.6 4wd ale w hatchbacku? Nie mogę znaleźć tematu o nim.


Log in to reply