[SS MK3 1.6 1992] Gaśnie na luzie, POMOCY!


  • Użytkownik archiwalny

    Jadę sobie do Trójmiasta a tu zonk, chcę ruszyć na światłach (radio grało) a Swift zgasł. Pojechałem dalej. W konsekwencji Swift zaczął gasnąc przy dojeżdżaniu do każdego skrzyżowania. Zajechałem na stację, zalałem 10 litrów i zacząłem szukać przyczyny (może coś znajdę :P). Zauważyłem, że kabel od akumulatora jest przetarty z osłonki w jednym miejscu (źle go odłożyłem przy wymianie aku i ten wiatrak co jest za chłodnicą go przetarł), zakleiłem taśmą izolacyjną i odjechałem. Wszystko wróciło do normy i zadowolony jeździłem dalej. Wraz ze zużywaniem się benzyny samochód zaczął znowu gasnąć a gdy wskazówka była przy ostatniej kresce przestał reagować na gaz. Jak schodziłem na biegu poniżej 2000 obrotów to dostawał muła i zwalniał mimo, że wciskałem pedał do ziemi (jakby nie miał benzyny). Redukowałem i jechał dalej, ale było coraz gorzej aż ostatkiem sił (prawie stanąłem na obwodnicy Trójmiasta :/) dojechałem do stacji. Zalałem i wszystko jak ręką odjął. Mimo, że nie uważam żeby to miało coś wspólnego z tematem, ale wspomnę o jeszcze jednej sprawie: 2 tygodnie temu nastąpiła taka sytuacja, że Suzi przestała odpalać. Przekręcałem kluczyk, wszystko tak jak trzeba się odbywało (lampki itp.), a jak odpalałem to tak jakby nie miał siły zakręcić. Cisza. Światła działały, radio też tylko nie kręcił. Kiedyś matka zostawiła Suzi na światłach i rozładowała aku do zera więc doszedłem do wniosku, że padł. Pożyczyłem aku od kolegi i Suzi momentalnie zaczęła palić, ale jest jedno ale! Ten aku jest za mocny, bo to 70 a max ma być 50 no i teraz nie wiem? Do czwartku chyba będę miał już dobry aku. Jakieś pomysły? Szukałem na forum i nic w temacie nie było chyba, że będzie chodziło o te kopułki tylko tam były inne objawy? Na początku było bardzo słonecznie jak to się zaczęło a z powrotem padało więc chyba też nie chodzi o zalanie.


  • Użytkownik archiwalny

    A kiedy miałeś wymianiany filtr paliwa? Jeśli dawno lub nie wiesz, to od tego bym zaczął. Jest pod podłogą w okolicy tylnej osi. Natomiast co do akumulatora, to 70Ah to zdecydowanie za dużo, choć nie powinno zaszkodzić instalacji samochodu. W 1.3 oryginalnie jest chyba 44Ah, w 1.6 pewnie około 55Ah max. Po prostu alternator nie będzie dużego akku doładowywał i szybciej go wykończysz.

    Sprawdź sobie jeszcze dolot powietrza, czy nie łapie Ci gdzieś "lewego" powietrza, bo to też ma wpływ na pracę na wolnych obrotach. Ewentualnie jak masz poniżej tych 800RPM na luzie to możesz podnieść gdzieś nawet do 950, silnik będzie się czuł lepiej.


  • Użytkownik archiwalny

    łapanie lewego powietrza będzie powodowało wzrost obrotów..
    ja obstawiam filtr paliwa, sam filtr nie kosztuje majątku, ale z wymianą może być gorzej, jeśli śruby zardzewiały..
    dużego aku nie polecam bo alternator będzie non stop go ładował co odbije się na spalaniu


  • Użytkownik archiwalny

    Przy tej wymianie filtra zleci mi benzyna? Co będzie mi potrzebne do wymiany jakieś sugestie?

    W motoryzacyjnym zaproponowali mi taki filtr za 50 zł, to dobra cena? Może jakiś zamiennik?

    http://allegro.pl/item1187150700_suzuki_swift_subaru_justy_pp912.html ??


  • Użytkownik archiwalny

    nie zleci ci benzyna, do wymiany oczywiście potrzebne są narzędzia
    kupuj taki jak na allegro



  • łapanie lewego
    powietrza będzie powodowało wzrost obrotów..
    ja obstawiam filtr
    paliwa, sam filtr nie kosztuje majątku, ale z wymianą może być gorzej, jeśli śruby
    zardzewiały..
    dużego aku nie
    polecam bo alternator będzie non stop go ładował co odbije się na spalaniu

    Mam takie pytanie - czy zamiast tego oryginalnego filtra paliwa (w kształcie puszki z czarnego plastiku) można zamontować filtr metalowy z innego auta?

    Czy filtr też ma określoną przepustowość i z innego auta będzie blokował przepływ paliwa/obniżał ciśnienie wtrysku?

    Kiedyś w temacie "gti na allegro" było zdjęcie swifta z filtrem paliwa zamontowanym w komorze silnika...


  • Użytkownik archiwalny

    On pociągnął do maski żeby było łatwiej wymieniać chyba


  • Użytkownik archiwalny

    Filtr wymieniony, dalej gaśnie POMOCY!


  • Użytkownik archiwalny

    Może pompa paliwa? Na wolnych obrotach w ogóle praktycznie nie ładuje się akumulator. Naładuj akumulator na jakimś prostowniku i wtedy spróbuj czy się to powtarza. Jeżeli tak to ja bym sprawdził jak wyglądają kable idące do pompy paliwa. Może za dużo prądu bierze, a jak jest mało paliwa to pompka chodzi jeszcze ciężej.


  • Użytkownik archiwalny

    Z tego co piszesz wnioskuje że przekłamuje Ci wskaźnik paliwa po prostu ma mniej paliwa niż pokazuje.Skoro gdy dolewasz paliwa jest ok.Moja rada zalej jak najwięcej paliwa i zobacz jak długo będzie dobrze Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Automatyczne ssanie masz?(działa) Sprawdź przewody podciśnieniowe... Ja tak miałem przy tym jak mi przewód od podciśnienia spadł... Ale równie dobrze może to być TPS... Jak Puścisz i naciśniesz jeszcze raz gaz wraca do normy? Urządzenie (nie wiem jak się nazywa) od podnoszenia obrotów masz na ścianie grodziowej dochodzi do niego jedna kostka i 2 przewody podciśnieniowe... Z tego co pamiętam to jeden jest z pod przepustnicy a drugi idzie do filtra powietrza ( z tyłu) oba fi6mm z tego co pamiętam...


  • Użytkownik archiwalny

    Wymieniłem filtr paliwa i kupiłem nowy aku, wszystko wygląda tak samo nadal gaśnie jak mało benzyny jest a następnie łapie totalnego muła aż staje tak poniżej 1800 obrotów. Postaram się sprawdzić to o czym mówicie. Gazowanie nic nie daje. Mam wrażenie, że nachylenie też ma znaczenie bo jak wjeżdżałem po ślimaku na obwodnice i wyjeżdżałem z parkingu z galerii to też zgasł, ale w sumie to nie ma reguły


  • Użytkownik archiwalny

    Może jakiś syf ci pływa w baku? Kiedyś jak robiłem w warsztacie mieliśmy tak że audi się zapowietrzało (ON) okazało się że kluski w baku się porobiły i czasem zatykały wylot z baku...


  • Użytkownik archiwalny

    Dałem do mechanika i powiedział, że albo jest "grodź urwana albo smok". Nie wiem czy czegoś nie pomyliłem Mówi, że zbiornik jest wgnieciony i ma racje bo ostatnio była stłuczka, ale nie może nic teraz zrobić bo tam idą wszystkie przewody a one są skorodowane i że mam znaleźć nowy zbiornik i będzie wszystko ok. Teraz pytanie, czy w swiftach będzie ten sam zbiornik czy muszę szukać specjalnie do 1.6? Widzę w danych technicznych, że prawie wszędzie (mk2 i mk3) jest 40 litrów z małymi wyjątkami tylko.

    Taki się nada?
    http://allegro.pl/suzuki-swift-zbiornik-paliwa-i-inne-i1207514775.html




Log in to reply