[All] Problem ze skrzynią.
-
Auto to Swift 95r
1.3 ...jednak do dzisiaj nie wiem co to za skrzynia , myślałem że to od 1.0 ale przy
100km/h jadąc na 5 biegu mam obroty 3.5tys...wiec to chyba nie 1.0W 1,3 ale sedan '93 (podejrzewam, że skrzynie są takie same), przy 100 na piątym biegu mam 2600 obrotów.
Może masz problem ze sprzęgłem?? -
No właśnie jak na mój gust to sprzęgło nie jest zajechane , bo bierze mniej wiecej w połowie . Zastanawiam sie czy skrzynia to nie jakaś hybryda Ale nadal nie wiem co z tym zgrzytem...
-
No właśnie jak na
mój gust to sprzęgło nie jest zajechane , bo bierze mniej wiecej w połowie .
Zastanawiam sie czy skrzynia to nie jakaś hybryda Ale nadal nie wiem co z tym
zgrzytem...Sprawdziłbym profilaktycznie poziom oleju w skrzyni i luzy na wodziku od zmiany biegów.
-
Sprawdziłbym
profilaktycznie poziom oleju w skrzyni i luzy na wodziku od zmiany biegów.Jak się uda to sprawdzę dzisiaj. Rozumiem ,że poziom oleju tym otworem kontrolno-wlewowym się sprawdza , tak jak w każdym innym aucie . Mogą byc takie jazdy od braku oleju ??
Dodam że dzisiaj przejechalem z 7km i problem wystąpił kilka razy . Do tego słychac przy skręcaniu stuki z prawej strony auta . I zauważyłem pewną sprawę : podczas przyspieszania auto ciągnie na prawą stronę, myślałem że to przez luz na wahaczu lub złą zbieżnośc , ale po wrzuceniu na loooz gdy auto się "toczy" nic nie ściąga . Może byc tak że prawy przegub jest zużyty i mechanizm różnicowy podczas przyspieszania daje na to koło które ma lżej i dlatego autko ściąga ?? Taka moja teoria , ale nie wiem czy to jest możliwe .
Czy raczej wyrobiło się coś w skrzyni ?? -
Stukanie podczas skrętu, to przegub wewnętrzny, a jeśli chodzi o ściąganie, to tuleje gumowe na wahaczu (ściąganie podczas przyspieszania lub hamowania), ewentualnie mocowanie samego wahacza.
-
Jak się uda to
sprawdzę dzisiaj. Rozumiem ,że poziom oleju tym otworem kontrolno-wlewowym się
sprawdza , tak jak w każdym innym aucie . Mogą byc takie jazdy od braku oleju ??Przez otwór z boku skrzyni (klucz 10mm kwadrat trzeba mieć). Ściągasz koło, osłonę i masz dojście.
-
Po części sprawa się wyjaśniła. Zdjąłem prawe koło , wszystko tam jest brudne od smaru , osłona przegubu jest uszkodzona i wypływa z niej smar . Robiłem kiedyś w 126p tzw flansze , i jak na mój gust to zasada działania przegubu jest podobna , tylko że pozwala on napędzac koła również kiedy są skręcone ??A co do tego ściągania to czy możliwe jest że mechanizm różnicowy powoduje to ściąganie ?? mocowania wahacza są ok , tuleje ( rozumiem że to tzw silenblocki , czy jak to tam sie pisze )że wyglądają ok , byłem na stacji diagnostycznej na "szarpakach " i też jest spoko . a tak wogóle to dam rade ogarnąc temat przegubu sam , czy lepiej komuś to oddac ? ew ile może kosztowac wymiana ?? No i jeszcze jedna sprawa : wymienia się prawy + lewy czy nie ma takiej konieczności ??
-
jeśli w maluchu miałeś do czynienia to myślę że dasz radę
Są dwa sposoby wymiany przeguba, w zależności od sposobu montażu zabezpieczenia
1.po zdjęciu owego zabezpieczenia- lekko puknąć/pukać przegub na zewnątrz do momentu zsunięcia.
2.w przypadku zabezpieczenia wewnątrz przeguba gdy wybijanie nie przynosi rezultatu-rozbieramy totalna demolka całego przeguba z włączeniem cięcia szlifierką
W mojej seszelocie ciąłem diaxem i polewałem wodą (swoją drogą ten materiał jest bardzo twardy)
z przegubami to tak jak z łożyskami kół pracują tak samo intensywnie i te same obciążenia znoszą: na początku jedno siada-drugie to tylko kwestia czasu.
Swoją drogą najpierw jedno zrób, zobacz co i jak, a jak drugie zacznie się odzywać to wtedy przystąp do ataku
poszukaj manuala jest na pewno -
Przepraszam, że odgrzeje ale nadal sobie nie poradziłem . Dzisiaj kilkakrotnie ten problem wystąpił znów ...przegubu nadal nie wymieniłem , ale nie jestem pewny czy w nim tkwi problem . Mogło paśc coś w skrzyni i dlatego auto się tak zachowuje ?? Jak sprawdzic dokładnie wszystkie przeguby ( wewnętrzny , zewnętrzny , z obydwu stron) ? Podobno jest jakiś "sposób Erdego " ale się do niego nie dokopałem. Nie chce wymieniac przegubu tego który ma zniszczoną osłonę , ponieważ może się okazac że tylko osłona jest porwana a przegub jest ok . stuki przy lekkim kręcieniu kierownicą prawo/ lewo to raczej końcówki drążków , mam racje ??
-
Końcówki drążków możesz sprawdzić podnosząc samochód na lewarku i energicznie szarpiąc kołem w prawo i w lewo, wtedy usłyszysz/poczujesz luzy. Ewentualnie u diagnosty.
-
Końcówki drążków
możesz sprawdzić podnosząc samochód na lewarku i energicznie szarpiąc kołem w prawo
i w lewo, wtedy usłyszysz/poczujesz luzy. Ewentualnie u diagnosty.albo dobre ucho i specyficzny dźwięk na kostce brukowej
-
Końcówki drążków
możesz sprawdzić podnosząc samochód na lewarku i energicznie szarpiąc kołem w prawo
i w lewo, wtedy usłyszysz/poczujesz luzy. Ewentualnie u diagnosty.Dobry plan , dzisiaj sobie tak właśnie sprawdzę. Po wymianie końcówek trzeba zbieżnośc robic ??
No i co z tymi przegubami ?? Podpowie ktoś ??
-
Zbieżnosc trzeba zrobic
-
Zbieżnosc trzeba
zrobicI to już nie jest fajne
-
I to już nie jest
fajneFajne jest, ale niestety kosztuje (u mnie w mieście 90zł)
Ale warto jest zrobić zbieżność przynajmniej raz w roku. -
Fajne jest, ale
niestety kosztuje (u mnie w mieście 90zł)
Ale warto jest
zrobić zbieżność przynajmniej raz w roku.drogo masz w kielcach miedzy 30zl a 60 zl
ale robic warto
-
Niestety luz jest jak podniose auto i próbuje ruszac kołem prawo lewo , czyli obstawiam że końcówki drążków, można samemu próbowac walczyc ?? nadal nie wiem co z głównym problemem ...
-
da sie pod blokiem machnac koncowki tanie sa :P:P
albo kup czesci i do mechaniora albo dobrego kapciarza to ci od reki machna