[GTI] Swift Gti się dławi i słabo przyspiesza od 0-100
-
wybite poduszki silnika
-
wybite poduszki silnika
mówisz? Jest to dzwiek tylko na 2jce chwile przed odcinka na 3 chyba tez sie pojawia cos takiego, na innych biegach nie ma. Dosłowie dzwek jakby cos kolo drazka wpadało w rezonans.
-
Hmmm, pojęcia nie mam co to za dźwięk , lecz jest on obecny tylko na drugim biegu i nie zauważyłem żadnych jego negatywnych wpływów, a słychać go z okolic zegarów . Jeśli (nie licząc tego dźwięku naturalnie ) nie masz żadnych, nawet najmniejszych niepokojących objawów to moim zdaniem nie masz się czym przejmować . Powiem tak, jak bardzo lubią w większości serwisów: "może ten typ tak ma" . Poduszki moim zdaniem nie są wybite, bo nic niepokojącego nigdy się nie działo.
Pozdrawiam
-
Witam
Sprawdź przepływomierz, jak
już było powiedziane wyżej przyczyną może być też sonda lambda, katalizator możesz mieć
zapchany, brudny filtr powietrza też często jest powodem pogorszonych osiągów (jednakowoż u
Ciebie ten aspekt można odrzucić). Wiele jest czynników takiego stanu rzeczy. Z tego co
pisałeś wcześniej jest też opcja, że zakatowałeś silnik. Mierzyłeś kompresję? Ile Ci pali
oleju? Zawsze czekałeś, aż silnik osiągnie właściwą temperaturę pracy ? Skrzynię na
bank masz jakąś inną, gdyż tak jak pisali koledzy na oryginalnej powinieneś kończyć dwójkę
przy nieco ponad 100km/h . Poza tym, moim zdaniem dziwnie Ci pracuje ten silnik, ale może to
wina wydechu ... Z tego co piszesz check engine żadnych błędów Ci nie wybłyskuje.
Generalnie opony mają jakiś wpływ na osiągi, ale nie tak drastyczny, jak na filmiku
zamieszczonym z Twojego przyspieszenia... Hmmm, a powiedz mi, czy na wolnych obrotach silnik
równo Ci pracuje? Nie masz czasami takiego wrażenia, jakby chodził na 3 cylindrach ? Jest
też opcja, że wtyczka od któregoś wtryskiwacza jest już wyrobiona, przez co na którymś z
cylindrów masz źle podawane paliwo, lub też miejscami pracuje tylko na 3 garach (tj. raz
łapie, a raz nie). Objaw takiej usterki jest następujący: znacznie pogorszone osiągi, czasami
nierówna praca na biegu jałowym i czasami dokręcanie się silnika niżej, niż fabrycznie (np.
tylko do 6500obr.min), ponieważ na wysokich obrotach masz wrażenie, jakby mu brakowało paliwa
. Na pewno nie zaszkodzi sprawdzić czy wszystkie wtryski dobrze siedzą .
Generalnie zdrowe GTi na
oryginalnej skrzyni powinno jeździć tak :
http://video.google.com/videoplay?docid=-7441300966910336393#
Cóż, moim zdaniem na słabe
osiągi i wysokie spalanie Twojego Swifta nałożyło się kilka czynników... Zdrowe GTi jeździ
znacznie szybciej i znacznie mniej pali .
Mam nadzieję, że mogłem pomóc
.
PozdrawiamKompresji nie mierzyłem ale oleju mi nie pali, nigdy go nie cisnąłem jak był zimny i nigdy nie gaszę go od razu po jeździe zawsze trochę odczekuje nawet do minuty a czasem zdarzało się dłużej. Czasem mam wrażenie jak by coś było nie tak bo obroty spadają do około 600 ale później znowu jest dobrze, czasem jest też tak, że jak już podjeżdżam pod światła obroty spadają tak nisko jak by miał zaraz zgasnąć. A przy jakich obrotach masz na myśli ten dziwny dźwięk? A i jeszcze jedno mi się przypomniało na zimnym silniku chodzi przez jakiś czas na 2000 obrotów i po pewnym czasie spada do 1500 trochę szarpie i znowu wraca do 2000(po wymianie świec jest to mniej odczuwalne)i jak ruszam na zimnym to tak jak by na 3 garach jechał(dziwnie pierdzi). Sprawdziłem te wtryskiwacze i tak jak by na 4cylindrze miał większy luz niż na innych.
-
Hmmm, pojęcia nie mam co to
za dźwięk , lecz jest on obecny tylko na drugim biegu i nie zauważyłem żadnych jego
negatywnych wpływów, a słychać go z okolic zegarów . Jeśli (nie licząc tego dźwięku
naturalnie ) nie masz żadnych, nawet najmniejszych niepokojących objawów to moim zdaniem
nie masz się czym przejmować . Powiem tak, jak bardzo lubią w większości serwisów:
"może ten typ tak ma" . Poduszki moim zdaniem nie są wybite, bo nic niepokojącego nigdy się
nie działo.
Pozdrawiammoze zbyt mocno uzylem slowa wybite. Powiedzmy sobie troche wyruchane juz sa
sprawdz jeszcze mocowanie lewarka ze skrzynia biegow, jesli jest luz to trzeba dokrecic sruby od strony skrzyni.
Ja tez mialem ten dzwiek przy mocnym butowaniu ale po 3 zdejmowaniach skrzyni, dzwieku juz nie mam wiec sadze ze to gumowe laczenia.
-
to trzeba bedzie pomyslec o kleju do szyb:D
jarekk1813 jakto przy 1,5k Ci troche szarpie? co masz na mysli? auto osiaga ogolnie nizsze obroty czy 1,5k to minimum jakie aktualnie moze osiagnac? -
to trzeba bedzie pomyslec o
kleju do szyb:D
jarekk1813 jakto przy 1,5k Ci
troche szarpie? co masz na mysli? auto osiaga ogolnie nizsze obroty czy 1,5k to minimum jakie
aktualnie moze osiagnac?jak jest zimny to tak przez kilka sekund trochę gorzej chodzi. Lekko się trzęsie wszystko w środku ale później już nic nie ma. W sobotę wymienię filtr paliwa i bak przeczyszczę i zaleje v-power racing, bo może te paliwo pb95 jest jakieś nie takie. Bo na tej stacji mojemu wujkowi w toledo też spalanie wzrosło.
-
jak jest zimny to tak przez
kilka sekund trochę gorzej chodzi. Lekko się trzęsie wszystko w środku ale później już nic nie
ma. W sobotę wymienię filtr paliwa i bak przeczyszczę i zaleje v-power racing, bo może te
paliwo pb95 jest jakieś nie takie. Bo na tej stacji mojemu wujkowi w toledo też spalanie
wzrosło.swiece, kable, kopulka, palec, nie wazne czy nowe, czy super firmy czy jakie poprostu sprawdz stan, ciemno jest i jak sie nudzisz mozesz isc i pomachac wkretakiem kolo kabli ze zobaczysz jakas "komete"...
Sprawdz czy caly czas chodzi na 4 gary czy poprostu wtedy przy 1,5k mu jakis gar odpada bo nie ma iskry. -
Dostałem taką odpowiedź na temat przelotu w moim samochodzie;
"ogolnie seryjny wydech jest tak zaprojektowany aby mial mniej wiecej "rowno rozlozony moment" i zeby w roznych partiach obrotow przyspieszal podobnie i mial podobna reakcje na gazzmieniajac kolektor na 421 i przelot lepiej ciagnie z niskich obrotow kosztem gornych obrotow
jak cos inaczej wytlumaczyc to pisz" i co wy na to?
-
Dostałem taką odpowiedź na
temat przelotu w moim samochodzie;
"ogolnie seryjny wydech jest
tak zaprojektowany aby mial mniej wiecej "rowno rozlozony moment" i zeby w roznych partiach
obrotow przyspieszal podobnie i mial podobna reakcje na gaz
zmieniajac kolektor na 421 i
przelot lepiej ciagnie z niskich obrotow kosztem gornych obrotow
jak cos inaczej wytlumaczyc
to pisz" i co wy na to?zacznijmy od tego ze w seri gti ma juz kolektor 4-2-1, fakt ze jest to odlew i ze nie jest to dlugie 4-2-1 ale zawsze cos. kolektor 4-1 podobno zabiera z dolu troche i dodaje do góry (na form kiedys bylo opisane). napisz dokladnie aki masz wydech ale sadze ze nie tu lezy problem (chyba ze kat zatkany jest), na przelocie duzo swiftow jezdzi i nieskarza się na osiagi, chocby danbar zrobil ostatnio wydech moze sie wypowie co sie zmienilo.
-
zacznijmy od tego ze w seri
gti ma juz kolektor 4-2-1, fakt ze jest to odlew i ze nie jest to dlugie 4-2-1 ale zawsze cos.
kolektor 4-1 podobno zabiera z dolu troche i dodaje do góry (na form kiedys bylo opisane).
napisz dokladnie aki masz wydech ale sadze ze nie tu lezy problem (chyba ze kat zatkany jest),
na przelocie duzo swiftow jezdzi i nieskarza się na osiagi, chocby danbar zrobil ostatnio
wydech moze sie wypowie co sie zmienilo.Taki mam wydech i wątpię, żeby przez niego coś się pogorszyło raczej coś się polepszyło:http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=919588
A katalizator to chyba mam sprawny bo byłem na analizatorze spalin i było wszystko ok.
Jutro zrobię filtr paliwa, przeczyszczę bak i zaleje mu lepsze paliwo. -
sprawdzałem dzisiaj przewody WN i jest przebicie ale takie delikatne. Więc nadają się już do wymiany i mam pytanie czy przewody firmy sentech mogą być czy wydać więcej i kupić seiwy?
-
sprawdzałem dzisiaj przewody
WN i jest przebicie ale takie delikatne. Więc nadają się już do wymiany i mam pytanie czy
przewody firmy sentech mogą być czy wydać więcej i kupić seiwy?wydaj raz a porządnie i jak znajdziesz w dobrej cenie kup sobie magnecory ( bo nie wiem czy ngk są do swifta )
-
wydaj raz a porządnie i jak
znajdziesz w dobrej cenie kup sobie magnecory ( bo nie wiem czy ngk są do swifta )Ok rozejrzę się. Właśnie jestem po wymianie filtra(stary wyglądał tak:) i zalaniu lepszego paliwa, na razie nie czuje różnicy ale na pewno jest bo stary filtr był zaklejony już:) A i jeden przewód zapłonowy był luźny. W tygodniu jak założę letnie to przejadę się w to samo miejsce sprawdzić przyspieszenie.
Pozdrawiam. -
A jakie paliwo polecacie do Swifta GTi? Bo ja zalałem v-power racing i na razie nie czuć różnicy oprócz tego, że na biegu jałowym obroty nie falują.
-
ogolnie wyglada na to ze silnik dostaje za malo powietrza, ja bym na twoim miejscu przyjrzał sie przepływce.
-
ogolnie wyglada na to ze
silnik dostaje za malo powietrza, ja bym na twoim miejscu przyjrzał sie przepływce.A jak ją sprawdzić?
-
najlepiej na podstawie manuala, zobacz rownie jak wyglada filtr powietrza i czy dolot jest drozny. ewentualnie podnies troszke obroty srubka na przepustnicy tak aby przy wlaczonych swiatlach bylo okolo 900 rpm.
idac dalej posprawdzaj jaka silnik ma kompresje bo moze juz nie jest jak powinno, pamietaj aby sprawdzac na zimnym silniku. ogolnie od zbadania kompresji nalezy zaczac. -
idac dalej posprawdzaj jaka
silnik ma kompresje bo moze juz nie jest jak powinno, pamietaj aby sprawdzac na zimnym
silniku. ogolnie od zbadania kompresji nalezy zaczac.mi sie zawsze wydawalo ze kompresje mierzy sie w temperaturze pracy silnika(conajmniej 70* C)
-
masz racje sprawdza sie na cieplym...