Ehh..,alternator lub pompa wody grzechotanie, trzaski 1.0 5d 1998
-
Na biegu jałowym
zwłaszcza zaczęło coś jakby szemrać, następnego dnia już słychać wyraźne
grzechotanie i od czasu do czasu trzaski okolice alternator lub największe koło przy
pasku.
Przy rannym
odpalaniu pisk niemiłosierny przez minutę lub ciut dłużej, potem głośniejszy przy
ruszaniu, znikający przy 3 lub 4 biegu, potem bez pisku.
Pewnie pasek się ślizga to i piszczy. Jak łożyska w altku padły to też będzie piszczeć.
Za każdym razem znika na wyższych biegach czy po mocniejszym zbutowaniu ?1.Jutro po południu
ściągnę pasek i pokręcić spróbuję kołem alternatora
Od tego zacząłbym zamiast szukać na forum jasnowidza
Mniej czasu zajęłoby to niż pisanie posta a już mogłyby się pojawić konkrety.- o ile w nim
jest problem, to czy pchać się w wymianę łożysk, czy szukać jakiegoś altka po
regeneracji lub z jakiegoś rozbitka? Co radzicie...?
Było, najlepiej używkę jak laleczkę.
2.Jeśli to pompa to
nie wiem jak to sprawdzić.....
Tak samo jak altka.3.Mam nadzieję, że
jutro wrócę do domu bez holowania....
Jak jeździsz autem z usterką to zostaw nadzieję w spokoju.4. A może się mylę
i to jest objaw czegoś innego....?
Forumowa wróżka ma dzisiaj wolne, ale polecam te z numerami na 0700 - o ile w nim
-
Co do alternatora, wymieniałem u siebie łożyska. Wymiary: 15x38x19 mm większe, mniejsze 15x32x11 mm. W hurtowniach łożysk do kupienia za ok 50zł za komplet, później wystarczy trochę chęci i samozaparcia. Jak będziesz chciał kupić używany alternator, możesz trafić gorszy jak masz.
-
Sekundowałem dzielnie mechanikowi..Werdykt:pompa.
Jutro o ile dojadę(grzechotanie staje się irytujące jakby się pół silnika miało rozpaść), zostawiam u mechanika.Nie bardzo mam przewidziane wydatki na auto ale tak myślałem, że jeśli mechanik będzie w stanie ocenić stan paska rozrządu i rolki, to może też by się tym zajął...bo to chyba "jedna" robota...?
Może ktoś polecić, jaka pompa, jaka rolka,pasek?bo inaczej będę zdany na mechanika...
Dziękuję za rady i podpowiedzi, również za informację o wróżce:)
-
Może ktoś polecić,
jaka pompa, jaka rolka,pasek?bo inaczej będę zdany na mechanika...Wszystko pisze w FAQ
Pompa GMB,rolka GMB a pasek chyba mitsuboshi
-
Wszystko pisze w
FAQ
Pompa GMB,rolka GMB
a pasek chyba mitsuboshiPompa GMB GWS-15A
Napinacz:- NTN GT377,03
lub - GMB (.......)
Pasek rozrządu Contitech CT895
- NTN GT377,03
-
Właśnie raczej nie jedna robota.... Dobrze pamiętałem jest osobno na poparcie (pomimo tego że mam 1.6)...
-
Właśnie raczej nie
jedna robota.... Dobrze pamiętałem jest osobno na poparcie (pomimo tego że mam
1.6)...
Pompa Wody
RozrządZdecydowanie jest inaczej.
Żeby wytargać pompę rozbieramy wszystko jak do wymiany rozrządu, więc jeżeli jego wymiana jest już blisko to można przy okazji go wymienić. -
Nie wiem nie będę się sprzeczał To co tu je pokazane to jest z 1.0 niby dlatego dla mnie abstrakcją było by rozbieranie wszystkiego jeżeli jest na wierzchu
-
Nie wiem nie będę
się sprzeczał To co tu je pokazane to jest z 1.0 niby dlatego dla mnie abstrakcją
było by rozbieranie wszystkiego jeżeli jest na wierzchuTo powodzenia z wyciąganiem pompy wody spod osłony rozrządu.
BTW: jak nie ma się pewności lub nie posiada się wiedzy to bardzo brzydko jest wprowadzać innych userów w błąd takimi z %^&$ informacjami -
Sekundowałem
dzielnie mechanikowi..Werdykt:pompa.
Jutro o ile
dojadę(grzechotanie staje się irytujące jakby się pół silnika miało rozpaść),
zostawiam u mechanika.Jak już pompa tak hałasuje, to szybko puści płyn...
Kiedyś w starym firmowym aucie w ciągu kilku godzin od pojawienia się szumu na pompie i stopniowego zwiększania się hałasu pompa puściła i samochód się "zeszczał" płynem...
Ale może japońskie pompy są bardziej wytrzymałe
-
Pompa DENZ(DENZO...?), niestety nie spisałem symbolu (pośpiech) - 150 PLN
Płyn chłodniczy (ile, nie wiem ale do maks zbiorniczka wyrównawczego, było zero) - 14 PLN
Robocizna - 120 PLN
Suma 284 PLN
Suzuka jedzie normalnie....:)Ps. Nie był rozbierany rozrząd, na dobrą sprawę można było się pokusić o samodzielną wymianę ale ten czas....