Drgania, gorąca felga- co się dzieje?
-
Mam do was, drodzy koledzy gorącą prośbę:
Możecie mi powiedzieć, co się dzieje z moim Swiftem (1,0)? Objawy zauważyłem przed chwilą, auto podczas ruszania trochę dziwnie się zachowuje, są przenoszone drgania na karoserię. Problem powtarza się przy znacznym przyśpieszeniu oraz od jazdy powyżej 50 km/h (im mniejsze obroty tym bardziej drga, przy 50 km/h na trzecim biegu prawie nie czuć, ale już przy 60km/h na czwartym już tak). Podczas wstępnych oględzin okazało się, że felga od strony kierowcy jest gorąca (przejechane z 10 km, bez zbytniego używania hamulca). Czy w takim razie oznacza to łożysko, czy też może szczęki trzymają? Najbardziej gorące jest na feldze przy tym łożysku. Dodam jednak, że nie ma typowego objawy szumienia, kierownicy nie ściąga, auto jedzie prosto. Aha, po podniesieniu auta okazuje się, że wspomniane koło dość ciężko się obraca.
Z góry dziękuje za pomoc.
-
Na pewno masz coś z hamulcami musisz rozebrać i posprawdzać wszystko:)
-
Hamulce przeczyściłem, spryskałem WD40, niby lepiej odbijają, chciałem odkręcić odpowietrzniki i od razu sprawdzić zapowietrzenie, ale śruby są tak zapieczone, że boję się ich ruszać. Auto jedzie teraz nieco lepiej , ale dalej wyczuwa się lekkie drgania. Zauważyłem, że podczas ostrzejszego ruszania wibracje chwilowo się wzmagają. Ostatnio miałem poprawiane mocowanie wahacza, nie byłem na zbieżności- może to wina tego? Choć z drugiej strony gdyby to była zbieżność, to przecież auto by się źle prowadziło, ściągałoby w jedną stronę, a w moim przypadku auto jedzie prosto.
-
Z odpowietrznikami jest tak... Jak teraz tego nie zrobisz to potem jak będziesz tego bardzo potrzebował będziesz zły na siebie... Miałem tak w VW... A nie bije ci po kierownicy przy hamowaniu? Może masz przy okazji tarcze powyginane?
-
A nie bije ci po kierownicy przy
hamowaniu? Może masz przy okazji tarcze powyginane?Podepnę się, zauważyłem u siebie leciutkie bicie podczas hamowania, ale wyczuwalne pod pedałem hamulca, krzywe tarcze?
-
Podepnę się,
zauważyłem u siebie leciutkie bicie podczas hamowania, ale wyczuwalne pod pedałem
hamulca, krzywe tarcze?Jak miałem krzywe tarcze to właśnie tak się działo , tylko wyczuwalne było jak hamowałem z większych prędkości
-
Jak miałem krzywe
tarcze to właśnie tak się działo , tylko wyczuwalne było jak hamowałem z większych
prędkościDokładnie, dzieje się przy większych prędkościach. Czyli wiem, co zrobię tej jesieni
dzięki -
(im
mniejsze obroty tym bardziej drga, przy 50 km/h na trzecim biegu prawie nie czuć,
ale już przy 60km/h na czwartym już tak)W 1.0 Drgania są w sumie rzeczą normalną, wina 3 cylindrowego motoru
ale jak czujesz je na karoserii to może poduszka jakaś?Podczas wstępnych oględzin okazało się, że felga od strony kierowcy jest gorąca >(przejechane z 10 km, bez zbytniego używania hamulca). Czy w takim razie oznacza to >łożysko, czy też może szczęki trzymają?
Jak mnie się tak robiło to wymieniłem tarcze, oczyściłem i spryskałem WD40 zaciski i było cacy :]
-
Jak mnie się tak
robiło to wymieniłem tarcze, oczyściłem i spryskałem WD40 zaciski i było cacy :]
Nie ma jak magia WD40 - dobry na wszystko. A wysokotemperaturowego smaru miedziowego nie łaska używać ? -
Nie ma jak magia
WD40 - dobry na wszystko. A wysokotemperaturowego smaru miedziowego nie łaska używać
? -
Nie ma jak magia
WD40 - dobry na wszystko. A wysokotemperaturowego smaru miedziowego nie łaska używać
?Może i łaska, ale użyłem tego co miałem pod ręką i też jakoś wyszło
Zresztą wiadomo jak jest, w końcu tu jest Polska
MacGyver mógłby się u nas wiele nauczyć