[GTi] Ecumaster DET3 w swifcie MK2
-
http://www.ecumaster.com/download/DET3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20Manual.pdf + manual i doszedlem do tego:
skoro sztosiwo ma czujnik optyczny/halla w aparacie zaplonowym to generuje sygnal unipolarny tak wiec moim zdaniem powinienes podlaczyc swiniaka pod Ignition out,zamiast rezystora jak wynika z instrukcji mozesz wykorzystac wlasnie Pull up (3), ale bym poczekal na odp. jadzwina
-
a może właśnie zamiast dawać rezystor na 12V dać go na ten Pullup.
Co do zlosnikia to Jadźwin chyba tu nie zagląda Napisałem mu priva na SR ale jak to w wekeend bywa się wypoczywa. -
a może właśnie
zamiast dawać rezystor na 12V dać go na ten Pullup ale z rezystorem.nie wiem czy jest sens, skoro pull up bedzie pelnilo ta sama funcje
Co do zlosnikia to
Jadźwin chyba tu nie zagląda Napisałem mu priva na SR ale jak to w wekeend bywa
się wypoczywa.wiem ale mowiles ze pisales mu priva i tym sie zasugerowalem
-
Poprawiłem moją wypowiedź ale widzę że byłeś w trakcie odpisywania, zapytałem googla o ten pullup i dowiedziałem się że to właśnie jest już połączenie przez rezystor, ale też nie wiem jaki tam jest i nie wiem czy mogę go wykorzystać, wniosek z tego taki, że nic się by nie stało gdybym zastosował połączenie z rezystorem ale na 12V zostawiając ten Pullup. Jeśli uzyskam info, że mogę wykorzystać Pullup to zlikwiduję rezystor i wepnę to do ecumastera.
Chyba, że da się sprawdzić jakoś miernikiem. Miernik posiadam ale nie wiem czego mam się spodziewać na wyjściu z Ecumaster w pinie Pullup (3) jakiej wartości sprawdzam Volty i jest tak samo, Podłączyłem sobie rezystor na plus do aku i do miernika i jest 12.08V bez rezystora 12.08V.
Ze mnie dupa nie elektronik
Pozdrawiam
-
Zmierz normalnie omomierzem miedzy "pull-up" a +12V urzadenia (bez podawania napiecia oczywiscie). Powinien miec 2k Ohm'y.
Co do podlaczenia. Zakladajac, ze podlaczasz generalnie jak DET2 z ponizeszgo obrazka to...
masz wszystko jak na obrazku .Pullup, jak juz wiesz, to to samo co podlaczony rezystor 2k do 12V.
Poniewaz na schemacie DET2 nie modyfikujemy (nie wpinamy sie w obwod) sygnalu z czujnika obrotu walka to nie interesuje nas to, ze jest to czujnik indukcyjny.
Schemat DET2 modyfikuje sygnal sterujacy modulem zaplonowym, ktory jest unipolarny i tak nalezy wybrac wejcie/wyjscie.Zatem:
-
Dzięki miałem tak zrobione prawie bo dałem jednak rezystor i podłączyłem na 12V i działało, Przełączyłem zgodnie z instrukcją na pullup i też działa No ale dość tego dobrego. Ecumaster podpięty działa prawidłowo ale nic nie dłubałem zabrałem się za podłączenie sondy szerokopasmowej Innovate LC-1 i teraz zaczęły się schody.
Nie mogę wgrać firmware ze strony producenta do kontrolera sondy próba wrzucenia kończy się komunikatem "Can`t access device" Nie wiem czy mam kabel do komunikacji walnięty czy też jest uszkodzony kontroler, Chociaż cały proces kalibracji przeszedł książkowo. A do kontrolera podpiąłem się po to żeby ustawić odpowiednie wartości aby prawidłowo pokazywał mi AFR.
Miał ktoś doczynienia z Innovate LC-1 ?
-
Dzięki miałem
tak zrobione prawie bo dałem jednak rezystor i podłączyłem na 12V i działało,
Przełączyłem zgodnie z instrukcją na pullup i też działa No ale dość tego
dobrego. Ecumaster podpięty działa prawidłowo ale nic nie dłubałem zabrałem się za
podłączenie sondy szerokopasmowej Innovate LC-1 i teraz zaczęły się schody.
Nie mogę wgrać
firmware ze strony producenta do kontrolera sondy próba wrzucenia kończy się
komunikatem "Can`t access device" Nie wiem czy mam kabel do komunikacji walnięty czy
też jest uszkodzony kontroler, Chociaż cały proces kalibracji przeszedł książkowo. A
do kontrolera podpiąłem się po to żeby ustawić odpowiednie wartości aby prawidłowo
pokazywał mi AFR.
Miał ktoś
doczynienia z Innovate LC-1 ?A DET3 nie ma wejscia na sonde?
pamietam ze ja mialem wyprowadzone wejscie w DET2 ale nie wykorzystane przy strojeniu. -
W DET3 sondę a dokładnie kontroler sondy wystarczy podpiąć do np. Analog #3 in ustawić bo akurat tam jest skala AFR.
A ja próbuję podłączyć się do kontrolera sondy po to żeby zmienić wartości afr przy 0V = 10AFR a przy 5V=20AFR wtedy moje dane po podpięciu do Ecumastera będą zgodne z rzeczywistością i dokładne (tak mi ktoś doradził). Poza tym próbowałem zrobić upgrade Firmware na ten ze strony producenta i dupa, Zastanawiam się czy mam walnięty kontroler czy co.
Przy okazji daje linka do schematu identycznego z tym co kolega Mik stworzył ale już od producenta.
http://www.ecumaster.com/download/SCHEMATY/swift13.pdfPozdrawiam
-
Nie masz przypadkiem kabla na COM + przejsciowka USB?
-
Nie, posiadam gniazdo RS232 wbudowane w laptopa fabrycznie, jedynie nie posiadałem przewodu między kontroler sondy a laptopa, dostałem schemat żeby zrobić tak
http://img175.imageshack.us/img175/2322/lc1z.jpg
i zrobiłem. Może nie do końca jest prawidłowy...
Wymiękam. -
Jak kabel masz tak:
to pozostaje sprawdzic rezystancje wysztkich 3 przewodow i ew. sprobowac na innym kompie. -
kupiony bubel okazał się nie sprawny padł już całkiem, nie zaświeca się nawet już dioda sygnalizująca uruchamianie LC-1 itp.
Mimo, że nie udało mi się wrzucić nowego firmware na oryginalnym pożyczonym kablu, ani zmusić urządzenia do normalnego działania postanowiłem te wadliwe urządzenie podłączyć do DET3, działy się cuda, wskazania afr już szalały na początku. "Analog #3 in" już volty chodziły tu same zanim auto zostało odpalone im dłużnej było podłączone tym w większym zakresie skakało.
Na koniec testów podłączyłem jeszcze raz sam kontroler do komputera zasiliłem go i było widać że trup, Auto chodziło z 10 minut Ecumaster + LC1, widać nikt nie przewidział, że tyle czasu może być podłączone i padło całkiem. Obchodziłem się jak z jajkiem bo wiedziałem, że droga zabawka.Zakupiłem od tego gościa
http://allegro.pl/item1017675749_afr_innovate_lc_1_sonda_szerokopasmowa.html tak się cieszyłem, że za dobrą kasę kupiłem używkę. Liczyłem się z tym, że sama sonda może być już w kiepskim stanie ale głównie chodziło mi o kontroler który jak się okazało był walnięty.
Może kasa jaką dałem niektórych nie powala ale wydałem 400pln i nie mam nic
Pisałem do gościa to mi napisał, że mu przykro sam sprawdzał osobiście i mu działało... i tyle.Zainteresowanym mogę wrzucić Log bądź zrzut ekranu jak to wyglądało w Ecumaster.
Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że wygląda na padniętą już całkiem a na kostce kontrolera na pinach są napięcia 4,96V i 2,52V i 12,49V i 0,34V. nie wiem nawet jakie powinny tu być prawidłowe. Sprawdziłem z podłączoną sondą mówię może nie ma sygnalizacji ale działa niestety nie podgrzało nawet sondy.
Chaotycznie pisane ale może ktoś poskłada to do kupy i zrozumie
Pozdrawiam
-
Ma ktoś może przykładową mapę do swifta GTi ? Jeśli tak proszę o podesłanie. Chciałbym po prostu zobaczyć jakimi wartościami mniej więcej operować w zakładce paliwowej i zapłonu
Mam pożyczoną szerokopasmówkę Innovate LM-1 AFR widać coś tam pozmieniałem, ale chciałbym zobaczyć jak wygląda prawidłowo ustawiona mapa które pola się edytuje. Łatwiej będzie mi dojść do ładu
Dla wolnossaka największą moc uzyskuje się gdy AFR waha się w zakresie 13,6 - 14 tak?
kolejne pytanie czy zapłon przy podłączonym ecumaster powinien być ustawiony na znakach? czy przyspieszony czy opóźniony w moim przypadku wiele lepiej się wkręca jeśli jest przesunięty w stronę ściany grodziowej co prawda kopyto ma dopiero od 6tyś ale cieszyCzy Innovate LM-1 można podłączyć do ecumaster wykorzystując Analog Output w LM-1 a wpinając do Ecumaster pod Analog #3 IN
Pozdrawiam
-
I tutaj wlasnie zaczyna sie rola firmy tuningowej.
Takich rzeczy nikt ci nie powie bo to jest wiedza do zarabiania kasy na strojeniu silnika.
-
Uploaded with ImageShack.us
Może ktoś potwierdzić czy wpisane ustawienia są prawidłowe?
Swift GTi 1989rok 185/55/14 pomiary wykonywane na 3 biegu.
Chyba że po to też do firmy muszę się udać
Pozdrawiam
-
Uploaded with
ImageShack.us
Może ktoś
potwierdzić czy wpisane ustawienia są prawidłowe?
Swift GTi 1989rok
185/55/14 pomiary wykonywane na 3 biegu.
Chyba że po to też
do firmy muszę się udać
PozdrawiamA uwzględniłeś masę drivera, paliwa i dodatkowego szpeju w aucie?
Ps.
COF 0.32
FA 1.78 -
Uwzględniłem tak na oko muszę podlecieć na wagę jakąś i będę pewny dzięki za poprawne parametry