Płyta pod silnik
-
4mm? jak jest sens takiej płyty? jak wy haczysz kamień/krawężnik michy Ci nie osłoni a jeszcze może podłużnice ściągnąć do siebie.
-
Chyba coś Ci się kolego pomyliło, bo właśnie grubsza płyta zwiększa ryzyko pogięcia podłużnic... Michę osłoni, bo po drodze mam jeszcze kolektor
Poważnie, to poza tym ogólnie stosowane są 2 rodzaje płyt, jedni chwalą 4mm za wagę i mniejsze szkody w razie dzwona, inni wolą 8mm... Ale 4mm zauważ, że też nie gnie się jak kartka papieru i nie mów, że uszkodzi miskę, bo jak uderzysz w krawężnik nawet przy znacznej prędkości to ona jest wygięta z przodu zaraz przy zderzaku w dół, więc jest spory zapas miejsca do czegokolwiek, podobnie jak uderzysz w coś od dołu, w moim przypadku można by uszkodzić po drodze kolektor, bo jest trochę niżej niż seria, ale przy serii nie ma szans...
Edit:
Oryginalna wiadomość napisana przez: "Nath rallymania.pl"
Trzeba pamietac ze ciensza plyta jest slabsza plyta ale grubsza zwieksza ryzyko pogiecia podluznic zamiast samej plyty:).
Wszystko zalezy do czego Ci autko bedzie sluzyc, bo wiadomo ze sama plyta w sobie nie tylko chroni, ale tez usztywnia.. jednak zwieksza zarazem mase + pogarsza chlodzenie auta.. itd..Oryginalna wiadomość napisana przez: "KUBA rallymania.pl"
Co do możliwości przestawienia "budy" po dzwonie z zamontowaną "pancerną" płytą to obawy są jak najbardziej zasadne.
Zależy co kto woli, jedni 4mm, inni 8, ale fakt faktem, że najczęściej stosuje się płyty 8mm, a 4 pod bak, chociaż zwolenników 4 na przód też trochę jest, bo jak płyta się nie ugnie to energię z uderzenia przyjmą inne elementy, do których jest mocowana i ogólnie buda, więc nie wiadomo co gorsze... Oczywiście nie mówię, że 8 są złe, wręcz przeciwnie, tylko nie mów, że 4 są do dupy, bo tak nie jest. Jedna i druga jest OK, a wybór należy do tego co sobie taką konstruuję
-
Dzięki za zdjęcia.
Jakby ktoś jeszcze mógł swój projekt wrzucić, będę wdzięczny. -
ale syfik masz w garażu, a płyta troche gniot.. Mam kolesia w dreznie/DE, co przygotowuje świsty do rajdów, umawiam się z nim na płytę - ma sporo części - tylko dość drogo. Chce 250E za taką przyjemność. Jak tylko przyjedzie do mnie to wstawie zdjęcia. pozdr
-
Ciesz się, że głębiej nie widać, bo to 1/4 całego, a tam na prawo całe wnętrze i zewnętrze Swiftowe leży, ale jak pomalowany będzie to pozbieram graty i posprzątam trochę
W sumie wcześniej jej się nie przyglądałem aż tak, była to była, wygięta była ładnie, tylko po tym jak dostała parę młotków się przód pokrzywił, bo nie chciała wejść z powrotem w otwory... Niech sobie jeździ, na zimę się przyda, a i błota w komorze będzie mniej
BTW. Mocowanie tylnych śrub jest do dolnej rozpórki, bo tego nie udało się na zdjęciach uchwycić...
-
Odgrzewam wątek, bo odpuściłem i nie doczekałem się płyty do tej pory.
Mam gościa, który mi to zrobi z PA6 tylko potrzebuję dokładne wymiary, a najlepiej rysunek techniczny płyty - mile widziane zdjęcia.
Również info dotyczące montażu.
Może ktoś pomóc? -
Dalej w 8mm celujesz? Bo moja sobie leży... Jak ktoś odbierze w Warszawie lub Mińsku to tanio oddam, bo miejsce tylko zajmuje, a Swifta dawno nie ma
-
Dalej w 8mm
celujesz? Bo moja sobie leży... Jak ktoś odbierze w Warszawie lub Mińsku to tanio
oddam, bo miejsce tylko zajmuje, a Swifta dawno nie maNo ale ma być podobno znowu?
I co w niedzielę nie udało się nic kupić?
-
Ale nawet jak będzie to bez takich gadżetów
Ot: Udało, Astrę z gazem w Płońsku kupiłem za małe pieniądze, ale późno wróciłem.
-
Dzięki za propozycję, ale chcę płytę z porządnego aluminium.
-
ja też się podpinam do tematu... chciałbym zrobić płytę z alu 6mm, i mam pytanie do Toydolsa(z racji jego startów)czy jeżeli płyta będzie mi wystawać przed zderzak, oczywiście ładnie zawinięta, to czy panowie z bk będą mieć problemy?
-
Nie wiem czy Panowie będą robić problem. Natomiast dlaczego chcesz wystawić płytę przed zderzak? Ja mam ją minimalnie za krawędzią zderzaka i to naprawdę zdaje egzamin. Inna rzecz, że 6 mm to nie wiem czy wystarczy. U mnie jest dural PA11 8mm, w dwóch miejscach płyta jest gięta pod kątem i do tego naspawane jest na niej sporo wzmocnień z tego samego materiału i mimo to nierzadko płyta potrafi się porządnie zgiąć.
Tak poczytałem jeszcze co Marcin pisze i pokazuje na fotkach. Z doświadczenia powiem tak: dla mnie taka płyta 4 mm z ryflowanego aluminium nadaje się najwyżej pod bak i pod nogi załogi na podłogę. Jeśli trafi się w coś twardego, to ten materiał zegnie się jak tekturka. Tak jak piszę wyżej u mnie jest 8 mm do tego wzmacniane, a przede wszystkich z PA11, który jest duralem do konstrukcji lotniczych. Waży toto około 14-17 kg i daje radę, choć na szutrowym rajdzie w Polsce bałbym się. Ryflowane aluminium nadaje się co najwyżej na płytę pod bak. U siebie zrobiłem właśnie z 4 mm płyty ryflowanej, do tego między aluminium, a bakiem jest 1 cm płyta z poliuretanu. Sądząc po ilości dziur w aluminium to ten zestaw wiele razy uratował zbiornik paliwa. Natomiast nie ma opcji, żeby przy dobrym strzale np. o krawędź drogi w cięciu czy o garb jak koła są w koleinie takie coś dało radę pod silnikiem. A na naszej płycie pod silnikiem, to na Rallye Lausitz czasem ślizgaliśmy się po garbie na środku drogi jak koleina była za głęboka i nic .
-
Zakładam 6 mm z tego względu że kupiłem wielki płat za 100zł. Więc kolejne oszczędzanie... A płyta wytrzymała porządne dachowanie i ścinanie drzew w pugu 205:D A nie wiem czy pamiętasz jak miał płytę Damian... Bo chyba miał właśnie za zderzak...
-
Nie wiem jaką miał Damian, bo jakoś tak wyszło, że nasze Swifty nigdy się nie ścigały i nigdy nie miałem okazji przyglądnąć mu się z bliska. Płyta ma przede wszystkim wytrzymać strzał w cięciu czy o kamień, kawał asfaltu itp, ewentualnie lądowanie na nosie po hopie. To jest jej najważniejsza rola, ma osłonić silnik i napęd. Moja wyszła ponad 100 zł za robotę, a sam materiał kosztował chyba ze 400 zł (z tym, że można to kupić w płytach 1x2m, która kosztowała z 800 zł - ja kupowałem na pół z kumplem). Arkusz 1x1 m daje bardzo fajną płytę + wzmocnienia z resztek.
-
Masz racje z tą płytą że 6 jest troszkę słabsza, ale moim celem jest zbudowanie swifta niskim budżetem. Chciałbym się z Tobą po ścigać podobnym autem bo toyotka za słaba:D
Jak będę miał czas to zrobię zdjęcia i pokażę co już zrobiłem... -
Najważniejszy jest zawias. Motor seryjny, ewentualnie lekko podłubany + krótkie przełożenie i będzie jeździć. Do mocno podłubanego motoru trzeba już krótką skrzynię, bo dół robi się za słaby i nie jedzie toto. Aha... i nie upalaj ;P
-
Wreszcie udało się zrobić kilka fotek mojej płyty wraz z mocowaniami. Przednie mocowania są przyspawane do dolnej belki wzmocnienia czołowego, tylne są przykręcone do tylnych mocowań przednich wahaczy. W tej chwili tylne mocowania to dwa osobne elementy, ale przez zimę (po modyfikacji wydechu) zastąpi je jeden element, który będzie pełnił też funkcję dolnej rozpórki.
Płyta zrobiona jest z PA11 grubości 8 mm z arkusza 1x1 m. Prawie wszystkie wycięte z tego arkusza elementy zostały użyte do wzmocnień oraz przy mocowaniach (wszystkie nakrętki są schowane na równi z powierzchnią płyty. -
Wreszcie udało się
zrobić kilka fotek mojej płyty wraz z mocowaniami.Fajna ta twoja płyta... Ile to to waży?
Starczy mi do amatorek 6mm czy lepiej od razu 8? -
Myślę, że różnica w cenie przy 6 a 8 mm jest żadna, a te 8 mm to jest chyba tak na styk jak w coś walniesz. Szczerze mówiąc, nie wiem czy cieńsza ma sens. Waży toto około 14 kg.