[All] Problem ze skrzynią.
-
Sprawdziłbym
profilaktycznie poziom oleju w skrzyni i luzy na wodziku od zmiany biegów.Jak się uda to sprawdzę dzisiaj. Rozumiem ,że poziom oleju tym otworem kontrolno-wlewowym się sprawdza , tak jak w każdym innym aucie . Mogą byc takie jazdy od braku oleju ??
Dodam że dzisiaj przejechalem z 7km i problem wystąpił kilka razy . Do tego słychac przy skręcaniu stuki z prawej strony auta . I zauważyłem pewną sprawę : podczas przyspieszania auto ciągnie na prawą stronę, myślałem że to przez luz na wahaczu lub złą zbieżnośc , ale po wrzuceniu na loooz gdy auto się "toczy" nic nie ściąga . Może byc tak że prawy przegub jest zużyty i mechanizm różnicowy podczas przyspieszania daje na to koło które ma lżej i dlatego autko ściąga ?? Taka moja teoria , ale nie wiem czy to jest możliwe .
Czy raczej wyrobiło się coś w skrzyni ?? -
Stukanie podczas skrętu, to przegub wewnętrzny, a jeśli chodzi o ściąganie, to tuleje gumowe na wahaczu (ściąganie podczas przyspieszania lub hamowania), ewentualnie mocowanie samego wahacza.
-
Jak się uda to
sprawdzę dzisiaj. Rozumiem ,że poziom oleju tym otworem kontrolno-wlewowym się
sprawdza , tak jak w każdym innym aucie . Mogą byc takie jazdy od braku oleju ??Przez otwór z boku skrzyni (klucz 10mm kwadrat trzeba mieć). Ściągasz koło, osłonę i masz dojście.
-
Po części sprawa się wyjaśniła. Zdjąłem prawe koło , wszystko tam jest brudne od smaru , osłona przegubu jest uszkodzona i wypływa z niej smar . Robiłem kiedyś w 126p tzw flansze , i jak na mój gust to zasada działania przegubu jest podobna , tylko że pozwala on napędzac koła również kiedy są skręcone ??A co do tego ściągania to czy możliwe jest że mechanizm różnicowy powoduje to ściąganie ?? mocowania wahacza są ok , tuleje ( rozumiem że to tzw silenblocki , czy jak to tam sie pisze )że wyglądają ok , byłem na stacji diagnostycznej na "szarpakach " i też jest spoko . a tak wogóle to dam rade ogarnąc temat przegubu sam , czy lepiej komuś to oddac ? ew ile może kosztowac wymiana ?? No i jeszcze jedna sprawa : wymienia się prawy + lewy czy nie ma takiej konieczności ??
-
jeśli w maluchu miałeś do czynienia to myślę że dasz radę
Są dwa sposoby wymiany przeguba, w zależności od sposobu montażu zabezpieczenia
1.po zdjęciu owego zabezpieczenia- lekko puknąć/pukać przegub na zewnątrz do momentu zsunięcia.
2.w przypadku zabezpieczenia wewnątrz przeguba gdy wybijanie nie przynosi rezultatu-rozbieramy totalna demolka całego przeguba z włączeniem cięcia szlifierką
W mojej seszelocie ciąłem diaxem i polewałem wodą (swoją drogą ten materiał jest bardzo twardy)
z przegubami to tak jak z łożyskami kół pracują tak samo intensywnie i te same obciążenia znoszą: na początku jedno siada-drugie to tylko kwestia czasu.
Swoją drogą najpierw jedno zrób, zobacz co i jak, a jak drugie zacznie się odzywać to wtedy przystąp do ataku
poszukaj manuala jest na pewno -
Przepraszam, że odgrzeje ale nadal sobie nie poradziłem . Dzisiaj kilkakrotnie ten problem wystąpił znów ...przegubu nadal nie wymieniłem , ale nie jestem pewny czy w nim tkwi problem . Mogło paśc coś w skrzyni i dlatego auto się tak zachowuje ?? Jak sprawdzic dokładnie wszystkie przeguby ( wewnętrzny , zewnętrzny , z obydwu stron) ? Podobno jest jakiś "sposób Erdego " ale się do niego nie dokopałem. Nie chce wymieniac przegubu tego który ma zniszczoną osłonę , ponieważ może się okazac że tylko osłona jest porwana a przegub jest ok . stuki przy lekkim kręcieniu kierownicą prawo/ lewo to raczej końcówki drążków , mam racje ??
-
Końcówki drążków możesz sprawdzić podnosząc samochód na lewarku i energicznie szarpiąc kołem w prawo i w lewo, wtedy usłyszysz/poczujesz luzy. Ewentualnie u diagnosty.
-
Końcówki drążków
możesz sprawdzić podnosząc samochód na lewarku i energicznie szarpiąc kołem w prawo
i w lewo, wtedy usłyszysz/poczujesz luzy. Ewentualnie u diagnosty.albo dobre ucho i specyficzny dźwięk na kostce brukowej
-
Końcówki drążków
możesz sprawdzić podnosząc samochód na lewarku i energicznie szarpiąc kołem w prawo
i w lewo, wtedy usłyszysz/poczujesz luzy. Ewentualnie u diagnosty.Dobry plan , dzisiaj sobie tak właśnie sprawdzę. Po wymianie końcówek trzeba zbieżnośc robic ??
No i co z tymi przegubami ?? Podpowie ktoś ??
-
Zbieżnosc trzeba zrobic
-
Zbieżnosc trzeba
zrobicI to już nie jest fajne
-
I to już nie jest
fajneFajne jest, ale niestety kosztuje (u mnie w mieście 90zł)
Ale warto jest zrobić zbieżność przynajmniej raz w roku. -
Fajne jest, ale
niestety kosztuje (u mnie w mieście 90zł)
Ale warto jest
zrobić zbieżność przynajmniej raz w roku.drogo masz w kielcach miedzy 30zl a 60 zl
ale robic warto
-
Niestety luz jest jak podniose auto i próbuje ruszac kołem prawo lewo , czyli obstawiam że końcówki drążków, można samemu próbowac walczyc ?? nadal nie wiem co z głównym problemem ...
-
da sie pod blokiem machnac koncowki tanie sa :P:P
albo kup czesci i do mechaniora albo dobrego kapciarza to ci od reki machna