z racji tego że niedawno go kupiłeś - w przeszłości nie był walony z przodu ? przyjrzyj się podłużnicom/podłużnicy - ja tak miałem w swoim, ale takiego kupiłem z rozwalonym przodem i też silnik dostawał niewielkich wibracji jak był zimny, na rozgrzanym prawie nie odczuwalne -jest to wersja najmniej optymistyczna http://zlosniki.pl/images/icons/default/oink.gif
na twoim miejscu sprawdził bym na początek - przewody, - świece, - aparat zapłonowy...
orki10
@orki10
Najnowszy post utworzony przez orki10
-
RE: Drgania podczas ruszania Swift 1.0
-
RE: [1.3 50KW 8v] Spalanie na gazie
14 liter gazu to żłopie jak lokomotywa
W sedanie swifcior 93r palił mi 9 do 12 litrów,ale mocno go cisnąłem
Ta sama instalacja przełożona do młodszego też 1.3 motor wywalony mikser i założony blos na zegarze obroty do 3500 od 9-10 litrów (głównie miasto) mieszanka ustawiona normalnie bez przykręcania
Ze swojej strony mogę ci poradzić zmienić parownik bo jeśli swoje przejeździł to mogą przepuszczać membrany w środku, zmienić filterek LPG tym bardziej gdy masz problem z nierówną pracą silnika, spadającymi obrotami - /dobry/ GAZOWNIK określi ci kondycję parownika
Nie długo będę zmieniał swój (2 letni) potrzebuję trochę mocniejszy jak interesuje to daj znać -
RE: pisk piszczenie w okolicach koła
masz podobną sytuację jak u mnie
Obstawiałem tylne koło-wybiłem łożysko smar w 95% czyściutki, wypłukałem w ropie, nabiłem świeżego przeznaczonego do łożysk smaru Zonk to nie to
Pisk najbardziej był wyraźny jak przejeżdżałem koło ściany lub ekranów akustycznych, a co najciekawsze ustawał jak wciskałem hamulec.
Pomogło wyczyszczenie miejsc dolnych zacisku po których przesuwa się klocek-to rdza nie pozwalała na powrót czyli odbicie od tarczy stąd to piszczenie -
RE: Wysokie obroty biegu jałowego, gotowanie sie .
witam, ten "krokowiec" w swiftach to ZAWÓR TERMOSTATYCZNY podwyższonych obrotów
-doprowadza do kolektora dodatkowe powietrze jak jest zimny silnik i podnosi obroty jak pracuje to słychać charakterystyczne cykanie, jak chcesz go sprawdzić to wyciągnij wężyk z dołu obudowy powietrza-jeśli praca silnika się zmieniła to zaworek jest dobry i spełnia swoje funkcje -
RE: Dziwny problem z odpalaniem - 1.3 8v '96 sedan
poprzednim swiftem miałem podobne objawy co ty masę rzeczy powymieniałem. Myślałem że pompa paliwa podaje za małe ciśnienie, albo wtrysk jest zapchanym jakimś syfem, zapomniałem tylko o jednym o przekaźniku-który jest dodatkowo zainstalowany przez gazowników (odpowiedzialny jest za blokowanie/wyłączanie WTRYSKU benzyny i przejście na gaz, bądź odwrotnie, warto to sprawdzić
-
RE: [All] Problem ze skrzynią.
jeśli w maluchu miałeś do czynienia to myślę że dasz radę
Są dwa sposoby wymiany przeguba, w zależności od sposobu montażu zabezpieczenia
1.po zdjęciu owego zabezpieczenia- lekko puknąć/pukać przegub na zewnątrz do momentu zsunięcia.
2.w przypadku zabezpieczenia wewnątrz przeguba gdy wybijanie nie przynosi rezultatu-rozbieramy totalna demolka całego przeguba z włączeniem cięcia szlifierką
W mojej seszelocie ciąłem diaxem i polewałem wodą (swoją drogą ten materiał jest bardzo twardy)
z przegubami to tak jak z łożyskami kół pracują tak samo intensywnie i te same obciążenia znoszą: na początku jedno siada-drugie to tylko kwestia czasu.
Swoją drogą najpierw jedno zrób, zobacz co i jak, a jak drugie zacznie się odzywać to wtedy przystąp do ataku
poszukaj manuala jest na pewno -
RE: Wywalenie katalizatora i zastąpienie go strumienicą
powiem ci tak już 6 lat robię przegląd i ani razu nie spotkałem się żeby mi sprawdzał czujnikiem emisję spalin. Na własne życzenie robiłem tylko, ale to już oddzielna sprawa-interesowało mnie jaki jest skład mieszanki po wstawieniu LPG między przeglądem, miałem kłopoty z obrotami i spalaniem
Możesz zrobić tak, żeby diagnosta miał czym się zająć dodatkowo...powiedz żeby ci ustawił światełka-to dobrze świadczy o kierowcy no wiesz dba o auto, bezpieczeństwo itd. usługa ta wchodzi w skład przeglądu i dodatkowo za nią nie płacisz (często się zdarza że jak nie poprosisz to pomijają tą czynność) -
RE: [1,3 8V] uszczelka pod głowicą? i spalanie oleju
czyly tak masz: na pewno MK-IV albo MK-V , zaworek pewnie jest 100% sprawny, żeby sprawdzić czy rzuca ci olej z odmy ściągnij końcówkę przewodu z tego zaworku i załóż prowizoryczny filterek np. filtr paliwa z motoroweru groszowe sprawy: obudowa oczywiście przezroczysta wiadomo będziesz mógł zobaczyć czy jest czysty
Nie pamiętam tylko czy jak zrobisz ten manewr to obroty silnika nie będą ciut wyższe na biegu jalowym -
RE: [1,3 8V] uszczelka pod głowicą? i spalanie oleju
moim zdaniem puszczają ci uszczelniacze w głowicy dlatego wąż który opisałeś jest oblepiony olejem ( to się nazywa odma z zaworkiem PCV-czy jakoś tak). Jak sprawdzić ? Na uruchomionym silniku odkręć korek od oleju i przyłóż dłoń zakrywając cały wlew - jak pozostaną ci resztki oleju to niestety uszczelniacze. Jak się mylę to proszę mnie poprawić.
-
RE: montarz blosa swift rocznik 1998 1.3 poj.
dzięki za informacje, powiedz mi jeszcze czy dużo zabawy miałbym z przerobieniem oryginalnego filtra powietrza? czy jest to do zrobienia?
Czy bardziej chodzi o zmniejszenie powierzchni do minimum i ułatwieniu dostaniu się gazu do gardzieli silnika?
W przerobionym filtrze (obudowie) rozumiem że filtra powietrza niema
Jutro będę odbierał swojego blosa :totalszok:
pierwszy krok będę miał zrobiony